آموزش, استفاده از تجهیزات

تجهیزات هوشمند سازی خانه

تجهیزات هوشمند سازی خانه

در این مقاله قصد داریم تا تجهیزات هوشمند سازی خانه را مورد بررسی قرار دهیم در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با بهترین و مهم ترین تجهیزات هوشمند سازی برای منازلتان آشنا شوید. خانه هوشمند فناوری جدیدی است که جای خود را در خانه ها، ساختمان های اداری و مجتمع های بزرگ باز کرده است. در واقع هوشمندی ساختمان یکی از جذاب ترین اثرات فناوری پیشرفته است و می تواند تغییرات اساسی در خانه یا محل کار شما ایجاد کند. قرار دادن کلمه «هوشمند» در کنار خانه، حس مدرنیته و تجمل را به هر مخاطبی منتقل می کند. جالب اینجاست که یک خانه هوشمند می تواند یک خانه گران قیمت با لوازم و تجهیزات لوکس نیز باشد. همچنین می تواند خانه ای ساده و کنترل شده از طریق اینترنت، با خلاقیت و استفاده از امکانات بسیار کم باشد.

بخش های مختلف تجهیزات هوشمند سازی خانه

شاید همه ما اصطلاح خانه هوشمند را شنیده باشیم. برای هوشمند کردن ساختمان‌ها، اصطلاح «ساختمان هوشمند» می‌تواند شامل دفاتر هوشمند، مراکز تجاری هوشمند و به طور کلی هر جایی که تجهیزات الکتریکی متصل است، باشد. در اشل کوچک، با هوشمندسازی منزل خود می توانید کارهایی را که قبلا به صورت دستی انجام می شد، اکنون با استفاده از فناوری به صورت کاملا هوشمندانه انجام دهید. به عنوان مثال، به جای اینکه برای روشن کردن چراغ های اتاق خواب خود به اتاق خود بروید، می توانید با کمک نرم افزار نصب شده بر روی گوشی خود، آنها را از هر کجای دنیا روشن و خاموش کنید. بخش های زیر را می توان هوشمند کرد:

بخش های مختلف تجهیزات هوشمند سازی خانه

  •       تجهیزات روشنایی
  •       تجهیزات سرمایشی و گرمایشی
  •       نحوه ارتباط دستگاه ها با یکدیگر
  •       تجهیزات امنیتی مانند دوربین های مدار بسته و دزدگیر
  •       تجهیزات صوتی و تصویری مانند تلویزیون، پخش کننده دی وی دی، پخش کننده موسیقی و غیره.
  •       تجهیزات فضای سبز و آبیاری باغ
  •       تجهیزات تغذیه گیاهان و حیوانات
  •       کرکره برقی و جک پارکینگی
  • معرفی تجهیزات هوشمند سازی خانه

سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق شامل اجزای به هم پیوسته ای هستند که هنگام شروع و انتشار دود آتش یا مونوکسید کربن یا مواد مشابه، افراد را با وسایل دیداری و شنیداری تشخیص داده و به آنها هشدار می دهند. سیستم های اعلام حریق را می توان به طور خودکار از طریق سنسورهای گرما یا دود یا به صورت دستی توسط کاربر از طریق دستگاه فعال سازی اعلام حریق فعال کرد.

هشدارها ممکن است بوق یا زنگ خبری، آژیر، زنگ دیوار یا فلاشر را به صدا در آورند. اعلام حریق را می توان با توجه به محیط و کارخانه خود به فرکانس ها و تن های مختلفی تقسیم کرد، مانند بالا، متوسط ​​و پایین. اکثر سیستم های اعلام حریق صدایی شبیه آژیر منتشر می کنند

سیستم کنترل دما هوشمند

همانطور که می دانید دمای یک فضای داخلی تابعی از عوامل گرمایشی مانند شرایط داخلی و خارجی، تعداد تغییرات هوا و … است. در واقع سیستم های هوشمند کنترل دما به کاربران اجازه می دهد تا به سطح مطلوبی از راحتی و استانداردها دست یابند. در دنیای امروزی که جوامع مصرف کننده تمایل دارند شخصی تر باشند، این موضوع مهم اهمیت کنترل دمای فضا در محدوده مورد نیاز انسان را نشان می دهد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با هوشمند سازی اتاق خواب، این مقاله را مطالعه کنید

سیستم های سرمایش و گرمایش

سرمایش، گرمایش، تهویه مطبوع و تهویه در ساختمان ها با اهداف مختلف از جمله انتقال گرما و سرما، رساندن فشار و کیفیت هوای داخلی به سطوح استاندارد و مطلوب.

طراحی سیستم های تهویه مطبوع شاخه ای از مهندسی مکانیک بر اساس اصول مکانیک سیالات، ترمودینامیک و انتقال حرارت است. بدون سیستم های تهویه مطبوع، استفاده از ساختمان های مختلف اعم از ساختمان های آموزشی، اداری، مسکونی، تجاری و تفریحی مختل شده و کاربری های بهداشتی و بیمارستانی جان انسان ها را به خطر می اندازد. در صنعت داروسازی، تولید داروی مناسب و باکیفیت بدون سیستم های تهویه مطبوع استاندارد غیرممکن است و به همین دلیل هوشمند سازی سیستم تهویه موضوع مهمی است.

قفل هوشمند

اگر همچنان نگران قفل کردن درب بعد از بیرون رفتن هستید، باید بدانید که داشتن وسایل خانه هوشمند مانند دستگیره هوشمند و دیجیتال می تواند نگرانی شما را کاهش دهد و احساس امنیت و آرامش در شما ایجاد کند. شکی نیست که قفل های هوشمند مکمل قفل های سنتی هستند. با قفل های هوشمند امروزی، حتی می توانید درب خود را از راه دور قفل کنید. علاوه بر این، یک سری هشدار در مورد افرادی که به خانه شما می آیند دریافت خواهید کرد. این قفل های هوشمند یکی از وسایل هوشمندی هستند که خانه شما را ایمن تر می کنند.

امکانات خانه هوشمند

  •       قابلیت فعال سازی سیستم امنیتی خارج از منزل، مسافرت و شب
  •       اطلاعیه ورود غیرمجاز به محل
  •       قابلیت شبیه سازی حضور با روشن و خاموش کردن چراغ ها
  •       از باز و بسته بودن درها و پنجره ها هنگام خروج از منزل مطلع شوید
  •       قابلیت اتصال به سیستم های اطفاء حریق و اعلام حریق در صورت بروز حادثه
  •       امکان تماشای دوربین مداربسته از طریق اپلیکیشن موبایل
  •       زمانی که در خانه نیستید جهت آبیاری باغ خود را تعیین کنید

امکانات خانه هوشمند

کلام آخر

در این مقاله مهم ترین تجهیزات هوشمند سازی خانه را به شما معرفی کردیم. توصیه می شود که برای هوشمند سازی منازل و ساختمان خود حتما از لوازم هوشمند سازی مناسب و با کیفیت استفاده کنید. شما میتوانید بهترین تجهیزات را با قیمت مناسب در فراهوش مشاهده کنید و با مشاورین فروش فراهوش در تماس باشید تا بهترین خرید را از ما داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *