آموزش, هوشمندسازی

نحوه هوشمند سازی پارکینگ

هوشمند سازی پارکینگ موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. زندگی در شهرهای بزرگ به دلیل افزایش ترافیک مشکل بزرگی است، اکنون مشکل ترافیک به تنهایی، پارکینگ به تنهایی سفری عظیم و طاقت فرسا است. اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد پیش بینی می کند که با افزایش جمعیت جهان، همه مردم در شهرها زندگی خواهند کرد. طبق آمار، تا سال 2050، نرخ شهرنشینی به 68 درصد خواهد رسید. رشد جمعیت نه تنها برای دولت ها بلکه برای اکثر شهروندان موضوع مهمی است، به ویژه زمانی که پارکینگ به واقعیت تبدیل می شود. اینترنت اشیا یک راه حل عملی برای ساخت پارکینگ هوشمند است. برای آشنایی بیشتر با انواع پارکینگ هوشمند، نحوه عملکرد، مزایای پارکینگ هوشمند، پارکینگ هوشمند چند سطحی، راه اندازی پارکینگ هوشمند و پارکینگ هوشمند در ایران، با ما همراه باشید.

راه اندازی هوشمند سازی پارکینگ

پارکینگ هوشمند یک سیستم برنامه نویسی مبتنی بر اینترنت اشیا است. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که پارکینگ هوشمند وظیفه انتقال آن را بر عهده دارد، اولاً محل پارک است و دوم اینکه آیا پارکینگ خالی یا پر است. اکنون می توان این اطلاعات را به خوش بینانه ترین حالت از طریق وب (در گوگل مپ) یا یک برنامه ویژه در تلفن همراه خود دریافت کرد. از مهم ترین دستگاه های اینترنت اشیا در پارکینگ ها (مجهز به اینترنت اشیا) می توان به سنسورها و میکروکنترلرها اشاره کرد.

بنابراین اگر کاربران با فضاهای پارکینگ موجود در زمان واقعی به روز شوند، به تمام فضاهای پارکینگ دسترسی دارند و می توانند بهترین را انتخاب کنند. در حال حاضر راه اندازی پارکینگ هوشمند از پارکینگ های ویژه در ساختمان های عمومی، مسکونی و برج ها آغاز شده و به توسعه خود ادامه داده است تا انواع پارکینگ های هوشمند شهری را پوشش دهد.

راه اندازی هوشمند سازی پارکینگ

هوشمند سازی پارکینگ شهری چیست؟

چه چیز شگفت انگیزی است وقتی از ترافیک خارج می شوید و به مقصد خود نزدیک می شوید و می توانید با خیال راحت نزدیک ترین جای پارک را به اندازه و اندازه ماشین خود در گوشی خود بیابید بدون نگرانی و انحراف های متعدد و اتلاف وقت و انرژی، فقط در جای مناسب پارک کنید یا قبل از حرکت یک پارکینگ در نزدیکی مقصد خود رزرو کنید که در شرایط فعلی شهری یک معجزه است.

اینترنت اشیا و سیستم هوشمند سازی پارکینگ

اما با ظهور اینترنت اشیا، این معجزه دور از انتظار مردم نیست. هر پارکینگ دارای سنسوری است که به راحتی با ارسال اطلاعات به Google Maps یا از طریق یک اپلیکیشن موبایل، به کاربران کمک می کند تا به فضای پارک مورد نظر برسند. بنابراین پارک هوشمند راه حل مناسبی برای کاهش نگرانی رانندگان و به عبارتی راهی برای آرامش شهر است. رانندگان دیگر با نگهبانان بحث نمی کنند و وقت و انرژی خود را تلف نمی کنند، بلکه با خونسردی گوشی خود را چک می کنند تا جای پارک مناسبی پیدا کنند.

هوشمند سازی پارکینگ

هوشمند سازی پارکینگ مانند سایر خدمات ارائه شده توسط اینترنت اشیا بسته به نیاز کاربر می تواند بسیار توسعه یافته یا محدود شود. به عنوان مثال، برای یک ساختمان مسکونی یا یک ساختمان اداری یا ساختمانی که ساکنین عادی در آن تردد می کنند، می توانید با تعریف کاربران اختصاصی از سایر کاربرانی که عموماً از پارکینگ استفاده می کنند (در همین زمینه) آن را کمی خاص تر کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان را از دست ندهید.

نحوه هوشمند سازی پارکینگ

تعامل اجزای مختلف تجهیزات در یک سیستم پارکینگ هوشمند از طریق سیستم‌های مدیریت دقیقی به نام‌های PMS (سیستم مدیریت پارکینگ) و PGS (سیستم هدایت پارکینگ) انجام می‌شود.

سیستم پارکینگ هوشمند PGS

از طریق این سامانه می توان هویت خودرو را شناسایی و زمان ورود را وارد کرد و در هنگام خروج سامانه به صورت خودکار هزینه را بر اساس زمان پارک خودرو محاسبه و منتشر می کند. روش های پرداخت را می توان به سه صورت نقدی، خودپرداز یا آنلاین تعریف کرد. اما متداول ترین راه حل آنها سیستم های PGS است که به جای نگهبانان مسئول هدایت پارکینگ هستند، آنها شامل حسگرها و نشانگرهایی هستند که به رانندگان کمک می کنند تا نزدیک ترین جای پارک را پیدا کنند.

مزایای پارکینگ هوشمند

یکی از مهم ترین مزایای پارکینگ هوشمند، یافتن جای پارک به موقع و به راحتی است، این همان چیزی است که می خواهد! هنگامی که خودرو وارد پارک می شود، به سرعت فضای مورد نیاز خود را از طریق راهنمایی و عناصر به کار رفته در فضاهای پارک پیدا می کند. سایر مزایای پارکینگ هوشمند عبارتند از:

مزایای پارکینگ هوشمند

  •       ایمنی خودرو هنگام رانندگی
  •       هنگام ورود و خروج از ایستگاه تعداد توقف ها را کاهش دهید
  •       کاهش نیروی انسانی
  •       پرداخت کاملا مکانیزه
  •       مصرف سوخت را کاهش دهید
  •       صرفه جویی در زمان و تلاش
  •       کنترل ترافیک شهری و امکان پارک خودروهای بیشتر
  •       حسگرهای راهنمایی پارکینگ را تسهیل می کنند

تجهیزات مورد نیاز هوشمند سازی پارکینگ

در یک سیستم پارکینگ هوشمند، علاوه بر برنامه ریزی دقیق نرم افزاری، سخت افزارهای مختلفی نیز برای تعامل با یکدیگر در یک شبکه بزرگ و گسترده مورد نیاز است. به طور خلاصه می توان به فهرست زیر اشاره کرد:

همچنین برای آشنایی با پکیج هوشمند سازی خانه، این مطلب را مطالعه کنید.

نمایشگر ظرفیت پارکینگ و ظرفیت طبقات

دوربین پلاک خوان

دستگاه تحویل کارت یا صدور قبض

راهبند پارکینگ

قفل پارکینگ

سنسورهای پارکینگ

دستگاه PGS Zone Controller یا دستگاه زون کنترلر

نرم‌افزار کنترل

دستگاه پرداخت هزینه پارکینگ

برای دریافت مشاوره در زمینه هوشمند سازی ساختمان خود بهتر است که با شرکت های معتبر در زمینه هوشمند سازی مشورت کنید و پیشنهاد ما به شما این است که برای دریافت خدمات عالی و حرفه ای در زمینه هوشمند سازی با تیم متخصص فراهوش در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *