آموزش, هوشمندسازی

هوشمند سازی مدارس با فراهوش

در این مقاله قصد داریم تا به شما تجهیزات هوشمند سازی مدارس را معرفی کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید. مدارس هوشمند یکی از جالب ترین اتفاقات فناوری هستند. استفاده از کامپیوتر و برد هوشمند و نمایش تصاویر رنگی و سه بعدی به اندازه رفتن به شهربازی برای یادگیری علم هیجان انگیز است. به تیم متخصصان هوشمند فراهوش اعتماد کنید

تجهیزات هوشمند سازی مدارس

در گذشته وسایل مورد استفاده در مدارس به تخته سیاه یا تخته وایت برد محدود می شد اما در دنیای امروز از وسایل بسیار مدرن و پیشرفته در کلاس های درس استفاده می شود. استفاده از این دستگاه کلاس ها را تعاملی نگه می دارد و دانش آموزان مطالب مختلف را به طور موثرتری یاد می گیرند. در این قسمت قصد داریم به بررسی جامع عوامل موثر در تعیین هزینه خرید دستگاه های هوشمند بپردازیم.

تجهیزات هوشمند سازی مدارس

عوامل تعیین کننده هزینه خرید تجهیزات هوشمند سازی مدارس

در یک کلاس درس هوشمند از تجهیزات و لوازم مختلف استفاده می شود. هرچه تعداد وسایل مورد استفاده در کلاس درس بیشتر باشد، هزینه هوشمندسازی کلاس بیشتر می شود. در این قسمت دستگاه های کلاس هوشمند را به شما معرفی می کنیم و همچنین قیمت خرید آنها را بررسی می کنیم.

تجهیزات کلاس هوشمند شامل؛

      سیستم تهویه مطبوع هوشمند

یکی از تجهیزات مهم در کلاس هوشمند، سیستم تهویه مطبوع هوشمند است. سیستم تهویه مجهز به سنسورهایی است که می توان از آنها برای اندازه گیری دمای محیط استفاده کرد. اگر دمای محیط کمتر از حد معمول باشد، سیستم تهویه مطبوع دما را افزایش می دهد و اگر دمای محیط بیش از حد بالا باشد، سیستم فوق فرآیند خنک سازی را آغاز می کند. اگر می خواهید با هوشمند سازی سیستم تهویه آشنا شوید، این مقاله را مطالعه کنید.

سیستم های تهویه مطبوع هوشمند معمولاً قیمت خرید بالاتری دارند، اما ویژگی های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

دوربین مدار بسته هوشمند

ایمنی دانش آموزان در حین تحصیل بسیار مهم است. دوربین های مدار بسته می توانند این امنیت را تا حد زیادی تامین کنند. دوربین ها را می توان در سراسر مدرسه نصب کرد و همه تصاویر را ضبط کرد. به این ترتیب، اگر اتفاقی در یکی از مدارس رخ دهد، مقامات می توانند دوباره به تصاویر ضبط شده از این حادثه نگاه کنند. البته دوربین های هوشمند به سنسورهای حرکتی نیز مجهز هستند و به عنوان آژیر عمل می کنند.

مراکز فروش دستگاه های هوشمند در ایران معمولا دوربین های مداربسته هوشمند را با قیمت های مختلف در اختیار مشتریان قرار می دهند. قبل از خرید دوربین هوشمند باید قیمت فروش همه این فروشگاه ها را با هم مقایسه کنید.

تجهیزات روشنایی هوشمند

در یک مدرسه هوشمند، روشنایی محیط به طور خودکار تنظیم می شود. باز و بسته خواهد شد.

خرید تجهیزات روشنایی هوشمند سنتی ارزان‌تر است و به مدیران این امکان را می‌دهد که مدارس خود را با هزینه کمتر به فناوری ارتقا دهند. برای آشنایی با هوشمند سازی برق خانه، این مطلب را از دست ندهید

تجهیزات ورود و خروج هوشمند

نوع دیگری از دستگاه های هوشمند سیستم هوشمند حضور و غیاب است. این دستگاه لحظات ورود و خروج دانش آموزان و کارکنان مدرسه را به دقت ثبت می کند و به عنوان یک سیستم حضور و غیاب عمل می کند.

قیمت خرید تجهیزات ورودی و خروجی هوشمند نسبتا مناسب است و مدیران مدارس برای استفاده از تجهیزات فقط باید هزینه مناسبی پرداخت کنند.

تخته هوشمند

تخته هوشمند

وایت بردهای هوشمند به معلمان این امکان را می دهد که با استفاده از نمایشگری که قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارد تدریس کنند، بنابراین معلمان می توانند در حین تدریس از شبکه جهانی اینترنت استفاده کنند.

قیمت خرید برد هوشمند نسبتا بالاست اما استفاده از آن می تواند عملکرد دانشجویان علوم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

سیستم های هوشمند برای هوشمندسازی مدارس مورد نیاز است

علاوه بر ابزارهای آموزشی و دیجیتالی که کلاس‌های درس را هوشمندتر می‌کنند، از سیستم‌های هوشمند دیگری نیز برای ساخت مدارس هوشمند استفاده می‌شود، از جمله:

  •       سنسور صوتی و تصویری هوشمند
  •       دوربین امنیتی هوشمند
  •       سیستم گرمایش هوشمند
  •       سیستم تهویه هوشمند
  •       سیستم روشنایی هوشمند
  •       کارت هوشمند دانشجویی

کلام آخر

با تهیه مدارس هوشمند، کودکان به اندازه رفتن به شهری که در آن بازی می کنند از مدرسه رفتن لذت خواهند برد! مدارس هوشمند ایده‌هایی اندیشیده شده و دقیق برای پرورش کودکان و دانش‌آموزان باهوش و متفکر هستند.

فضای مدرسه هوشمند از زمین تا آسمان است، برخلاف محیط خشک مدارس سنتی قدیمی که همه ما تجربه کرده ایم. در این مدرسه با برنامه ریزی دقیق و حرفه ای هر فردی با هر سطح استعدادی باید در نوع خود نابغه شود. در این مقاله به موضوع هوشمند سازی مدارس پرداختیم برای دریافت مشاوره در حوزه هوشمند سازی و تجهیزات هوشمند سازی با فراهوش تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *