لوازم و تجهیزات برقی

وسایل هوشمند سازی خانه

وسایل هوشمند سازی خانه

وسایل هوشمند سازی خانه جز موضوعات پرطرفدار است و بر اساس اینترنت اشیا تمامی بخش های خانه شما هوشمند می کند و هر کدام از این تجهیزات در دسته های مختلفی قرار میگیرد در ادامه مقاله قصد داریم تا تجهیزات هوشمند سازی خانه را مورد بررسی قرار دهیم.

وسایل هوشمند سازی خانه چه کاربردی دارد؟

قبل از معرفی وسایل هوشمند سازی خانه بهتر است که با هوشمند سازی آشنا شویم. هوشمند سازی در واقع عملی است که با استفاده از اینترنت اشیا و جدیدترین فناوری ها سعی در آسان کردن زندگی افراد و بهبود کیفیت زندگی آنها دارد. این رویه در سراسر دنیا به دهه 60 برمی گردد و در کشور ما با توجه به اینکه اکثر افراد در طبقه متوسط ​​جامعه قرار دارند و اکثر خانه ها در وضعیت نامساعدی قرار دارند، آنچنان که باید باز نبوده است.

تمامی تجهیزات هوشمند سازی خانه ز طریق اینترنت اشیا مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و … به اینترنت متصل می شوند و عملکرد هر دستگاه از راه دور قابل نظارت و کنترل است. برای مثال هوشمند سازی خانه مانند استفاده از درب های اتوماتیک، دوربین های امنیتی و سایر وسایل است که همه می توانند از راه دور و غیرمستقیم از طریق تلفن همراه و سیستم های کامپیوتری بر عملکرد این دستگاه ها نظارت کرده و آن ها را کنترل و حس کنند. در صورت بروز نقص یا هر حادثه ای که ممکن است رخ دهد.

وسایل هوشمند سازی خانه چه کاربردی دارد؟

انواع وسایل هوشمند سازی خانه

تجهیزات خانه هوشمند شامل ابزارها و وسایل بسیار متنوعی هستند که بر اساس نوع کارکرد و عملکرد، نوع ارتباط و حتی موقعیت مکانی آنها در شبکه به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان مثال، دستگاه های خانه هوشمند شامل انواع ارتباط بی سیم و سیمی هستند که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند.

علاوه بر این، از نظر عملکرد، دستگاه های خانه هوشمند را می توان در 3 لایه مختلف در نظر گرفت که لایه اول شامل دستگاه های کنترلی در قسمت های مختلف خانه و لایه دوم شامل ارتباط داخلی بین دستگاه ها است. علاوه بر این، لایه سوم ارتباط از راه دور بین کاربران و دستگاه های خانه هوشمند را امکان پذیر می کند.

سیستم کنترل دمای داخلی خانه هوشمند

دما یکی از عوامل مهم در انتقال راحتی به افراد در داخل خانه است. به همین دلیل یکی از وسایل خانه هوشمند سیستم کنترل دمای خانه هوشمند است. به طور کلی دمای داخل خانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از عواملی که بر دمای خانه مرغ تأثیر می گذارند عبارتند از: دمای بیرون، تعداد وسایل برقی مرغ خانه، تعداد باز و بسته شدن درب مرغ خانه و ….

در خانه های غیر هوشمند برای تنظیم دما از بخاری یا بخاری استفاده می شود. مزیت مهم اتوماسیون خانه برای ساکنین از نظر دمای خانه یکنواختی کل فضای داخل خانه است. بخاری خانه خود را روشن کنید و در مدت زمان کوتاهی نمی توانید کل فضای خانه را به طور یکنواخت گرم کنید. اما اگر از وسایل خانه هوشمند استفاده می کنید، می توانید فضای خانه خود را به طور یکنواخت گرم و حتی خنک کنید.

سیستم کنترل روشنایی هوشمند

شاید صنعت ساختمان هوشمند با سیستم های کنترل روشنایی هوشمند را در فیلم ها و سریال ها دیده باشید. با استفاده از این سیستم قادر خواهید بود نورهای منزل خود را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. این سیستم هوشمند به سیستم شبکه روشنایی منزل شما متصل می شود. به این ترتیب می توانید روشنایی خانه خود را تنظیم کنید.

سیستم کنترل روشنایی هوشمند

قفل های هوشمند

قفل های برقی و دیجیتال یکی دیگر از وسایل خانه هوشمند است که برای تامین امنیت بیشتر خانه طراحی شده است. بدیهی است که قفل های هوشمند نسبت به قفل های سنتی امنیت بالاتری را برای شما فراهم می کنند. همچنین شایان ذکر است که قفل های هوشمند عملکردهایی مانند کنترل ورود و خروج پرسنل و قفل کردن درها از راه دور را در اختیار کاربران قرار می دهند.

علاوه بر این، این دستگاه خانه هوشمند به تلفن هوشمند شما متصل می شود و در صورت وجود حرکت در بازه زمانی که شما مشخص می کنید، این قفل ها به شما اطلاع می دهند. اگر قصد دارید امنیت محل سکونت یا تجاری خود را افزایش دهید، حتما قفل هوشمند را در نظر بگیرید.

قفل های هوشمند

سیستم کنترل دسترسی هوشمند

برخلاف تصور رایج، سیستم‌های کنترل دسترسی فقط بر ورود و خروج افراد تأثیر نمی‌گذارند. در عوض، شما قادر خواهید بود با استفاده از سیستم های کنترل دسترسی هوشمند از اطلاعات خود محافظت کنید. این سیستم ها به دلیل داشتن لایه امنیتی بالا از نفوذ افراد به شبکه شما جلوگیری می کنند. انواع مختلفی از سیستم های کنترل دسترسی هوشمند وجود دارد.

شما باید قبل از خرید سیستم مورد نظر خود را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. برخی از مدل های این سیستم عبارتند از: کنترل دسترسی اختیاری و اجباری، کنترل دسترسی مبتنی بر ویژگی، کنترل دسترسی مبتنی بر نقش، کنترل دسترسی مبتنی بر قانون، آسیب پذیری دسترسی مبتنی بر تاریخ، کنترل دسترسی مبتنی بر هویت، کنترل دسترسی مبتنی بر مسئولیت. کنترل دسترسی سازگار، مبتنی بر سازمان، کلید لمسی هوشمند و…

کلام آخر

پیشرفت دانش و فناوری در عصر امروز منجر به استفاده از وسایلی شده است که در کاهش مصرف انرژی، آب و … تاثیر دارند و استفاده از وسایل هوشمند سازی خانه نگرانی  شما را از آبیاری به موقع گیاهان برطرف می کند. ، امنیت خانه، تنظیم روشنایی در قسمت های مختلف خانه، چه برق و چه دریچه گاز باز باشد، هر کسی می تواند از راه دور عملکرد هر وسیله ای را که در خانه استفاده می شود در سریع ترین زمان ممکن نظارت کند. قسمت های مختلف خانه را کنترل کنید. علاوه بر این، یکی دیگر از مزیت ها و کاربردهای خانه های هوشمند، در جریان بودن از وضعیت تجهیزات و امکانات به کار رفته در آن برای جلوگیری از آسیب های احتمالی و آسیب های بعدی و اقدام برای رفع مشکل در اسرع وقت است. شما می توانید برای دریافت مشاوره خرید با کارشناسان فراهوش در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *