آموزش, هوشمندسازی

هوشمندسازی ساختمان اداری چگونه انجام می شود؟

هوشمندسازی ساختمان اداری

هوشمندسازی ساختمان اداری موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. هوشمند سازی ساختمان های اداری یکی از پیشرفته ترین اقدامات برای کاهش هزینه ها، مدیریت بهتر شرایط محیطی و بهبود ایمنی محیط کار است. با هوشمند سازی فضای کار می توان سیستم های گرمایشی، سرمایشی و روشنایی را کاملاً مکانیزه کرد و با توجه به شرایط محیطی مدیریت کرد.

از آنجایی که استفاده از دستگاه های هوشمند در محیط های کاری، ادارات و سازمان ها جدید است، بسیاری از افراد از مزایای آن، نحوه پیاده سازی و دستگاه های مورد استفاده در چنین محیط هایی بی اطلاع هستند. بیایید در مورد چگونگی هوشمند سازی دفاتر و محیط های اداری بحث کنیم

هوشمندسازی ساختمان اداری چیست؟

هوشمند سازی دفتر در ساختمان اصلی محل کار و در مناطق اطراف انجام می شود. هوشمندسازی اهداف مهم و موثری را دنبال می کند که مهمترین آنها این است که کارمندان یک دفتر یا شرکت هوشمند را قادر می سازد تا کارها را با دقت، سریعتر و مفیدتر انجام دهند. با هوشمند شدن دفاتر، بیشتر کارها به صورت خودکار و از پیش برنامه ریزی شده انجام می شود که در این صورت پارامترهای زیادی مانند زمان و تلاش صرفه جویی می شود. برای استفاده از این فناوری روز باید از کارشناسان مرتبط با این حوزه کمک و مشاوره گرفت تا تمامی مراحل طرح به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی شود.

اگر می خواهید درباره پکیج هوشمند سازی خانه بدانید، این مطلب را مطالعه کنید.

هوشمندسازی ساختمان اداری چیست؟

مهمترین مزایای هوشمندسازی ساختمان اداری

از دستگاه ها و تجهیزات مختلفی برای هوشمندسازی دفتر استفاده می کنند. این دستگاه‌ها راحتی و سهولت مؤثری را در طول فرآیند کار اداری فراهم می‌کنند و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، کنترل بیشتری بر کلیه پروژه‌های ساختمانی و افراد درون آن‌ها وجود خواهد داشت. مزایای هوشمند سازی دفاتر، بسیاری از مدیران دولتی و غیردولتی را برای پیاده سازی چنین سیستم های برنامه ریزی جذب کرده است. در زیر، بررسی جامعی از مهمترین مزایای اتوماسیون اداری ارائه خواهیم کرد.

کاهش انرژی

با استفاده از کلید لمسی هوشمند می توان مصرف انرژی هر وسیله الکتریکی مانند کامپیوتر را اندازه گیری کرد. در این صورت می توان تجهیزات مصرف کننده انرژی را تعویض یا تعمیر کرد. از طرفی با شناسایی دمای نور و هوای محیط ساختمان از طریق سنسورهای نور و دما می توان به میزان نور و دمای ساختمان پی برد و برای صرفه جویی در گرما، سرمایش و انرژی اقدامات به موقع انجام داد. .

صرفه جویی در زمان

با هوشمندسازی ادارات می توان بسیاری از کارها را در سریع ترین زمان ممکن بدون اتلاف وقت انجام داد. پیام رسان های هوشمند، آسانسورها، درب های اتوماتیک و… همگی وسایلی هستند که به برخی از کارهای اداری سرعت می بخشند. با جایگزینی کارهای کنترل شده و برنامه ریزی شده به جای کارهای دستی در زمان صرفه جویی کنید.

بهبود ایمنی ساختمان

برای هوشمندسازی دفاتر از سنسورهای مختلف نشت گاز، آب، دود و غیره استفاده می کنند. فعال سازی سریع این سنسورها می تواند ایمنی ساختمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همچنین دستگاه های تشخیص اثر انگشت می توانند از ورود افراد ناشناس و افراد سودجو به داخل ساختمان جلوگیری کنند. دستگاه های مختلف دیگر از جمله دوربین های مداربسته هوشمند… می توانند امنیت ساختمان را بهبود بخشند.

بهبود بهره وری کارکنان

با در نظر گرفتن نیاز به صرفه جویی در زمان از طریق استفاده از هوش، وقت کارکنان برای انجام بخشی از کار تلف نمی شود. با صرفه جویی در زمان، می توانید بیشتر روی پارامترهای ضروری تمرکز کنید. بنابراین بهره وری کارکنان با کاهش نیروی انسانی و جلوگیری از خستگی مفرط کار بهبود می یابد.

راحت

دستگاه ها و دستگاه های هوشمند را می توان به راحتی و به راحتی از طریق برنامه های اجرا شده در یک سیستم کامپیوتری یا تلفن همراه راه اندازی و از راه دور کنترل کرد. بنابراین، بسیاری از کارهای ساختمان اداری را می توان تنها با لمس یا فشار یک دکمه و بدون نیاز به تلاش فیزیکی پیگیری کرد.

برای آشنایی با لوازم هوشمند سازی خانه، این مطلب را از دسن ندهید.

روش های پیاده سازی هومندسازی ساختمان اداری

هوشمندسازی اداری به بهترین وجه توسط متخصصان مجرب و شرکت های معتبر پیاده سازی می شود. این شرکت ها با نشان دادن مزایای آن، تمامی توصیه های مورد نیاز برای ارتقای فناوری مربوط به ساختمان های اداری را به مشتریان خود توضیح خواهند داد. سیستم های مختلف در دفتر را می توان هوشمند ساخت، از جمله:

روش های پیاده سازی هومندسازی ساختمان اداری

تنظیمات سیستم دمای هوشمند

با تنظیم سیستم دمای هوشمند می توان دمای محیط را بدون تماس فیزیکی با سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش در حد مطلوب تنظیم کرد. علاوه بر این، سنسور دما سیستم خنک کننده را هنگامی که هوای محیط گرم می شود و سیستم گرمایش را هنگامی که هوای محیط سرد می شود فعال می کند. دما را می توان در طول روز و شب از راه دور کنترل و تنظیم کرد.

تنظیمات سیستم روشنایی هوشمند

با راه اندازی سیستم روشنایی هوشمند، زمانی که نور محیط خاموش می شود و اتاق یا ساختمان تاریک می شود، همه چراغ ها روشن می شوند. علاوه بر این، با استفاده از یک برنامه نصب شده بر روی رایانه یا تلفن خود، می توانید بدون حضور در آن مکان، چراغ ها را در مکان دلخواه خاموش یا روشن کنید. تنظیم رنگ نور و روشنایی را نیز می توان از این طریق تغییر داد.

تنظیمات سیستم امنیتی هوشمند

استفاده از سنسورهای هوشمند برای تشخیص نشت دود، دما، برق، آب، گاز و … یکی از تجهیزات مهم در هر ساختمانی است. قفل های هوشمند، دوربین های مدار بسته، سنسورهای در و پنجره و غیره همگی عواملی هستند که در ساخت یک سیستم امنیتی هوشمند باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، درب ورودی اصلی را می توان با لمس یک دکمه روی گوشی شما بسته یا باز کرد.

کلام آخر

هوشمندسازی ساختمان های اداری از طریق دستگاه های مختلف سیمی و بی سیم انجام می شود و از پروتکل های مختلفی (مانند knx) استفاده می شود که از نظر امنیت متفاوت است. بنابراین لازم است تمامی مراحل هوشمندسازی فضای کاری با توجه به شرایط محیطی انجام شود و قسمت های مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد تا نتایج مطلوب حاصل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *