آموزش, خانه هوشمند

پکیج هوشمند سازی خانه

پکیج هوشمند سازی خانه

پکیج هوشمند سازی خانه موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه برای هوشمندسازی خانه، فناوری مورد استفاده نه تنها خانه را زیبا می کند، بلکه ویژگی راحتی و سرعت را نیز دارد و در واقع این سیستم امکان کنترل دما، نور، سیستم صوتی و تصویری، امنیت ، آسایش را فراهم می کند. خانه.  در کمترین زمان ممکن به خانه برگردید. رابط های کاربری مانند گوشی یا صفحه نمایش لمسی را تنظیم کنید. نصب تجهیزات  هوشمند خانگی بسته به اجزای خانه قیمت های متفاوتی را در نظر می گیرد و برای هماهنگی و نصب این تجهیزات  در منزل باید پروتکل های خاصی رعایت شود. همه می‌خواهند بتوانند این بسته‌های نرم‌افزاری ممتاز را با قیمت‌های مناسب در خانه نصب کنند. در مقاله امروز بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

انواع پکیج هوشمند سازی خانه

برای استفاده از امکانات تجهیزات  هوشمند خانگی باید وسایل مخصوصی در کنار هم قرار گیرند. در این خانه هوشمند ، سعی کنید کارآمدترین و کم هزینه ترین لوازم خانگی را انتخاب کنید. انواع بسته های اطلاعاتی عبارتند از:

خانه هوشمند بی سیم

این سیستم که نه تنها در ایران بلکه در سایر سطوح ملی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته است، همانگونه که از اسمش پیداست نیازی به سیم کشی های زیاد کابل شبکه ندارد. نصب این سیستم نیازی به تغییر سیم کشی ساختمان یا سیم کشی اضافی ندارد و قیمت مناسب تری نسبت سایر سیستم ها دارد. برندهای ایرانی معتبر در این زمینه تولید می شوند به همین دلیل انتخاب برندهای معتبر ایرانی برای سیستم خانه هوشمند یکی از انتخاب های درست است.

خانه هوشمند با سیم

این سیستم به دلیل اجرای زیر ساخت های کابل شبکه از قیمت بیشتری برخوردار است؛ ، از طرفی هزینه نصب و راه اندازی نیز بالاتر است، حدود 10 تا 15 درصد قیمت آن. خانه‌های هوشمند ایرانی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و می‌توانند در بین برندهای معروف خودنمایی کنند. به این ترتیب با خرید یک سیستم هوشمند معتبرایرانی متناسب  با سیم کشی های سنتی منزل می توان هزینه را تا حد زیادی کاهش داد و حتی با سیم کشی نیز می توان سیستم خانه هوشمند را با موبایل و از طریق نرم افزار کنترل کرد، اگر در این زمینه آشنایی ندارید می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان فراهوش استفاده کنید.

سیستم روشنایی در پکیج هوشمند سازی خانه

سیستم‌های روشنایی مانند چراغ‌های هوشمند علاوه بر کنترل از راه دور و قابل تنظیم، می‌توانند تشخیص دهند که آیا فردی در اتاق است یا خیر. آنها حتی می توانند در صورت نیاز نور اتاق را تنظیم کنند. علاوه بر این، چراغ های هوشمند می توانند روشنایی خود را بر اساس شرایط نور روز تنظیم کنند.

قفل هوشمند

با استفاده از قفل های هوشمند و درب بازکن های گاراژ، ساکنان ساختمان می توانند دسترسی خود و دیگران را از راه دور کنترل کنند. علاوه بر این، قفل‌های هوشمند در تجهیزات خانه هوشمند می‌توانند ساکنان نزدیک به خانه را شناسایی کرده و در را به روی آنها باز کنند. قفل هوشمند یک دستگاه قفل الکترونیکی و مکانیکی است که می تواند به صورت بی سیم و از طریق احراز هویت توسط کاربر مجاز باز شود. این قفل ها اغلب بخشی از یک سیستم اتوماسیون خانگی هستند و از جریان الکتریکی برای کار استفاده می کنند. قفل های هوشمند معمولاً نیازی به نصب حرفه ای ندارند و نسبت به سیستم های قفل سنتی مقرون به صرفه تر هستند. برای نصب قفل هوشمند، باید آن را به برق، وای فای یا اینترنت وصل کنید. سپس می توانید از راهنمای کاربر برای تنظیم قفل استفاده کنید.

دوربین امنیتی درپکیج هوشمند ساز خانه

دوربین های امنیتی هوشمند یکی از وسایل مهم در خانه های هوشمند هستند. با استفاده از دوربین های امنیتی هوشمند، ساکنان می توانند خانه های خود را حتی زمانی که در تعطیلات هستند یا خارج از خانه هستند، کنترل کنند. اگر این دوربین ها هر حرکتی را در داخل ساختمان تشخیص دهند، یک هشدار به تلفن هوشمند شما ارسال می کنند و به شما امکان می دهند دوربین را از طریق تلفن خود بررسی کنید. آنها همچنین ویدیوهای گرفته شده از این اقدامات را در فضای ابری یا روی یک کارت میکرو SD محلی ذخیره می کنند تا بتوانید در هر زمان آن را مشاهده کنید.

نصب دوربین‌های امنیتی هوشمند معمولاً آسان است و نسبت به سیستم‌های مداربسته سنتی ارزان‌تر است. برای نصب دوربین امنیتی هوشمند، باید آن را به منبع تغذیه و وای فای یا اینترنت متصل کنید. سپس می توانید از راهنمای کاربر برای تنظیم دوربین استفاده کنید. هزینه نصب دوربین های امنیتی هوشمند اغلب به نوع و مدل دوربین و همچنین شرایط نصب در داخل ساختمان بستگی دارد.

سنسور حرکت هوشمند

حسگرهای حرکتی هوشمند قادرند بین ساکنین، بازدیدکنندگان، حیوانات خانگی و سارقین تمایز قائل شوند و در صورت مشاهده رفتار مشکوک به دیگران اطلاع دهند. سنسورهای حرکت هوشمند حداقل از یک حسگر (گرما، صدا، موقعیت و غیره)، یک ریزپردازنده و نوعی فناوری ارتباطی تشکیل شده‌اند

سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند

این سیستم تنظیم دما یکی از اصلی ترین دستگاه های خانه هوشمند به حساب می آید. سیستم گرمایشی شامل فن کویل، رادیاتور و گرمایش از کف می باشد. این سیستم بر اساس ورودی و بودجه ساکنان انتخاب می شود و سیستم های خنک کننده از کولرهای آبی، فن کویل یا اسپلیت استفاده می کنند. سیستم فوق با استفاده از سنسور، ترموستات و کلیدهای هوشمند کار می کند و سیستم را می توان از راه دور کنترل کرد که با اتصال به اینترنت و یا صرف هزینه کمی برای کنترل از راه دور می توانید از آن استفاده کنید.

مزایای پکیج هوشمند سازی خانه

به طور کلی، هدف ما از سیستم‌های خانه هوشمند آسان‌تر کردن کارهای خانه است. ویژگی های به کار رفته در این سیستم ها می تواند بر قیمت یک خانه هوشمند تاثیر بگذارد. اگر قصد دارید درباره مزایای ساختمان هوشمند بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید. مزایای این سیستم ها به شرح زیر است:

مزایای پکیج هوشمند سازی خانه

     دسترسی از راه دور

یکی از مزایای این سیستم این است که خانه را می توان از طریق دستگاه های تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر و … کنترل کرد.

      راحتی

مزیت دیگر این است که می توانید با کمک این سیستم فضای منزل خود را راحت تر و زندگی خود را راحت تر کنید. می توانید ترموستات را مطابق با ترجیحات خود از پیش تنظیم کنید؛ همچنین می توانید دمای خانه، پخش موسیقی و نور خانه را در صورت نیاز تنظیم کنید.

      کنترل آسان

می توانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار روشن یا خاموش شود و تنظیمات را از راه دور با کمک اینترنت کنترل کنید. با استفاده از این سیستم، دیگر نیازی به نگرانی در مورد کارهای کوچک ندارید.

      ایمنی بهبود یافته

با ویژگی هایی مانند آشکارسازهای آتش این سیستم، نمایشگرهای مونوکسید کربن، سنسورهای فشار و غیره، ایمنی خانه خود را بهبود بخشید و از آن در برابر این بلایا محافظت کنید.

      بهره وری انرژی

با استفاده از این سیستم می توانید مصرف برق و گاز خود را مدیریت کرده و با کاهش زمان روشن شدن چراغ ها و کاهش دما هنگام خروج از اتاق، در مصرف برق صرفه جویی کنید.

      زیبایی معماری

با استفاده از این تجهیزات و لوازم مدرن و هوشمند، خانه شما مجلل و زیبا می شود و ارزش خانه شما نیز با این وسایل افزایش می یابد.

زیبایی معماری، پکیج هوشمند سازی خانه

کلام آخر

امروزه ساختمان‌های تجاری، صنعتی، صنعتی و مسکونی در هر شکل و اندازه، از جمله دفاتر، آسمان‌خراش‌ها، ساختمان‌های آپارتمانی و اقامتگاه‌های چند مستاجر، از فناوری‌های اینترنت اشیا برای بهبود کارایی ساختمان، کاهش هزینه‌های انرژی و کاهش اثرات زیست‌محیطی استفاده می‌کنند.

به طور کلی، بسیاری از فناوری های هوشمند مورد استفاده در خانه های هوشمند از جمله روشنایی، انرژی، گرمایش و تهویه مطبوع و سیستم های امنیتی و دسترسی نیز در آپارتمان ها استفاده می شود. به عنوان مثال، ساختمان های هوشمند می توانند با استفاده از حسگرهایی که تعداد افراد ساکن در یک اتاق را تشخیص می دهند، هزینه های انرژی را کاهش دهند.

برخی از دستگاه های خانه هوشمند با بررسی شرایط محیطی می توانند تنظیم و تعیین کنند که درجه حرارت در قسمت های مختلف آپارتمان در محدوده مناسب است. در خصوص راه اندازی پکیج های خانه هوشمند شایان ذکر است که هوشمندسازی ساختمان تاثیر زیادی در رفاه و کیفیت زندگی ساکنین دارد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه پکیج هوشمند سازی خانه و تجهیزات هوشمند سازی هستید، به سایت فراهوش مراجعه کرده و از کارشناسان فراهوش مشاوره دریافت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *