خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی خانه

در ابتدا لازم است بدانید که خانه‌های هوشمند (Smart Home) ساختمان‌هایی متصل به شبکه اینترنت هستند که در طراحی و کنترل قسمت‌های مختلف آن‌ها از تجهیزات هوشمند استفاده می‌شود. در واقع هوشمند سازی خانه به شما کمک می‌کند تا سیستم‌های روشنایی، سرمایش و گرمایشی، سیستم امنیتی و… را به کمک گوشی موبایل کنترل، برنامه ریزی ، نظارت و مدیریت ‌نمایید.

تجهیزات هوشمند ایده‌ای نوین در عصر فناوری هستند که علاوه‌ بر کاهش هزینه‌های مصرف انرژی، افزایش ایمنی و آسایش را نیز برای شما به ارمغان می‌آورند. امروزه با بهره‌مندی از چنین سیستم‌هایی امکان کنترل از راه دور بر قسمت‌های مختلف ساختمان و اجرای برنامه‌های مورد نظر به راحتی میسر است.

کاربردهای هوشمند سازی ساختمان

قطعا برای شما هم تا کنون پیش آمده است که هنگام خروج از منزل یا در طی سفر که به خانه خود دسترسی ندارید؛ نگران مسائلی مانند روشن ماندن گاز، باز بودن درب، عملکرد سیستم‌های برقی، گرمایشی، سرمایشی، آبیاری گیاهان و… باشید. در این زمان پیشرفت تکنولوژی و هوشمند سازی اشیا به تامین امنیت و کنترل از راه دور کمک می‌کند.

  • کنترل روشنایی با تعیین زمان روشن و خاموش شدن لامپ‌ها از راه دور
  • نظارت بر تهویه، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به صورت هوشمند
  • کنترل پرده‌های برقی، درب و پنجره‌ها در هر فاصله مکانی و زمانی
  • مدیریت سیستم‌های صوتی و تصویری با استفاده از اینترنت اشیا
  • قابلیت اتصال و کنترل بر دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های دزدگیر
  • اتصال وسایل برقی آشپزخانه و دیگر وسایل الکترونیکی برای مدیریت بهتر

به طور کلی در زمینه هوشمند سازی خانه ‌می‌توان تمام وسایل برقی را به همدیگر و سیستم کنترل مرکزی متصل نمود و از طریق نرم‌افزار‌ یا اپلیکیشن‌های مربوطه با گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ و… کنترل کرد.

کاربردهای هوشمند سازی ساختمان

مزایای هوشمند سازی خانه

در واقع اتوماسیون هوشمند خانه همان راهکار استفاده از فناوری در کنترل تجهیزات از طریق اینترنت و گوشی موبایل است که به شما این امکان را می‌دهد تا در فواصل کوتاه یا کیلومترها دورتر، اجزای هوشمند خانه را به اختیار بگیرید.

اقتصادی بودن: کلید و پریزهای هوشمند و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های روشنایی، مطابق با زمان دلخواه شما کار می‌کنند و باعث صرفه جویی در هزینه‌های انرژی می‌شوند.

یکپارچه بودن تمام تجهیزاتاز سیستم‌های امنیتی هوشمند گرفته تا سیستم صوتی و تصویری، وسایل برقی، درب و پنجره و… به همدیگر متصل شده و اصطلاحا مکالمه هوشمند برقرار می‌کنند و کارایی آن‌ها دوچندان می‌شود.

امکان نظارت از راه دور: با نصب برنامه‌های مورد نیاز خانه هوشمند روی تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود، می‌توانید در هر زمان و مکانی بر اموال و دارایی‌های خود در منزل نظارت یابید و دیگر دغدغه دوری یا کاهش سطح امنیتی لازم را نداشته باشید.

مزایای هوشمند سازی خانه

گجت‌های برتر برای طراحی خانه هوشمند

اغلب افراد به ایجاد اتوماسیون هوشمند خانه نیاز یا علاقه دارند؛ اما آگاهی لازم از اجزای مهم برای اجرای اقتصادی و کاربردی یک سیستم هوشمند در خانه را ندارند؛ به این منظور می‌توانید آیتم‌های اصلی زیر را خریداری، نصب و راه‌اندازی نمایید‌.

  1. تهیه دستگاه کنترل مرکزی هوشمند که هسته مرکزی محسوب شده و به عنوان یک اینترنت کنترلر ، امکان مدیریت تمام اجزای هوشمند خانه را فراهم می‌کند.
  2. گجت های هوشمند سرمایش و گرمایش که با مجهز بودن به سنسور های دما همواره دمای مطلوب را برای منزل شما به ارمغان می آورد.
  3. انواع سنسورهای امنیتی نظیر چشمی های دزدگیرو مگنت ها، دستگیره های دیجیتال ویا سنسورهای ایمنی نظیر سنسورهای دود و گاز و یا ماژول های شیر برقی آب و گاز که کنترل امنیت و ایمنی ساختمان را در اختیار شما قرار می دهد
  4. تهیه انواع انواع ماژول آسایش نظیر سرویس های بهداشتی هوشمند ، صوت ، احضار آسانسور، پرده های هوشمند که سبب یکپارچه سازی کلیه تجهیزات هوشمند ساختمان می گردد

علاوه بر این موارد در سایت فراهوش http://Farahoush.ir می‌توانید بهترین تجهیزات و محصولات هوشمند سازی خانه از جمله انواع‌ کلید لمسی هوشمند، سنسور هوشمند درب و پنجره، پکیج روشنایی هوشمند، پریز هوشمند و… را در بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت به طور مستقیم تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *