اخبار, تجهیزات روز

سیستم آبیاری هوشمند چیست؟

سیستم آبیاری هوشمند، موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. هوشمند سازی سیستم های آبیاری به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی مشکلات خاصی مانند فراموشی آبیاری گل ها و گیاهان را حل کنند. روش های مختلفی برای استفاده از این سیستم وجود دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با این سیستم هوشمند سازی آشنا شوید.

تعریف سیستم آبیاری هوشمند

 آبیاری هوشمند نه تنها یک رویکرد ساده و مقرون به صرفه است، بلکه بهترین روش با افزایش جمعیت جهان و کاهش منابع آب است.

بیش از 70 درصد از آب مصرفی جهان برای آبیاری مصرف می شود و جای تعجب نیست که بسیاری از این آب نیز به دلیل روش های آبیاری ناکارآمد هدر می رود. به این ترتیب از طریق سیستم های آبیاری هوشمند می توان تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی کرد.

تعریف سیستم آبیاری هوشمند

عملکرد سیستم آبیاری هوشمند

برای آبیاری هوشمند می توانید یک سیستم هوشمند خریداری کنید یا یک سیستم آبیاری سنتی را ارتقا دهید. بین این دو روش تفاوت وجود دارد. کنترل کننده های آبیاری دستگاه های آبیاری مستقلی هستند که برای کنترل آبیاری باغ یا چمن شما استفاده می شوند. از آنجایی که این سیستم ها مستقل هستند، باید بررسی کنید که آیا با سیستم کنترل خانه هوشمند شما سازگاری دارند یا خیر. بیارآبی

آبیاری هوشمند باغ

از طرفی می توانید سیستم معمولی خود را ارتقا داده و هوشمند کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک رله هوشمند ساده برای اتصال به آبپاش برقی خود است. تا زمانی که ماژول هوشمند با دروازه خانه هوشمند شما سازگار باشد، می تواند به راحتی به سایر دستگاه های خانگی متصل شود.

سیستم آبیاری هوشمند فضای سبز

اکثر شیلنگ ها و تجهیزات باغ دارای دریچه های برقی هستند که کنترل کننده آبپاش را به منبع آب متصل می کند. به نظر می رسد ساخت سیستم آبیاری هوشمند خانگی کار سختی نیست، اما هوشمند سازی تخصصی و حرفه ای  باید توسط افراد متخصص انجام شود.

به طور خلاصه، مزیت اصلی یک سیستم هوشمند کامل این است که به شما تطبیق پذیری بیشتر و توانایی نظارت بر شرایط آب و هوا و خاک را می دهد.

اهمیت سیستم های آبیاری هوشمند

در حالی که اضافه کردن یک ماژول هوشمند به سیستم موجود ارزان‌تر و آسان‌تر برای نصب است، می‌توانید آن را مانند هر دستگاه هوشمند دیگری کنترل کنید.

اگر قبلاً یک سیستم آبیاری دارید، هوشمند کردن آبیاری موجود برای شما بهتر است. برای تهیه سیستم آبیاری هوشمند توصیه می کنیم با کارشناس فنی فراهوش تماس بگیرید.

نحوه عملکرد هوشمند سازی آبیاری هوشمند

این نوع سیستم ها اطلاعات را از حسگرها جمع‌آوری می‌کنند و دستورات از پیش تعریف‌شده کاربر را برای فعال یا غیرفعال کردن آبپاش‌ها به محرک‌ها ارسال می‌کنند. داده ها توسط حسگرهای رطوبت سنج جمع آوری می شود. کاربران محدوده‌های رطوبت و دما را تنظیم می‌کنند، و زمانی که شرایط به آستانه می‌رسد، این به معنای شروع یا توقف آبیاری زمانی است که رطوبت به حد معینی می‌رسد.

آبیاری هوشمند باغچه

کنترل کننده های آبیاری همچنین اطمینان حاصل می کنند که آب واقعاً جاری است و لوله ها مسدود یا نشتی ندارند. کاربران می توانند به راحتی سیستم را از طریق اپلیکیشن موبایل کنترل کنند. بر اساس اطلاعات آب و هوا و داده‌های حسگر، کنترل‌کننده دستگاه می‌تواند زمان بهینه آبیاری، مدت زمان آن و میزان آبی که مصرف می‌کند را تعیین کند. پیشنهاد می کنیم مقاله هوشمند سازی گلخانه را نیز مطالعه کنید.

ویژگی های کلیدی هوشمند سازی آبیاری

این نوع سیستم دارای ویژگی‌ها و گزینه‌های مختلفی هستند، اما قبل از خرید یک آن، باید نیازهای خود را بررسی کنید زیرا ممکن است به تمام زنگ‌ها و سوت‌های یک کنترلر هوشمند گران قیمت نیاز نداشته باشید.

به عنوان مثال، تایمر آبیاری یک گزینه کاربردی برای اکثر صاحبان خانه های هوشمند است. بنابراین، حتما نیازهای خود را از قبل مشخص کنید و سپس بررسی کنید که کدام سیستم برای شما مناسب تر است.

به این ترتیب می توانید قیمت این نوع سیستم خود را نیز مدیریت کنید

ویژگی های کلیدی هوشمند سازی آبیاری

قیمت سیستم آبیاری هوشمند

با این حال، این روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای مصارف کشاورزی یا کاربردهای تجاری و کشاورزی هوشمند رایج هستند، اما برای مصارف خانگی مناسب نیستند. بیشتر این سیستم ها برای مناطق تجاری بزرگ به جای باغ های کوچک ساخته و طراحی شده اند. اما به لطف برندهای نوآورانه خانه های هوشمند، راه اندازی و طراحی آن برای یک خانه خصوصی کوچک بسیار آسان شده است.

ای مدل سیستم ها را می توان از طریق برنامه های هوشمند تلفن همراه کنترل کرد یا حتی به هاب های هوشمند یا سایر دستگاه های هوشمند متصل شد.

مزایای هوشمند سازی آبیاری

در نهایت همانطور که در این مقاله به آن پرداخته ایم، نصب و راه اندازی سیستم آبیاری هوشمند می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها و مدیریت بهتر گیاهان و باغات آبدار داشته باشد. به طور کلی مزایای اصلی آن به شرح زیر است:

  •       امکان کنترل سیستم از طریق اپلیکیشن موبایل
  •       ایجاد برنامه ها و تایمر برای آبیاری خودکار باغ
  •       برای درک بهتر نیازهای گیاهان خود، حسگرهایی (باران، رطوبت خاک و غیره) اضافه کنید
  •       اعلان ها را دریافت کنید و از خطاهایی مانند نشت لوله جلوگیری کنید
  •       راه حل صرفه جویی در مصرف آب و سازگار با محیط زیست
  •       کاهش هزینه های قبض آب
  •       از کنترل صوتی برای کنترل سیستم آبیاری خود استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *