آموزش, هوشمندسازی

هوشمند سازی موتور خانه چگونه انجام می شود؟

هوشمند سازی موتور خانه

هوشمند سازی موتور خانه موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. هوشمندسازی موتور خانه از طریق سیستمی انجام می شود که به وسیله آن از تجهیزات و ابزارهای داخل موتور خانه مانند پمپ ها، مشعل ها و … با توجه به نیازهای حرارتی داخل ساختمان استفاده می شود. تشخیص این نیاز توسط سیستم های هوشمند از طریق حسگرهای داخل و خارج ساختمان و بر اساس شرایط محیطی انجام می شود.

هوشمند سازی موتور خانه چیست؟

هوشمند سازی موتور خانه نه تنها می تواند مصرف سوخت را کاهش دهد، بلکه میزان استهلاک تجهیزات را نیز کاهش داده و آسایش حرارتی داخل ساختمان را در حد استاندارد قرار می دهد. در حال حاضر دمای آب گرم گردشی رادیاتور (یونیت فن کویل)، آب گرم مصرفی، تنظیمات دمای ترموستات دیگ، پمپ آب در گردش، دمای چیلر، دمای استخر، فشار چیلر تراکمی، سطح آب برج خنک کننده و … همگی به صورت دستی کنترل می شوند. تکمیل شده، در اکثر موارد یک مقدار ثابت. نوسانات دمای هوای محیط در خارج از ساختمان در طول روز یا فصل و اتفاقات پیش بینی نشده (مانند افت ناگهانی سطح آب برج خنک کننده) تا زمانی که سیستم به دلیل مشکلی خاموش نشود، باعث ایجاد آلارم یا تغییر در عملکرد سیستم نخواهد شد. یا شاید به درد شما نخورد و هیچ کس متوجه مشکل نشود. از طرفی تغییرات دمایی در خارج از ساختمان باعث تغییر تنظیمات داخل سیستم نمی شود و اگر اتاق کامپیوتر هوشمند نباشد بار حرارتی ساختمان را کم یا زیاد می کند و باعث می شود دمای داخل ساختمان از حالت نرمال خارج شود. محدوده (استاندارد) و مصرف سوخت و انرژی تلف شده.

تجهیزات  سیستم هوشمند موتور خانه

تجهیزات  سیستم هوشمند موتور خانه

 

مهمترین بخش سیستم موتور خانه هوشمند، واحد پردازش مرکزی است. پردازنده اطلاعات را از حسگرهای مختلف دریافت می کند و سپس دمای آب را بر اساس آن اطلاعات تنظیم می کند.

سیستم های موتور خانه هوشمند معمولا از چهار سنسور استفاده می کنند. یکی از سنسورها در محیط بیرونی در ضلع شمالی ساختمان نصب شده و دمای بیرون را اندازه گیری می کند. دو سنسور نیز با قرار گرفتن بر روی لوله های دیگ موتورخانه دمای آب ورودی و خروجی را اندازه گیری می کنند. در نهایت روی لوله های آب ورودی به ساختمان سنسور نصب کنید.

تمام سنسورهای ذکر شده در بالا دمای آب را فورا اندازه گیری می کنند و اطلاعات به دست آمده را به یک سیستم پردازش مرکزی ارسال می کنند. این سیستم همچنین دمای آب را بر اساس این اطلاعات تعیین می کند.

علاوه بر این،  این سیستم هوشمند از دو قسمت چیلر و دیگ برای تغییر دمای آب استفاده می کند. چیلر وظیفه کاهش دمای آب را بر عهده دارد و بویلر وظیفه افزایش دمای آب را بر عهده دارد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با لوازم هوشمند سازی خانه، این مطلب را از دست ندهید.

هوشمند سازی موتور خانه چگونه کار می کند

پمپ سیرکولاسیون را برای تنظیم دمای آب دیگ در صورت نیاز، تثبیت دما در ساختمان، افزایش گرما و کاهش استهلاک تجهیزات کنترل کنید. علاوه بر این، روشی برای جلوگیری از یخ زدگی زمانی که ساکنان داخل ساختمان نیستند وجود دارد. اگر دمای بیرون از ساختمان پایین بیاید، شروع به کار کرده و با تنظیم دمای دیگ روی 40 درجه سانتیگراد و روشن کردن پمپ سیرکولاسیون از ترکیدن لوله ها جلوگیری می کند.

کنترل هوشمند موتور خانه باعث حذف مصرف و هدر رفتن سوخت و انرژی می شود. سنسورهای سرد و گرم در این قطعات نصب شده است:

– دمای بیرونی ساختمان را در ضلع شمالی ساختمان اندازه گیری کنید

– ورودی دیگ آبگرم و ورودی آب اواپراتور

– خروجی دیگ آبگرم و خروجی آب سرد

– دمای آب ورودی و خروجی برج خنک کننده را اندازه گیری کنید

– رفت آبگرم مصرفی

نکاتی برای هوشمند سازی موتور خانه

برای راه اندازی هوشمد سازی موتور خانه، مدیران و مسئولان ساختمان باید چند نکته را در نظر داشته باشند. ابتدا نیازها، محدودیت ها و شرایط کلی امکانات موتور خانه هوشمند باید در نظر گرفته شود. سپس سیستم هوشمند کابین و وضعیت عملکرد آن از طریق یک برنامه کامپیوتری شبیه سازی شده و موقعیت و وضعیت کابین مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مرحله بعدی آماده سازی نقشه های مکانیکی و الکتریکی اتاق کامپیوتر و ساخت و مونتاژ تجهیزات الکتریکی را تکمیل می کند. در نهایت پس از هوشمندسازی تجهیزات، سیستم آماده اجرا به اپراتور تحویل داده می شود.

نکاتی برای هوشمند سازی موتور خانه

دلایل هوشمند سازی موتور خانه

در نهایت برای پاسخ به این سوال که «دلایل استفاده از سیستم های هوشمند  موتور خانه چیست؟» باید به این نکته اشاره کرد که سیستم های موتور خانه هوشمند علاوه بر کاهش استهلاک تجهیزات، محیط زندگی راحت و آرامش بخشی را نیز برای ساکنین فراهم می کند. کنترل ها و تنظیمات و غیره

این امر منجر به کاهش 15 درصدی مصرف سوخت ساختمان های مسکونی و کاهش 45 درصدی در مصرف سوخت ساختمان های غیرمسکونی شد که همچنین هزینه های مرتبط را به میزان قابل توجهی کاهش داد. پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره انواع هوشمند سازی ساختمان خود با کارشناسان فراهوش در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *