خانه هوشمند, دسته بندی نشده, هوشمندسازی

سیستم امنیت خانه هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم امنیت هوشمند خانه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بوجود آمدن راه حل های نوین در صنعت IOT  ، شاهد گسترش این فناوری در تمامی عرصه های زندگی ما انسان ها هستیم. یکی از مهمترین بخش های زندگی امنیت می باشد و همین امر باعث شده است که فعالین در صنعت IOT  به دنبال ایجاد راه حل های جدید و بروز شده ای در زمینه امنیت خانه ، محل کار و غیره باشد.که این امر نیازمند تیم فنی توانمند و تولید باکیفیت می باشد. در ادامه به معرفی این فناوری در این زمینه می پردازیم.

چرا امنیت خانه هوشمند مهم است؟

حفاظت از خانه و ایمنی خانواده از اهداف اولیه یک سیستم امنیتی خانه است. در حالی که این شامل شناسایی سرقت می شود، یک سیستم امنیتی همچنین تعدادی از تهدیدات دیگر از جمله دود، آتش، مسمومیت با مونوکسید کربن و آسیب آب را شناسایی می کند.

سیستم امنیتی خانه هوشمند چیست؟

سیستم‌های امنیتی هوشمند به اینترنت متصل می‌شوند و به کاربر اجازه می‌دهند فیلم‌های زنده را از یک برنامه تلفن همراه مشاهده کنند، هنگام خاموش شدن آلارم اعلان‌ها را دریافت کنند و سیستم را از راه دور کنترل کنند. همچنین  سیستم‌های امنیتی خانه‌های هوشمند به کاربران اجازه می‌دهند از راه دور خانه‌های خود را در زمان حال و گذشته نظارت و مدیریت کنند و صاحبان خانه را از رفتار غیرمعمول یا تلاش‌های غیرمنتظره برای دسترسی به درها یا پنجره‌ها آگاه کنند. برخلاف سیستم‌های امنیتی سنتی خانه، سیستم‌های امنیتی هوشمند همچنان به نظارت و ارسال هشدار ادامه می‌دهند، حتی در صورتی که سیستم غیر فعال است .

امنیت خانه هوشمند مجهز به اینترنت اشیا چیست؟

امنیت خانه های هوشمند از مجموعه ای از محصولات مجهز به اینترنت اشیا استفاده می کند تا به کاربران امکان نظارت و مدیریت از راه دور امنیت خانه های خود را بدهد. این سیستم‌ها می‌توانند نظارت را در داخل و اطراف خانه و همچنین افرادی که به درها مجهز باشند در صورت مجهز بودن به قفل هوشمند مدیریت کنند.

 

سیستم امنیت هوشمند

مزایای کلیدی امنیت خانه مجهز به اینترنت اشیا

امنیت خانه خود را از هر جایی مدیریت و نظارت کنید، مطمئن شوید که نگران قفل بودن یا نبودن درهایتان در زمان دوری نباشید. هشدارهای تلاش برای دسترسی یا حرکت در اطراف خانه خود را دریافت کنید، حتی زمانی که سیستم غیر فعال شده است. .بدون باز کردن قفل درب، حتی زمانی که در خانه نیستید، بازدیدکنندگان را شناسایی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. سیستم‌های امنیتی خانه‌های هوشمند می‌توانند شامل زنگ‌های هوشمند درب شوند که نه تنها به کاربران اطلاع می‌دهند، بلکه می‌توانند قبل از باز کردن قفل درب، افراد غریبه را شناسایی کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و دوربین‌های امنیتی هوشمند که با حرکت فعال می‌شوند و می‌توان به آنها دسترسی داشت.

چه سنسورهایی برای امنیت هوشمند خانه مورد نیاز است؟

  • سنسورهای حرکت. آشکارسازهای حرکتی می توانند از خانه شما در برابر بازدیدکنندگان ناخواسته محافظت کنند، به خصوص زمانی که شما دور هستید.
  • حسگرهای شکستن شیشه
  • سنسورهای دما
  • سنسورهای نشت آب
  • سنسورهای در و پنجره همچون سنسور هوشمند درب.
  • سنسورهای دود و حرارت.
  • آشکارسازهای مونوکسید کربن
  • سنسورهای دما و ترموستات های هوشمند.
  • حسگرهای نور. …
  • سنسورهای یخ زدگی.
  • زنگ ویدیویی.
  • سنسورهای آب و هوا.

چگونه امنیت هوشمند برای یک خانه ایجاد کنیم؟

با این نکات خانه هوشمند خود را ایمن کنید

  1. مطمئن شوید که همه رمزهای عبور حساب و دستگاه قوی و منحصر به فرد هستند.
  2. احراز هویت چند عاملی را فعال کنید.
  3. به طور منظم دستگاه های خود را به روز کنید. .
  4. شبکه خود را کنترل و ایمن کنید. .
  5. نرم افزار امنیتی جامع را نصب کنید

 آیا سیستم های امنیتی هوشمند برای خانه ایمن هستند؟

این سیستم ها نسبت به سیستم های نسل قبلی خود که به صورتی پیامکی کنترل می شدند و امکانات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می دهد، به همین سبب دارای پیچیدگی های بیشتری هستند که این امر باعث می شود در هنگام تهیه این سیستم ها به کیفت و توان شرکت تولید کننده توجه خاصی شود چرا که اگر موارد و تمهیدات امنیتی از سمت شرکت سازنده در نظر گرفته نشده باشد ، باعث مشکلات عدیده ای می شود. شرکت فراهوش با توجه سابقه زیاد خود در تولید سیستم های خانه هوشمند و تجهیزات امنیتی داری چندین لایه امنیتی برای جلوگیری از نفوذ در سیستم های خود می باشد.

 

سخن پایانی

با توجه به به  فراگیر تر شدن خانه های هوشند و ضرورت توجه به بحث امنیت  و هوشمند سازی یک پارچه در این خانه ها استفاده از سیستم های امنیتی هوشمند امری بسیار مهم و کاربردی برای کاربران می باشد که با استفاده از تجهیزات خانه هوشمند فراهوش  این قابلیت با سهولت و امنیت هرچه بیشتر در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *