آموزش, استفاده از تجهیزات

معرفی کلید لمسی پشت سطحی

معرفی کلید لمسی پشت سطحی

در این مقاله قصد داریم تا کلید لمسی پشت سطحی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید. کلید های لمسی پشت سطحی در تجهیزات نورپردازی مدرن جایگاه ویژه ای را اشغال می کنند. این نوع کلید یکی از موثرترین عناصر روشنایی هوشمند محیط به حساب می آید. شما می توانید این حسگر لمسی مخفی را روی کابینت ها، آینه ها، تخت ها و غیره نصب کنید تا خانه خود را در عین حال هوشمند، مدرن و زیباتر نشان دهید. ابتدا، بیایید توضیح دهیم که سنسور به چه معناست. سنسور به حسگرها اطلاق می شود؛ وظیفه این سنسورها تبدیل کمیت های غیر الکتریکی مانند حرکت، فشار، گرما و غیره به انرژی الکتریکی است. با تغییر این مقادیر می توان مداری را روشن یا خاموش کرد. حسگر لمسی در پشت سطح، همانطور که از نام آن پیداست، می تواند با لمس دست، نور را روشن یا خاموش کند. یکی دیگر از مزایای این نوع محصول ایمنی آن است. سهولت استفاده از این نوع کلید باعث شده است که بیشترین تقاضا را در بین سنسورهای کابینت برای مصارف خانگی و آشپزخانه داشته باشد.

معرفی عملکردهای کلید لمسی پشت سطحی

عملکرد کلید لمسی پشت سطحی این است که پس از تشخیص لمس دست کاربر، چراغ را روشن یا خاموش می کند. سنسور سوئیچ لمسی مخفی هوشمند 12 ولت دارای جریان خروجی 10 آمپر است. با این حال، می تواند برای مدت طولانی روشن بماند و به درستی کار کند. یکی دیگر از ویژگی های این نوع سنسور ایزوله بودن آن است که خطر برق گرفتگی را تا حد زیادی کاهش می دهد و جای نگرانی ندارد. کلیدها قابلیت نصب در پشت سطوحی مانند چوب، سنگ، سرامیک، چوب پلاستیک، شیشه و کنف را دارند. نصب این سنسورها در هر جایی از آشپزخانه به این معنی است که کلیدهای برق مخفی به راحتی قابل دسترسی هستند. در عین حال، بازسازی خانه و آشپزخانه شما کمتر به هم ریخته به نظر می رسد. علاوه بر این، این سنسورها قادر به تشخیص لمس دست در پشت با قطر تا سه سانتی متر هستند. در زیر به این ویژگی خاص به صورت جداگانه اشاره شده است.

 

اگر میخواهید بدانید، کلید برق لمسی چیست؟ این مطلب را مطالعه کنید.

معرفی عملکردهای کلید لمسی پشت سطحی

عملکرد قطع و وصل چراغ ها چگونه انجام می شود؟

برای کم و زیاد کردن نوری که کلیدهای لمسی را پنهان می کند، کافی است کاربر برای لحظه ای دست خود را روی سنسور قرار دهد. یکی دیگر از مزیت های این نوع سنسور این است که دارای تایمر شش ساعته است. به این معنی که اگر چراغ بیش از شش ساعت روشن بماند، نور به طور خودکار کم می شود و شارژ به پنج درصد کاهش می یابد. در این حالت اگرچه چراغ های LED خاموش نمی شوند اما در حالت مصرف بسیار کم قرار دارند و احتمال خطر به صفر می رسد.

سوالی درباره هوشمند سازی برق خانه دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

طراحی کاربردی سوئیچ لمسی مخفی می تواند طول عمر و دوام چراغ های زیر کابینتی را بهبود بخشد. هنگامی که جریان عبوری از آنها تا حد امکان کم باشد، باعث خنک شدن خودکار سیستم روشنایی می شود. این مهم ترین دلیل دوام و عمر طولانی سیستم روشنایی است. همانطور که قبلا ذکر شد، سنسورها در سیستم های روشنایی برای روشن و خاموش کردن چراغ های LED استفاده می شوند. این سنسورها به منبع تغذیه متصل نیستند بلکه بین منبع تغذیه و چراغ قرار می گیرند. دسترسی به سنسور نیاز به قطع و وصل لامپ از منبع تغذیه را برطرف می کند.

قابلیت کم نور کردن توسط کلید لمسی پشت سطحی

کلید لمسی پشت سطحی دارای عملکرد کم نور یا دیمر هستند. کلیدها به گونه ای طراحی شده اند که می توان شدت نور را کم یا زیاد کرد. در واقع، شما می توانید پنج سطح مختلف نور داشته باشید. به این ترتیب، وقتی کلید خاموش است، فقط باید دست خود را روی سنسور قرار دهید. سنسور به آرامی شروع به کار می کند. تا زمانی که دست خود را روی سنسور نگه دارید می توان نور را به پنج سطح افزایش داد. با برداشتن دست از روی سنسور نور، می توانید آن را تنظیم کرده و در همان سطح نگه دارید. شایان ذکر است در هر سطحی که چراغ ها خاموش باشند، دفعه بعد که کاربر بخواهد سیستم را روشن کند، چراغ ها در همان حالت روشن می شوند.

یکی از این قطعات، به نام دیمر، مانع از ورود مقداری از ولتاژ متناوب به سیستم می شود. وظیفه این قطعه کنترل ولتاژ ورودی است. هنگام خرید باید دقت کنید که نوری که استفاده می کنید 12 ولت باشد و نکته دیگر اینکه نور مورد نظر شما قابل تنظیم است یا خیر. CFL ها این قابلیت را ندارند، اما لامپ های رشته ای دارای قابلیت کاهش نور هستند که امکان تنظیم نور را در پنج سطح مختلف فراهم می کند.

نصب کلید لمسی پشت سطحی

نصب کلید لمسی پست سطحی دوازده ولتی به گونه ای انجام می شود که قبلاً دیده نشده بود و کاملاً از دید پنهان است.

در واقع سنسور دارای قسمت چسبی در پشت است که می توانید به پشت هر سطحی بچسبانید و از خواص آن بهره ببرید. علاوه بر این، به دلیل پنهان بودن سنسور، بسته بندی آن شامل یک هولوگرام چسبناک شفاف است که قسمتی از سطحی که سنسور در آن نصب شده است را مشخص می کند تا کاربران بتوانند بدون گیج شدن، مکان دقیق سنسور را پیدا کنند. توجه داشته باشید که سنسور به هیچ عنوان نباید در تماس مستقیم با برق باشد در غیر این صورت می سوزد. همچنین، بهتر است این کلید را در جایی نصب کنید که کمترین تماس با اشیاء را داشته باشد. در غیر این صورت تماس بین سنسور و اشیاء دیگر باعث روشن و خاموش شدن نور می شود. لطفا توجه داشته باشید که این کلید لمسی به رطوبت حساس است و در صورت خیس شدن عملکرد خود را از دست می دهد.سنسورهای لمسی مخفی را روی سطوح نازک نصب کنید

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا کلید لمسی پشت سطحی را مورد بررسی قرار دهیم و به طور خلاصه ویژگی و قابلیت های آن را توضیح دهیم. اگر قصد هوشمند سازی ساختمان خود را دارید، توصیه می کنیم قبل از آن با مشاورین فراهوش در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *