آموزش, استفاده از تجهیزات

پرده هوشمند و کاربرد آن در منزل

پرده هوشمند

پرده هوشمند و بررسی کاربرد و مزایای استفاده از آن موضوعی است که در این مقاله قصد  داریم آن را بررسی کنیم. در دنیای امروز، پرده های سنتی به دلایل بسیاری دیگر مورد علاقه مردم مدرن نیستند. با نیاز به تعویض دستی، نیاز به نگهداری و نظافت مداوم و عدم کنترل شفافیت و روشنایی، این پرده ها رضایتی را القا نمی کنند. اما با ظهور پرده های هوشمند، تمامی این مشکلات برطرف شده است و با پرده های هوشمند، کاربران کنترل کاملی بر شفافیت، نورپردازی و حتی زمان باز و بسته شدن پرده ها خواهند داشت. بنابراین استفاده از پرده های هوشمند امروزه یکی از بهترین راه حل ها برای کسانی است که به دنبال راحتی، کارایی و استفاده بهینه از منابع هستند.

پرده  هوشمند چیست؟

پرده هوشمند به پرده هایی گفته می شود که با استفاده از فناوری می توان آنها را کنترل و مدیریت کرد. این گونه پرده ها را می توان به طور خودکار از طریق یک سیستم خاص باز و بسته کرد که تنظیم نور و دما را در فضا نیز بهبود می بخشد. علاوه بر این، با استفاده از این پرده‌ها، می‌توانید پرده‌ها را از راه دور از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگری کنترل کنید و حتی زمان و زمان باز و بسته شدن پرده‌ها را برنامه‌ریزی کنید.

"</p

استفاده از پرده هوشمند

پرده های هوشمند با توجه به عملکرد خاصی که دارند در مکان های مختلف قابل استفاده هستند. برخی از مکان هایی که معمولاً به پرده های هوشمند نیاز است عبارتند از:

خانه ها و ویلاها

شما می توانید در اتاق خواب، اتاق نشیمن، سالن، آشپزخانه و حتی حمام هم استفاده کنید

ادارات و سازمان ها

در محیط های کاری، پرده های هوشمند به عنوان یکی از وسایل روشنایی عمل می کنند و همچنین می توانند برای محافظت از حریم خصوصی استفاده شوند. برای هوشمند سازی ساختمان اداری، کلیک کنید

هتل و مرکز اقامت

هتل ها با در نظر گرفتن کنترل نور و حفظ حریم خصوصی، برای ایجاد فضایی زیبا و راحت برای مهمانان استفاده می کنند.

سالن های کنفرانس و سالن های نمایش

در این مکان ها به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت نور و ایجاد فضای مناسب برای مخاطب استفاده می شود.

فروشگاه ها

به عنوان یکی از وسایل روشنایی و تزئینی فروشگاه ها و مغازه ها و همچنین به عنوان یکی از وسایل جلوگیری از نفوذ نور و حفظ حریم خصوصی استفاده می شود.

نحوه کارکرد پرده هوشمند

عملکرد آن ها با کمک برق محقق می شود. در قسمت بالایی آن می توانید با قرار دادن چند موتور کوچک باز و بسته شدن پرده را کنترل کنید. موتور برق بسیار کمی مصرف می کند. دستورات از طریق رابط کاربری به واحد کنترل ارسال می شوند. واحد کنترل با ارسال سیگنال جهت موتور را تعیین می کند. بسته به نوع ساخت پرده (عمودی یا افقی)، نوع حرکت موتور متفاوت است. در واقع با استفاده از کلید لمسی پرده شما می توانید پرده محیط خود را هوشمند کنید.

پرده های هوشمند چگونه کار می کنند؟

مزیت هوشمند سازی پرده

هدف از خانه هوشمند ایجاد راحتی برای ساکنان خانه است. با هوشمند سازی پرده های خود، می توانید به بهبود آسایش ساکنین خود کمک کنید.

راحتی

حرکت سریع پرده می تواند به چرخ های کوچک قسمت متحرک آسیب برساند. اگر این کار را چند بار تکرار کنید، حتی این احتمال وجود دارد که پرده ها پایین بیایند و مجبور شوید آنها را تعویض کنید. خوب است که بتوانید حرکت آن ها را از راه دور کنترل کنید. با کمک رابط کاربری خانه یا اپلیکیشنی که روی گوشی خود نصب شده است، می توانید به راحتی پرده ها را جابجا کنید.

قابل برنامه ریزی

یکی از ویژگی های پرده های هوشمند قابلیت برنامه ریزی آنهاست. پس از برنامه ریزی، واحد کنترل به موتور فرمان می دهد تا در زمان تعیین شده حرکت کند. به عنوان مثال، می توانید پرده های خود را طوری تنظیم کنید که بعد از طلوع آفتاب باز شوند و هنگام غروب خورشید بسته شوند.

بهبود امنیت خانه

پرده یکی از وسایلی است که از بیرون خانه دیده می شود. اگر قصد سفر دارید، می توانید با تنظیم زمان باز و بسته شدن، امنیت خانه خود را افزایش دهید. این باعث می شود به نظر برسد که شخصی با پرده ها در داخل است.

هماهنگی با دستگاه های دیگر

با هوشمندسازی سایر وسایل مانند سیستم های گرمایشی، سیستم های روشنایی و غیره، هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در خانه باعث افزایش احساس آرامش می شود. به اصطلاح کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

صرفه جویی در انرژی

هنگامی که نور خورشید وجود دارد، پرده ها را باز کنید تا از نور خورشید برای روشن کردن اتاق استفاده کنید. از طریق این کار ساده، در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می شود.

کلام آخر

اکنون که با مزایا و امکانات پرده های هوشمند آشنا شدید، اگر قصد دارید پرده های منزل، هتل یا بیمارستان خود را هوشمند کنید، می توانید با کارشناسان فراهوش تماس بگیرید. امیدواریم این مقاله برای شما جالب بوده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *