آموزش, استفاده از تجهیزات

لوازم هوشمند سازی خانه

لوازم هوشمند سازی خانه موضوعی است که برای هوشمند سازی ساختمان خود لازم است بدانید و به نوعی با تجهیزات هوشمند سازی آشنا شوید. در واقع هدف از هوشمندسازی ساختمان، فراهم آوردن شرایط راحت و ایمن برای ساکنین ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری است. در این مورد، زیرسیستم های هوشمند بسیار گسترده هستند و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر و نحوه پیاده سازی آنها بسیار پیچیده است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با تجهیزات هوشمند سازی ساختمان آشنا شوید.

لوازم خانه هوشمند چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تجهیزات هوشمند  چگونه کار می کنند؟ در ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم و سپس به معرفی لوازم خانه هوشمند می پردازیم.

فناوری ها و پروتکل های مختلفی برای اتصال این دستگاه ها به یکدیگر وجود دارد که محبوب ترین و کاربردی ترین فناوری ها اتصال این دستگاه ها از طریق بلوتوث و وای فای است.

همچنین می‌توانید دستگاه‌های خانه هوشمند را طوری برنامه‌ریزی کنید که به‌طور خودکار در زمان‌های تعیین‌شده فعال شوند. برای مثال، می‌توانید سیستم‌های صوتی و تصویری هوشمند را تنظیم کنید تا در زمان‌های خاص روشن شوند. علاوه بر این، زمانی که هنوز در خانه نیستید، می‌توانید با استفاده از تلفن هوشمند و اینترنت، سیستم روشنایی را فعال کنید.

دستگاه های خانه هوشمند را می توان به طور مستقل یا با همکاری یکدیگر راه اندازی کرد. قبل از خرید دستگاه‌های خانه هوشمند، بهتر است بدانید دستگاه‌هایی که انتخاب می‌کنید چقدر با هم سازگار هستند. به عنوان مثال، برخی از دستگاه های خانه هوشمند ممکن است برای عملکرد صحیح به زیرساخت مناسب نیاز داشته باشند.

برای آشنایی با ویژگی های خانه هوشمند این مطلب را مطالعه کنید.

لوازم خانه هوشمند

لوازم خانه هوشمند

      سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق شامل اجزای به هم پیوسته ای هستند که هنگام شروع و انتشار دود آتش یا مونوکسید کربن یا مواد مشابه، افراد را با وسایل دیداری و شنیداری تشخیص داده و به آنها هشدار می دهند. سیستم های اعلام حریق را می توان به صورت خودکار از طریق سنسورهای گرما یا دود یا به صورت دستی توسط کاربر از طریق دستگاه فعال سازی اعلام حریق فعال کرد.

هشدارها ممکن است بوق یا زنگ خبری، آژیر، زنگ دیوار یا فلاشر را به صدا در آورند. اعلام حریق را می توان با توجه به محیط و کارخانه خود به فرکانس ها و تن های مختلفی تقسیم کرد، مانند بالا، متوسط ​​و پایین. اکثر سیستم های اعلام حریق مانند آژیر صدا هستند. دوره آموزشی نصب اعلام حریق آموزشگاه تمامی مهارت های مورد نیاز برای این حرفه را در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد.

سیستم کنترل دما

همچنین می دانید که دمای یک فضای داخلی تابعی از عوامل گرمایشی مانند شرایط داخلی و خارجی و تعداد تغییرات هوا است. در واقع سیستم های هوشمند کنترل دما به کاربران اجازه می دهد تا به سطح مطلوبی از راحتی و استانداردها دست یابند. در دنیای امروز که جوامع مصرف کننده تمایل بیشتری به شخصی سازی دارند، این موضوع مهم اهمیت کنترل دمای فضا در محدوده مورد نیاز انسان را نشان می دهد.

فرآیندهای ساختمان هوشمند، فناوری های مختلف در یک ساختمان را قادر می سازد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و توسط یک سیستم مرکزی کنترل شوند. نتیجه می گیریم که استفاده از فناوری سیستم کنترل مرکزی در ساختمان های مسکونی، اداری، آموزشی و دارویی، تجاری و سایر بخش ها در حال افزایش است.

هوشمند سازی لامپ های خانه

از دیگر لوازم هوشمند سازی خانه،  می توان به تجهیزات روشنایی یا همان سیستم های روشنایی اشاره کرد. سیستم کنترل روشنایی یک شبکه کنترل روشنایی هوشمند است که به شما امکان می دهد نور محیط خود را مدیریت کنید. بسته به نیاز و خواسته شما انواع مختلفی از سیستم های روشنایی و کنترل وجود دارد. در واقع کلید مشترکی که چراغ های اتاق خواب را روشن و خاموش می کند، یک کنترل کننده روشنایی است. چراغ های حسگر در جلوی خانه شما نیز به عنوان یک کنترل روشنایی در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید با هوشمند سازی لامپ های خانه بیشتر آشنا شوید، این مقاله را مطالعه کنید.

هوشمند سازی لامپ های خانه

قفل هوشمند

اگر همچنان نگران قفل کردن درب بعد از بیرون رفتن هستید، باید بدانید که داشتن وسایل خانه هوشمند مانند قفل هوشمند می تواند نگرانی شما را کاهش دهد و احساس امنیت و آرامش در شما ایجاد کند. شکی نیست که قفل های هوشمند مکمل قفل های سنتی هستند. با قفل های هوشمند امروزی، حتی می توانید درب خود را از راه دور قفل کنید. علاوه بر این، یک سری هشدار در مورد افرادی که به خانه شما می آیند دریافت خواهید کرد. این قفل های هوشمند یکی از وسایل هوشمندی هستند که خانه شما را ایمن تر می کنند.

سیستم های سرمایش و گرمایش

سرمایش، گرمایش، تهویه مطبوع و تهویه در ساختمان ها با اهداف مختلف از جمله انتقال گرما و سرما، رساندن فشار و کیفیت هوای داخلی به سطوح استاندارد و مطلوب.

طراحی سیستم های تهویه مطبوع شاخه ای از مهندسی مکانیک بر اساس اصول مکانیک سیالات، ترمودینامیک و انتقال حرارت است. بدون سیستم های تهویه مطبوع، استفاده از ساختمان های مختلف اعم از ساختمان های آموزشی، اداری، مسکونی، تجاری و تفریحی مختل شده و کاربری های بهداشتی و بیمارستانی جان انسان ها را به خطر می اندازد. در صنعت داروسازی، تولید داروی مناسب و باکیفیت بدون سیستم های تهویه مطبوع استاندارد غیرممکن است.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا لیست مهم ترین از لوازم هوشمند سازی خانه را معرفی می کنیم. آشنایی با تمام دستگاه های خانه هوشمند می تواند منجر به تصمیم گیری بهتر در هوشمندسازی خانه و ساختمان شود. همچنین با ویژگی ها و مزایای دستگاه آشنا شدیم. همچنین به طور مختصر به معرفی دستگاه های خانه هوشمند در ایران پرداختیم؛ گفته می شود قیمت خانه هوشمند به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین با مراجعه به سایت فراهوش و تماس با مشاورین این مجموعه می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *