آموزش, هوشمندسازی

هوشمند سازی اتاق خواب

هوشمند سازی اتاق خواب

در این مقاله قصد داریم تا جذاب برای هوشممند سازی اتاق خواب را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

همه ما شنیده ایم که خیلی ها می گویند برای داشتن خوابی آرام باید از تکنولوژی دوری کنیم، اما حالا با همین تکنولوژی شرایط را برای خوابی آرام فراهم می کند. برای داشتن یک خواب راحت، یک اتاق خواب مدرن یا بهتر است بگوییم یک اتاق خواب هوشمند می تواند ایده های نابی را در اختیار شما قرار دهد.

هوشمند سازی اتاق خواب به چه معناست؟

یک اتاق خواب هوشمند اساسا همان اتاق خواب ساده است، اما با برخی از دستگاه های هوشمند برای بهبود کیفیت خواب و تمرکز ارتقا یافته است. با افزودن دستگاه‌های سازگار با خواب، می‌توانید فوراً شرایط اتاق خواب و روال خواب خود را تنظیم کنید (بدون اینکه انگشتتان را بلند کنید). و خبر خوب این است که شما حتی نیازی به خرج کردن پول زیادی برای داشتن یک اتاق هوشمند ندارید و مزایای آن دقیقاً ده برابر آن چیزی است که خرج می کنید. تجهیزات هوشمند سازی اتاق کودک، مقاله ای است که در هوشمند سازی اتاق خواب کودکانتان راهنمایی می کند

هوشمند سازی اتاق خواب به چه معناست؟

مزیت هوشمند سازی اتاق خواب

اگر در خواب شبانه مشکل دارید، فناوری راه‌های مختلفی برای انجام این کار دارد، از ردیابی چرخه‌های خواب گرفته تا استفاده از دستیارهای صوتی و کنترل‌های از راه دور برای تاریک کردن اتاق. قبل از اینکه در مورد اهمیت هوشمندسازی اتاق خواب صحبت کنیم، اجازه دهید نگاهی گذرا به فواید یک خواب خوب داشته باشیم:

  •       تحقیقات نشان می دهد که خواب با کیفیت با افزایش سن، توانایی های شناختی را بهبود می بخشد و حافظه را تقویت می کند.
  •       خواب با کیفیت می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و از آسیب های فیزیکی جلوگیری کند.
  •       افرادی که از برنامه خواب پیروی می کنند 1.5 برابر بیشتر از افرادی که این برنامه را رعایت نمی کنند، آرامش دارند.
  •       تحقیقات نشان می دهد افرادی که کمتر از 5 ساعت در روز می خوابند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند.
  •       تحقیقات نشان می دهد که استفاده منظم از ردیاب خواب می تواند به خواب بیشتر شما کمک کند. (هر شب حداقل 30 دقیقه)
  •       گفته می شود که اختلالات خواب به طور مستقیم با افزایش اضطراب و افسردگی مرتبط است.

در یک اتاق خواب هوشمند نهایت آرامش را بدست آورید

چه نوع فناوری به شما امکان می دهد بدون شمردن گوسفندان بخوابید؟ چه فناوری هایی شما را در شب بیدار نگه می دارند؟ تحقیقات نشان می دهد که نور آبی صفحه نمایش می تواند سطح ملاتونین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و خواب انسان را مختل کند.

اما این بدان معنا نیست که همه ابزارهای فناوری با خواب تداخل دارند و باید از اتاق خواب حذف شوند! در این قسمت قصد داریم شما را با ابزارهایی آشنا کنیم که با افزایش آرامش و کاهش نگرانی ذهنی می توانند به خواب بهتر شما کمک کنند.

در ادامه به معرفی تجهیزات هوشمند سازی اتاق خواب می پردازیم

اگر قصد دارید با لوازم هوشمند سازی خانه آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

تخت هوشمند

اگر تا به حال از یک تشک فنری قدیمی به تشک مموری فوم ارتقا داده اید، می دانید که تشک جدید چقدر حس خوبی دارد! تخت های هوشمند مجهز به یک سری حسگر هستند که تنفس، ضربان قلب، دمای بدن و به نوبه خود آرامش شما را کنترل می کنند.

یعنی اگر موقعیت با اطلاعات تعریف شده مغایرت داشته باشد، با تکان دادن خودکار، تنظیم دما و … به شما کمک می کند تا خواب خوبی داشته باشید. علاوه بر این، با کار با سیستم های خانه هوشمند، می تواند دستورات صوتی شما را اجرا کند.

پرده های هوشمند یا  پرده اتوماتیک

قرار گرفتن در معرض نور، هر نوع نور این روزها، حتی نور چراغ های خیابان می تواند برای افراد حساس بسیار آزاردهنده باشد. اینجاست که پرده های هوشمند وارد عمل می شوند. زیرا می توانید آنها را بکشید و رها کنید و حتی با تعریف سناریوهای خاص، فعالیت آنها را به صورت خودکار تنظیم کنید.

ساعت هوشمند

روزهای کر کننده ساعت های زنگ دار که اگرچه در بلند کردن شما از رختخواب موفق بودند، اما در سرکوب خلق و خو و افزایش ضربان قلب شما مؤثرتر بودند، گذشته است. البته داشتن یک ساعت هوشمند برای یک گوشی هوشمند پیشنهاد جالبی به نظر نمی رسد.

ساعت هوشمند

شارژر بی سیم

پریز برق در کنار اتاق چیز خوشایندی است، اما همه آن را دریافت نمی کنند! پریزهای برق این روزها خیلی به ما نزدیک هستند، اما گذاشتن شارژر روی پریز در تاریکی داستان خاص خود را دارد و به نظر می رسد بدون بیدار کردن شما متوقف نمی شود. و واقعاً ارزش این را ندارد که با شارژ کردن تلفن خود خواب خود را از دست بدهید. اگر می‌خواهید با تلفن متصل بخوابید، توصیه می‌کنیم یک شارژر بی‌سیم در کنار تخت خود داشته باشید.

چراغ خواب هوشمند

تصور کنید به جای اینکه صدای زنگ گوشی شما خاموش شود، با نور خیره کننده از خواب بیدار شوید! یا با چراغ های چشمک زن در اطراف تخت خود به رختخواب بروید و هنگامی که در رختخواب هستید، در زمان مشخصی خاموش می شوند و شما را آزاد می گذارند تا از یک خواب راحت لذت ببرید.

چراغ خواب هوشمند

کلام آخر

در این مقاله به بررسی هوشمند سازی اتاق خواب پرداختیم و لوازم هوشمند سازی که بسیار لازم است را معرفی کردیم. شما می توانید برای دریافت انواع مشاوره در حوزه هوشمند سازی و تجهیزات هوشمند سازی با مشاورین فراهوش در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *