آموزش, استفاده از تجهیزات

نکات طلایی که قبل از خرید پریز هوشمند باید بدانید

خرید پریز هوشمند برای هوشمند سازی یکی از تجهیزات مهمی است که قبل از خرید آن لازم است تا نکات مهمی را بدانید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا مهم ترین نکات قبل از خرید کلید و پریز هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم.

پریزهای هوشمند در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شوند و یکی از اجزای اصلی یک خانه هوشمند ایده آل هستند. مهم نیست قیمت پریز هوشمند، در این مقاله نکاتی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید پریز برق مناسب خود را خریداری کنید.

8 نکته قبل از خرید پریز هوشمند که باید بدانید

قبل از خرید پریز هوشمند، ویژگی پریز های هوشمند را بررسی کنید

پریزهای هوشمند دارای ویژگی ها و عملکردهای زیادی هستند که ممکن است بسته به نوع و مدل پریز متفاوت باشد. برخی از امکانات و ویژگی های مهم پریزهای هوشمند عبارتند از:

      کنترل صوتی

این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از صدای خود دستگاه را کنترل کنند.

      کنترل از راه دور

با استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند خروجی را از راه دور کنترل کنند، مانند استفاده از اپلیکیشن موبایل.

      زمان بندی

با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند زمان روشن و خاموش شدن پریز اتوماتیک را تنظیم کند. این ویژگی در مدیریت مصرف انرژی و امنیت خانه بسیار کاربردی است.

      اندازه گیری مصرف برق

برخی از سوکت های هوشمند قابلیت اندازه گیری مصرف برق را دارند که به کاربران اجازه می دهد مصرف برق خود را درک کنند و در صورت لزوم آن را کاهش دهند.

      عملکرد تشخیص حرکت

برخی از سوکت های هوشمند مجهز به حسگرهای حرکتی هستند که می توانند به طور خودکار سوکت را روشن و خاموش کنند.

      پورت USB

برخی از دوشاخه‌های هوشمند دارای پورت‌های USB هستند که به کاربران اجازه می‌دهند دستگاه‌های دیگری مانند تبلت یا گوشی‌های هوشمند را به آن متصل کنند.

      تنظیم دما

برخی از سوکت های هوشمند عملکرد تنظیم دما را دارند.

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم، مقاله کلید هوشمند لمسی هم مطالعه بفرمایید.

قبل از خرید پریز هوشمند، ویژگی پریز های هوشمند را بررسی کنید

آیا به دنبال پریزی هستید که مصرف انرژی شما را کنترل کند؟

برخی از پریزها مجهز به نمایشگرهایی هستند که میزان برق مصرفی را بر حسب کیلووات ساعت کنترل می کنند. به این ترتیب میزان مصرف روزانه، هفتگی و ماهانه تمام وسایل برقی متصل شما به صورت خودکار بر روی نمایشگر کوچک شما نمایش داده می شود. اگر مصرف انرژی خانه شما بسیار زیاد است و نمی دانید کدام دستگاه ها انرژی زیادی مصرف می کنند، می توانید یکی از این سوکت های هوشمند را برای نظارت بر مصرف و برآورد هزینه ها خریداری کنید.

به ولتاژ برق مصرفی توجه کنید

قبل از خرید یک پریز هوشمند، توجه به نوع برق در منطقه شما بسیار مهم است، زیرا بسیاری از کشورها و مناطق در سراسر جهان دارای سیستم های برق و ولتاژ متفاوتی هستند. به عنوان مثال، در برخی از کشورها ولتاژ 220 ولت است، در حالی که در برخی دیگر 110 ولت است. بنابراین، یک دوشاخه هوشمند طراحی شده برای منطقه 110 ولت ممکن است در منطقه 220 ولت به درستی کار نکند و بالعکس. بنابراین هنگام خرید پریزهای هوشمند حتما به نوع برق منطقه خود توجه کنید و پریز هوشمند مناسب خود را انتخاب کنید.

به قابلیت برنامه ریزی سوکت ها توجه کنید

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین مزایای سوکت های هوشمند امکان کنترل از راه دور آنهاست. می توانید فن، قهوه ساز، لامپ، تلویزیون و غیره داشته باشید. به این پریز وصل شوید و به راحتی آنها را از راه دور روشن یا خاموش کنید. به عنوان مثال، وقتی در زمستان در یک روز برفی یا بارانی از سر کار خسته شده اید و می خواهید هنگام ورود نوشیدنی شما آماده باشد، می توانید فقط با یک حرکت سوکت و قهوه ساز را روشن کنید تا بتوانید قهوه خود را به محض ورود به خانه بنوشید.

علاوه بر این، برخی از سوکت ها بر اساس تایمر یا برنامه های خاص کار می کنند و در بازه های زمانی مشخص باز و بسته می شوند. اگر قصد خرید یک سوکت هوشمند را دارید، ممکن است بخواهید هنگام خرید روی قابلیت برنامه ریزی آن تمرکز کنید.

بررسی سازگاری سوکت

قبل از اینکه به خرید یک پریز هوشمند فکر کنید، از یک چیز آگاه باشید. اگر یک سیستم دستیار صوتی هوشمند در خانه خود دارید، باید یک پریز برقی خریداری کنید که با دستیار صوتی شما سازگار باشد. یعنی دستیار صوتی باید بتواند از خروجی پشتیبانی کند تا زمانی که دستوری را صادر می کنید به راحتی توسط دستیار اجرا شود. از آنجایی که برخی از پریزهای هوشمند نمی توانند به دستیارهای صوتی وصل شوند، بهتر است پریز برقی را خریداری کنید که با دستیار خانگی شما سازگار باشد.

نحوه نصب و راه اندازی پریز را بررسی کنید

توجه به نحوه نصب و راه اندازی سوکت هوشمند قبل از خرید می تواند مشکلات را کاهش دهد. به عنوان مثال، برخی از دوشاخه های هوشمند نیاز به نصب تخصصی دارند که باید توسط متخصص انجام شود که ممکن است گران باشد.

علاوه بر این، نصب نادرست پریزهای هوشمند نیز می تواند منجر به قطع برق، خرابی تجهیزات و سایر مشکلات شود. علاوه بر این، برخی از دوشاخه های هوشمند نیاز به اتصال به یک شبکه WiFi دارند، بنابراین باید مطمئن شوید که شبکه WiFi شما از قابلیت های دوشاخه پشتیبانی می کند. به طور کلی، قبل از خرید یک سوکت هوشمند، باید به نحوه نصب و عملکرد آن توجه کنید تا احتمال بروز مشکلات در مسیر کاهش یابد.

برندهای معتبر بخرید

برند پریز هوشمند نشان دهنده کیفیت و کارایی آن است که این مهم است زیرا با خرید یک پریز هوشمند با کیفیت در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. برندهای معتبر معمولا از مواد باکیفیت و قابل اعتماد استفاده می کنند و ممکن است پشتیبانی و خدمات پس از فروش بهتری داشته باشند. علاوه بر این، مارک های مختلف سوکت های هوشمند ممکن است ویژگی های متفاوتی داشته باشند، بنابراین بررسی و مقایسه مارک های مختلف به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

طراحی پریز را در نظر بگیرید

طراحی پلاگین های هوشمند سرگرم کننده است. بیشتر مدل‌ها بزرگ‌تر از آن چیزی هستند که انتظار دارید، و همیشه نمی‌توانید بگویید که آیا یک شکل خاص با اهداف یا نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. بنابراین هنگام خرید سوکت هوشمند یا ریموت کنترل هوشمند، حتما به ظاهر آن توجه کنید. اگر سازگاری پریز برق برای شما مهم است، پریزهایی را خریداری کنید که با سایر فروشگاه های خانه شما مطابقت دارند

کلام آخر

برای خرید پریز هوشمند باید بانید که طرح ها، کاربردها و عملکردهای متفاوتی دارند. هنگام خرید پریز هوشمند، حتما ابتدا انتظارات خود را از پریز و اینکه برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد، مشخص کنید. سپس قبل از خرید سوکت خود، سازگاری، قابلیت برنامه ریزی، حالت دور، ظاهر و نظارت را بررسی کنید. برای دریافت مشاوره خرید انواع تجهیزات هوشمند سازی می توانید با مشاوران فراهوش در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *