آموزش, استفاده از تجهیزات

تفاوت کلید لمسی هوشمند و کلید لمسی غیر هوشمند

تفاوت کلید لمسی هوشمند و کلید لمسی غیر هوشمند چیست؟ شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشه و به دنبال تفاوت آن ها باشید. در واقع ما دو نوع دکمه لمسی داریم که یکی هوشمند است و دیگری نه و فقط لمسی است.در ادامه همراه ما باشید تا این دو را با هم بررسی کنیم.

بررسی تفاوت کلید لمسی هوشمند و کلید لمسی غیر هوشمند

اگر در حال ساخت و ساز یا بازسازی یک خانه یا حتی یک واحد اداری هستید یا اگر در زمینه برق ساختمان فعال هستید، ممکن است با بحث جدیدی به نام سوئیچ لمسی مواجه شده باشید، اگرچه از منظر برای بازار جدید است. از نقطه نظر فنی.

حدود 10 سال پیش اولین سوئیچ لمسی را روانه بازار کرد.در آن زمان شاید هیچکس از سوئیچ های لمسی اطلاعی نداشت و فکر نمی کرد این یک چیز عجیب و ناکارآمد است، اما امروزه (سوئیچ های لمسی) به پدیده ای رایج تبدیل شده است. ساختمان های لوکس متوسط، بلندمرتبه و جامع به دنبال موضوع جدیدی به نام هوشمندسازی ساختمان هستند تا در آینده ای نزدیک سیستم های خانه هوشمند مانند آیفون تصویری رایج یا حتی اجباری شوند.

از جمله دلایل رونق فوق العاده سیستم های هوشمند به ویژه در سال های اخیر می توان به وضعیت کلی اشاره کرد.

– ظاهری شیک، مدرن و لوکس

– عملکردهای راحت و راحت زندگی ساکنان را آسان تر می کند

– بهره وری انرژی

این سیستم خانه هوشمند به چند روش مختلف پیاده سازی شده و از پروتکل های مختلفی که در این مقاله توضیح داده شده است استفاده می کند، هر روشی مزایا و معایب خاص خود را دارد که همه آنها به دلیل قیمت و قیمت نسبتا بالای سیستم های خانه هوشمند توضیح داده شده است.

بنابراین اولین قدم این است که کلیدها را لمسی کنید، معمولاً به این دلیل که شیک به نظر می رسند. با قضاوت از قیمت ساختمان های معمولی

سوال برخی افراد این است که تفاوت کلید لمسی هوشمند و کلید لمسی غیر هوشمند چیست، کدام یک بهتر است؟

ابتدا کلیدهای لمسی هوشمند و کلیدهای لمسی غیرهوشمند را توضیح می دهم و سپس مزایا، معایب و تفاوت های آنها را برای شما بیان می کنم. قبل از آن برای دیدن لیست قیمت کلید لمسی حتما روی لینک کلیک کنید.

کلید لمسی هوشمند:

این کلیدهای لمسی به طور کلی جایگزین کلیدهای قدیمی می شوند و می توان از آنها در همان جعبه معمولی استفاده کرد.این کلیدها علاوه بر تک پل معمولی و دو پل موجود در بازار، می توانند دارای 3 پل و 4 پل نیز باشند که در برخی از تعداد کلیدها کاهش می یابد. موارد. کمیت شما می توانید کنترل بیشتری روی روشنایی واحد داشته باشید، به عنوان مثال: وقتی پل های بیشتری دارید، می توانید چراغ های هالوژن را یکی یکی کنترل کنید، که مصرف انرژی را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این، این کلیدها ممکن است سوئیچ هایی از جمله سوئیچ ها، کراس اوورها، شاسی زنگی، کولرهای آبی و غیره باشند.

کلید لمسی هوشمند

کلید لمسی غیر هوشمند

این کلید در واقع شباهت زیادی به کلید لمسی هوشمند دارد تفاوت آن در این است که نور را فقط با لمس می توان کنترل کرد در مقایسه با دکمه مکانیکی فقط ظاهری لوکس و مدرن دارد و به طور کلی 3 پل و 4 پل دارد. پانل ها را می توان برای لمس، کلیدها و کلیدهای هوشمند استفاده کرد. اگرچه کلیدهایی با پانل های سنگی، پانل های فلزی، پانل های چوبی و پانل های شیشه ای ارگانیک نیز در بازار وجود دارد، پانل های شیشه ای اصلی ترین آنها هستند.

مقایسه بین دکمه های لمسی هوشمند و دکمه های لمسی معمولی:

این دو سری از کلیدهای لمسی دارای تفاوت ها و شباهت های اساسی هستند و دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که در زیر توضیح می دهیم.

– از نظر بسته بندی و اجرا، دو خانواده مشابه هستند و معمولاً در سیستم های میراث قابل پیاده سازی هستند.

1- ظاهر

– از نظر ظاهری تفاوتی بین کلیدهای لمسی هوشمند و کلیدهای لمسی غیرهوشمند وجود ندارد و در واقع با نگاه کردن به کلیدها نمی توان تشخیص داد که کلیدها هوشمند هستند یا خیر. از نظر زیبایی شناسی نمی توان از آن به عنوان معیار زیبایی و زشتی یک گیره استفاده کرد، مثلاً یک مارک کلید هوشمند زیبا و یک مارک کلید غیرهوشمند زیباتر وجود دارد.

2- عمر مفید

– از نظر عمر و طول عمر، هیچ راهی برای سنجش هوشمند یا عادی بودن کلید لمسی وجود ندارد، این به این معنا نیست که کلیدهای لمسی غیرهوشمند طول عمر بیشتری دارند یا برعکس، بلکه طول عمر و کارایی کلیدهاست. به ساختار و اجزای مورد استفاده بستگی دارد.کیفیت می تواند کلیدهای لمسی هوشمند با همه عملکردها را به کلیدهای پایین تر و کلیدهای لمسی ساده را به کلیدهای باکیفیت تبدیل کند، بنابراین هوشمند بودن یا نبودن کلیدهای لمسی ربطی به هوشمندی ندارد. عمر کلید را تغییر نمی دهد.

– اندازه کلید های لمسی

– اندازه کلید های هوشمند و کلید های غیرهوشمند تفاوت چندانی ندارند، اندازه های استاندارد تقریبا یکسان است، البته از آنجایی که کلید های لمسی غیرهوشمند ماژول های ارتباطی هوشمند ندارند، کلید های لمسی کوچک تری نیز می توانند وجود داشته باشند، اما آنها معمولا اندازه های استاندارد دارند.

مزایای دکمه های لمسی هوشمند در مقابل دکمه های غیرهوشمند

اما به طور کلی، در شرایط یکسان در اکثر موارد، دکمه های لمسی هوشمند قطعا بهتر از دکمه های لمسی غیرهوشمند هستند. ما دلایل زیر را برای این ادعا بیان می کنیم:

مزایای دکمه های لمسی هوشمند

   – کنترل از راه دور کلیدی را لمس کنید

– برای اجرای کلید لمسی هوشمند باید هزینه نسبتاً بیشتری بپردازیم، اما بسیار مفید خواهد بود که بتوانیم چراغ ها را از داخل یا خارج از خانه با استفاده از نرم افزارهای موبایل روشن و خاموش کنیم، مثلاً چراغ ها را روشن کنیم. و در حالی که در حال حرکت هستید خاموش شوید. خاموش کردن برخی از چراغ ها در فواصل نامنظم را در صورتی که شخصی در خانه است شبیه سازی کنید و اگر دزدی در خانه شما کمین کرده باشد، او را از تلاش برای سرقت ساختمان شما منصرف می کند. این بدان معناست که با اجرای کلیدهای لمسی هوشمند می توان از ضررهای بزرگ جلوگیری کرد. نرم افزار هوشمند به شما امکان می دهد کنترل مصرف کنندگان را مدیریت کنید که در هزینه های روزانه صرفه جویی می کند.

– آسان تر برای فروش ساختمان

– با نصب کلیدهای لمسی هوشمند در واحدی که قصد فروش آن را دارید، در واقع می توانید برای سیستم هوشمند یا حداقل نیمه هوشمند بر روی ساختمان اقدام کنید که روند فروش واحد را سریعتر و بهتر می کند.

اگر حتی قصد ندارید دستگاه را هوشمند کنید، عقل سلیم حکم می‌کند که از کلیدهای لمسی هوشمند استفاده کنید، زیرا این امکان در آینده در اختیار ساکنان و حتی صاحبان بعدی سیستم‌های هوشمند خواهد بود، یعنی فعلاً کلیدهای لمسی هوشمند پیاده سازی خواهد شد که می توان این کار را انجام داد، اما فقط با کلیدهای لمسی، و سپس اگر خواستند سیستم را هوشمند کنند.

البته در برخی موارد توصیه می شود از ویژگی های کلید لمسی غیرهوشمند استفاده کنید. به عنوان مثال در یک ویژگی فقط دو مارک دکمه لمسی وجود دارد، یکی هوشمند و دیگری غیرهوشمند، غیرهوشمند کیفیت بهتری دارد، در اینجا توصیه می شود مدل با کیفیت بالاتر را به عنوان معروف خریداری کنید. می‌گوید، ما آن را می‌گذاریم. سر طاس روی سرش قرار می‌گیرد، به این معنی که به‌جای بهبود کیفیت، با عملکردهای غیرهوشمند تاچ باقی می‌مانیم.

کلام آخر

انواع مختلفی از کلید های لمسی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. سرعت ساخت و استفاده از آنها در صنعت ساختمان بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل، بسیاری از مارک ها به طور فعال چنین قفل هایی را تولید می کنند. قفل دیجیتال عمدتاً در ادارات و منازل استفاده می شود در این مقاله تلاش کردیم تا تفاوت کلید لمسی هوشمند و کلید لمسی غیر هوشمند را بررسی کنیم.

توصیه می کنیم ابتدا نکات مربوط به مدل قفل هوشمند خود را به طور کامل بررسی کنید. باید مواد، ظاهر و دوام و طول عمر این نوع قفل ها را در نظر داشته باشید. از این طریق می توانید با مشاوران و افرادی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید. همچنین، حتما قبل از خرید از چندین منبع، قیمت این محصولات را بررسی کنید تا از پرداخت هزینه اضافی خودداری کنید.

فراهوش  با معرفی محصولات تخصصی در زمینه هوشمندسازی و لوکس ساختمانی در تلاش است تا نیازهای صنعت را در زمینه شبکه های تدارکات و توزیع حرفه ای برآورده کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *