آموزش, استفاده از تجهیزات

کلید برق لمسی چیست؟

کلید برق لمسی موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. کلید لمسی یکی از دستاوردهای فناوری جدید در زمینه کنترل سیستم های الکتریکی است. این فناوری نه تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه توانایی برقراری ارتباط با سیستم های هوشمند را نیز دارد. کلیدهای لمسی اغلب می توانند با یک کلیک سفارشی شوند و همچنین می توانند روشنایی و حجم دستگاه های صوتی را تنظیم کنند. این فناوری نوآورانه به عنوان جایگزینی مناسب برای کلیدهای سنتی معرفی شده و در منازل، ادارات و اماکن عمومی کاربرد فراوانی دارد.

مزایای کلید برق لمسی

 

در نگاه اول زیبایی و حس مدرن کلید برق لمسی باعث می شود افراد بی شماری به سمت آن هجوم بیاورند. در عین حال کلیدها و پریزهای لمسی مزایای دیگری نیز دارند. شامل موارد زیر است:

مزایای کلید برق لمسی

تغییر در تعداد پل های کلید لمسی

 

ظرفیت دکمه های لمسی 1 پل، 2 پل و حداکثر 8 پل می باشد. از این کلیدها برای روشن و خاموش کردن انواع لامپ های رشته ای، فلورسنت و LED استفاده می شود و با یک کلید لمسی می توان چندین چراغ را روشن کرد.

 

بنابراین تعداد کلیدها در مقایسه با کلیدهای مکانیکی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

مصرف برق داخلی پایین

 

پاورهای SMPS با این نوع سوئیچ ها به گونه ای طراحی و تولید می شوند که دارای طول عمر بسیار بالا و مصرف برق داخلی پایینی می باشند.

 

لمسی بودن کلیدها

 

عملکرد این نوع کلیدها حساس بودن سطوح آنها به لمس است. یعنی با کمی لمس صفحه روی دکمه، چراغ روشن می شود. اما این سیستم به گونه ای طراحی شده است که ضربه های اجسام پلاستیکی یا فلزی روی این کلیدها تاثیری نداشته باشد.

 

سازگار با چراغ های LED کم مصرف

 

این نوع کلیدها برای چراغ های LED کم مصرف ایده آل هستند. علاوه بر این، برای روشن کردن CFL ها و LED ها به مبدل بار خارجی نیاز نیست. این کلیدها حالت فلاش مهتابی را نیز ریست می کنند.

 

نصب آسان در جعبه کلید مکانیکی

 

نصب این نوع کلیدها بسیار ساده است. گفته شد، اگر می خواهید کلید مکانیکی را به کلید لمسی تبدیل کنید، نیازی به شکستن دیوار ندارید. به راحتی می توانید این کلیدها را روی جعبه کلید مکانیکی خود نصب کنید.

 

توانایی دیدن در تاریکی

 

کلیدها دارای پس زمینه آبی در نور روشن و نور پس زمینه قرمز در تاریکی هستند. این بدان معناست که در شب می توانید کلیدهای خود را به راحتی ببینید.

 

دارای گواهی ساختمان سبز سازگار با محیط زیست

 

از یک طرف رویه های کریستالی این سوکت سوئیچ ها با محیط زیست سازگاری دارند و از طرف دیگر می توانند با توجه به سناریوهایی که این سوکت ها در آن وجود دارند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. بنابراین این محصولات دارای اعتبار ساختمان سبز هستند.

انواع کلید لمسی

 

کلیدهای لمسی از مدار فرمان برای دریافت دستورات کاربر استفاده می کنند. مدار کنترل کلید لمسی از فناوری لمسی برای دریافت دستورات کاربر استفاده می کند. استفاده از این فناوری دلیل نامگذاری این کلیدها است. اما در مثال پیشرفته تر لمس کلید پاور می توان دستورات کاربر را از روش های دیگر دریافت کرد. در واقع علاوه بر دریافت دستورات از طریق لمس، از روش های دیگری نیز به طور همزمان استفاده می شود.

قبل از آن اگر می خواهید بدانید، کلید لمسی آینه چیست؟ کلیک کنید

انواع کلید لمسی

کلید پاور لمسی از راه دور

 

اگر علاقه مند به کنترل کلید لمسی از راه دور از فاصله چند متری هستید، سوئیچ لمسی از راه دور پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. با استفاده از فناوری ارتباط رادیویی می توان دکمه ها را از فاصله چند متری کنترل کرد. اکثر این کلیدها از فرکانس ارتباطی 433 مگاهرتز استفاده می کنند و از راه دور کد یاد می گیرند. مزیت استفاده از آموزش کد از راه دور این است که کاربر می تواند کنترل از راه دور را در چند ثانیه تغییر دهد. اگر تکنیک های تعمیر کد برای تعویض جا کلیدی (یا هر وسیله الکتریکی دیگر) نیاز به اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری خاصی دارد، این کار باید توسط سازنده انجام شود.

کلید های لمسی هوشمند

 

کلیدهای هوشمند جدیدترین نسل کلیدهای لمسی هستند. می توانید این کلیدها را از طریق اپلیکیشن موبایل کنترل کنید. کلیدهای هوشمند می توانند به اینترنت متصل شوند. از طرفی گوشی هوشمند شما نیز به اینترنت متصل است. در این صورت بستر اینترنت به کانالی کلیدی برای ارتباط با کاربران تبدیل شده است. کلیدهای پاور لمسی هوشمند را می توان بر اساس نحوه اتصال آنها به اینترنت به دو دسته تقسیم کرد:

 

کلید هوشمند بی سیم

کلید هوشمند سیمی

 

همانطور که از نام این دکمه ها پیداست، بسترهای ارتباطی آنها متفاوت است. لازم به ذکر است که هر گروه حاوی چندین کلید است که هر کدام از پروتکل های خاصی پشتیبانی می کنند. منظور از پروتکل زبان ارتباطی بین دستگاه های مختلف است.

کلام آخر

 

به عنوان یک فناوری جدید، کلید های لمسی همیشه در صنعت ساخت و ساز از ارزش بالایی برخوردار بوده اند. زیبایی و جذابیت این کلیدها باعث محبوبیت آنها در بین عموم شده است. کلیدهای لمسی با توجه به روش های کنترل موجود به سه گروه زیر تقسیم می شوند:

 

  •       کلید های لمسی ساده
  •       کلید لمسی از راه دور
  •       کلید های لمسی هوشمند

برای دریافت مشاوره و خدمات ما می توانید با کارشناسان فراهوش در ارتباط باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *