آموزش, استفاده از تجهیزات

دستگیره دیجیتال و هوشمند چیست؟

دستگیره دیجیتال و هوشمند

دستگیره دیجیتال و هوشمند موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام ترک کردن منزل یا محیط کار خود نگران این موضوع شوید که کلید های خود را همراهتان آورده ایید یا خیر؟ با گسترش تکنولوژی و هوشمند سازی ساختمان دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید زیرا با وجود قفل های برقی و دیجیتال این مشکل حل شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا دستگیره هوشمند را معرفی کنیم.

معرفی دستگیره دیجیتال و هوشمند

دستگیره دیجیتال و هوشمند به عنوان یکی از ایمن ترین و جدیدترین مدل های دستگیره جهت نصب بر روی درب های منازل، ادارات و یا محیط های تجاری شناخته می شوند. جدیدترین دستگیره های هوشمند به شما این امکان را می دهد که با تشخیص چهره و یا به کمک اثرانگشت و یا رمز، بدون نیاز به کلید درب منزل خود را بازکنید همچنین با اتصال این دستگیره ها به وای فای شما می توانید به کمک گوشی موبایل از هر جای دنیا درب را باز و یا قفل نمایید و امنیت کامل منزل یا محیط کار خود را تامین کنید

پیشنهاد می کنیم که مقاله اهمیت هوشمند سازی ساختمان را مطالعه کنید.

البته برخی از مدل های دستگیره دیجیتال دارای کلید مکانیکی به صورت مخفی نیز هستند که در مواقع ضروری بتوانید از کلید نیز استفاده کنید. انواع دستگیره های هوشمند به دسته های ضد سرقت نیز معروف هستند که به دلیل نداشتن قفل مکانیکی، شکستن آن برای سارقان غیرممکن است. بنابراین استفاده از بهترین دستگیره هوشمند در محیطی که نیاز به امنیت بالایی دارد، انتخاب هوشمندانه ای است که خیال شما را کاملا راحت می کند.

معرفی دستگیره دیجیتال و هوشمند

دستگیره هوشمند و دیجیتال دارای مزایای بسیار زیادی هستند که خلاصه کردن این ویژگی ها در چند جمله واقعا غیرممکن است. طراحی شیک و ویژگی های مدرن یا پیشرفته این دستگیره ها به شما این امکان را می دهد که از هر کجای دنیا منزل خود را از راه دور کنترل کنید. در اینجا به برخی از مهم ترین مزایای این ابزار هوشمند اشاره می کنیم.

امنیت بالای دستگیره های هوشمند

سیستم‌های دستگیره درب هوشمند قابلیت بازکردن درب با اثر انگشت را دارد که این قابلیت جز بارزترین نکات منحصر به فرد امنیتی است. همچنین این دستگیره ها قابلیت بازشدن با تشخیص چهره و به کمک رمز و یا ارسال رمز یکبار مصرف برای مهمان را دارند، برنامه های نظارت از راه دور به شما این امکان را می دهند که با استفاده از گوشی هوشمند خود، درب های قفل نشده را مشاهده کرده و آنها را از هر کجای دنیا قفل کنید. به عنوان یک سرپرست، می‌توانید به هر کسی که تأیید می‌کنید اجازه ورود بدهید.

دستگیره های هوشمند دارای سیستم آلارم سرقت می باشند این آلارم به دلیل تلاش سارقان برای برداشتن قفل یا تلاش برای ورود بدون اجازه طراحی و ایجاد شده است، حتی در صورتی که چندبار رمز به صورت اشتباه وارد شود دستگیره شروع به آژیر زدن می کند

اکثر کنترلرهای دیجیتال با فناوری رمز عبور، عملکردی دارند که از حدس زدن رمزهای عبور و پین کدها توسط افراد مختلف جلوگیری می کنند. تاچ پدهای هوشمند این ابزارها دارای فناوری هوشمندی هستند که رمز عبور منحصر به فردی را برای هر کاربر تعریف می کند و از نفوذ افراد خارجی به امنیت خانه و اداره جلوگیری می کند. به طور خلاصه، اولین اولویت یک دستگیره هوشمند، ایمنی کامل و برجسته آن است که زندگی و کار را آسان می کند. با مزایای پیشرفته و گزینه های امنیتی قفل دستگیره درب، می توانید رویاهای امنیتی خود را محقق کنید.

مدرن بودن دستگیره دیجیتال و هوشمند

یکی دیگر از مزایای دستگیره هوشمند و دیجیتال، قابلیت اتصال به وای فای، اپلیکیشن ها و گوشی های هوشمند است. این فناوری همراه با ایمنی هوشمند، امکانات زیادی را برای کار راحت به شما ارائه می دهد.

با وجود رمز و اثر انگشت روی دستگیره وتشخیص چهره و همچنین اتصال به گوشی موبایل دیگر مشکل گم شدن کلید وجود ندارد. هیچ کس نمی تواند کلیدهای شما را بدزدد و شما نمی توانید آنها را گم کنید. همچنین دستیابی به نقاط دسترسی برای مزاحمان چالش برانگیز خواهد بود. این بدان معنی است که خانه شما بسیار در برابر دزدان و مزاحمان ایمن است، زیرا نیاز شما به کلیدهای سنتی را کاهش می دهد.

برنامه‌های مدرن، از سوی دیگر، اطمینان حاصل می‌کنند که خانه و دارایی شما همیشه تحت کنترل شما هستند، زیرا مهم‌ترین هشدارها و اعلان‌های امنیتی مختلف را ارائه می‌دهند. اپلیکیشن موبایل متصل به دستگیره هوشمند نیز شما را از هرگونه رویداد خاص دیگر مرتبط با ورود و خروج افراد مطلع می کند. گزارشی از همه افرادی که در یک بازه زمانی مشخص از درب استفاده کرده اند وجود دارد که می توان آن را در تلفن، تبلت یا رایانه مشاهده کرد.

استفاده آسان دستگیره های هوشمند

یکی از مهم ترین مزیت های این دستگیره های هوشمند، نصب و استفاده آسان آن ها است. کلیدهای فیزیکی مانند کلیدهای فلزی، کارت های مغناطیسی  ممکن است گم شوند یا آسیب ببینند یا همیشه برای افراد مسن و کودکان به راحتی قابل استفاده نیستند. یکی از مزایای قابل توجه دستگیره های هوشمند این است که استفاده از آنها برای افراد در هر رده و سنی آسان است.

قفل های دیجیتالی این دستگیره ها نیازی به کلید فیزیکی ندارند و با لمس ساده اثر انگشت، تشخیص چهره، وارد کردن رمز عبور یا حتی با استفاده از اپلیکیشن موبایل به راحتی باز می شوند. بنابراین دیگر لازم نیست نگران گم شدن یا فراموش کردن کلیدهای اعضای خانواده خود باشید. در صورت لزوم، کاربران و مدیران می‌توانند به سرعت و به راحتی کدها یا اثرانگشت‌های وارد شده را تغییر دهند، اگرچه تغییر قفل و کلیدهای فیزیکی تنها با دستان کلیدساز انجام می‌شود.

استفاده آسان دستگیره های هوشمند

انواع دستگیره درب الکترونیکی هوشمند

آیا می خواهید از فناوری هوشمند در خانه و سیستم امنیتی خود استفاده کنید؟ خوشبختانه، این محصولات در انواع مختلف ظاهری، با استفاده های مختلف و عملکردها و همچنین فناوری هوشمند برای آسان‌تر و ایمن‌تر کردن زندگی شما عرضه می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع دستگیره های هوشمند می پردازیم.

  • دستگیره های هوشمند تشخیص چهره
  • دستگیره هوشمند اثر انگشتی
  • دستگیره هوشمند با رمز عبور
  • دستگیره هوشمند با کارت
  • دستگیره هوشمند ریموت دار

هر کدام از این دستگیره‌های دیجیتال هوشمند در عین ارائه ویژگی‌های متفاوت، کاربردهای مشابهی را ارائه می‌کنند، اما باید توجه داشت که اکثر دستگیره‌های دیجیتالی روش‌های ترکیبی متعددی را ارائه می‌کنند و معمولاً دارای حداقل ۲ روش برای باز کردن و بستن قفل ها دارند. علاوه بر این، فاکتور متفاوت بعدی تعداد کاربرانی است که می توان برای این ابزار هوشمند تعریف کرد. به عنوان مثال، برخی از مدل‌ها تنها می‌توانند حداکثر 10 کاربر مختلف را شناسایی کنند، اما دستگیره های جدیدتر و حرفه‌ای‌تر می‌توانند تا 300 کاربر جداگانه را ذخیره کنند (به عنوان مثال، 100 پین + 100 اثر انگشت + 100 کارت مغناطیسی)

کلام آخر

دستگیره هوشمند و دیجیتال به عنوان یکی از ایمن ترین دستگیره ها در ساختمان شناخته می شوند و در مقایسه با دستگیره های مکانیکی ساختار پیچیده ای دارند. با نصب بهترین دستگیره های هوشمند بر روی درب های منزل یا محل کار خود می توانید با استفاده از روش های مختلف از جمله  وای فای،تشخیص چهره،  اثر انگشت، کارت های مخصوص و یا وارد کردن پین، درب های خود را بدون کلید باز کنید. به این ترتیب می توانید امنیت مکان مورد نظر خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و حتی قفل درب را از راه دور به کمک گوشی خود باز و بسته کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *