آموزش, استفاده از تجهیزات

تجهیزات خانه های هوشمند چیست

تجهیزات خانه های هوشمند

در این مطلب قصد داریم تا تجهیزات خانه های هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه خانه های هوشمند خانه ای است که مدیریت هوشمند و یکپارچه تجهیزات را انجام می دهد. رایج ترین عملکردهای خانه های هوشمند شامل کنترل روشنایی هوشمند، سیستم های روشنایی، سیستم های پخش موسیقی، سیستم های کنترل دما، سیستم های سرمایش و گرمایش هوشمند، سیستم های هشدار ضد سرقت هوشمند و غیره می باشد. علاوه بر این در خانه های هوشمند از دستگاه هایی شامل پنل ها، ماژول های سقفی و دیواری، کلید های لمسی هوشمند، آیفون های هوشمند، پنل های لمسی هوشمند و اپلیکیشن ها نیز استفاده می شود.

نحوه کار سیستم خانه های هوشمند

جذابیت خانه های هوشمند ممکن است شما را وسوسه کند که به دنبال اطلاعات بیشتر باشید. جالب اینجاست که حتی خانه‌های قدیمی‌تر نیز قابلیت‌های هوشمندی دارند و تنها با ایجاد چند تغییر می‌توانید راحتی و راحتی زیادی به دست آورید.

برای آشنایی با نحوه هوشمند سازی خانه های قدیمی، این مطلب را از دست ندهید.

سوال مهم دیگر در این زمینه این است که خانه هوشمند چگونه کار می کند؟

به طور کلی عملکرد خانه هوشمند را می توان در سه لایه اصلی خلاصه کرد:

تجهیزات خانه های هوشمند

رابط کاربری

اولین و تنها بخشی از سیستم خانه هوشمند که کاربران به طور مستقیم با آن در تعامل هستند، رابط کاربری نامیده می شود. این قسمت از طریق لپ تاپ، تبلت و یا حتی گوشی هوشمند کنترل می شود که کاربر می تواند از طریق آن تمامی نیازهای خود را به سیستم منتقل کند.

به عنوان مثال، با استفاده از رابط کاربری می توانید سیستم سرمایش یا گرمایش را روشن یا خاموش کنید.

کنترل مرکزی

این قسمت در واقع همان سیستمی است که دستورات کاربر را به دستگاه منتقل می کند. نمونه اولیه خانه های هوشمند اولیه معمولاً از کنترل مرکزی استفاده می کردند، اما اکنون به جای کنترل مرکزی از اینترنت اشیا استفاده می شود.

تجهیزات فرماندهی

این دستگاه شامل شیرهای برقی، رله ها یا سایر قطعاتی است که دستورات کاربر را انجام می دهند. به عنوان مثال، برای خاموش یا روشن کردن یک اسلاید، یک رله باید قطع یا وصل شود.

تجهیزات خانه های هوشمند

در ادامه  به معرفی تجهیزات مورد نیاز برای آماده سازی این خانه ها می پردازیم. به طور کلی، تجهیزات ساختمان هوشمند شامل قطعات مکانیکی و قطعات الکترونیکی به شرح زیر است:

  •       سنسور
  •       ترموستات
  •       پانل دیواری
  •       CPU
  •       رله

هر دستگاهی به نوعی در فرآیند دریافت و اجرای دستورات کاربر نقش دارد و هماهنگی عملیات آنها برای تحقق خانه هوشمند بسیار مهم است.

تجهیزات خانه های هوشمند

مزایای خانه های هوشمند

خوشبختانه، وقتی صحبت از خانه های هوشمند می شود، مزایا بر معایب آن بیشتر است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      زندگی راحت تر و مرفه تر است

      صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ها

      امکان کنترل تمام قسمت های خانه و ترتیب پردازش

      فن آوری های جدید را بشناسید و از آنها استفاده کنید

برای دانستن بیشتر مزایای ساختمان هوشمند، کلیک کنید.

کلام آخر

برای داشتن خانه هوشمند باید تجهیزات هوشمند سازی را فرام کنید و در این فرآیند به افراد مجرب و حرفه ای نیاز دارید و از  کارشناسان  فراهوش می توانید مشاوره های لازم را دریافت کنید..

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *