آموزش, هوشمندسازی

هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش

هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. فناوری خانه هوشمند و اتوماسیون دستگاه های خانگی بسیار رشد کرده و در سراسر جهان محبوب شده است. از روشنایی هوشمند گرفته تا سیستم‌های امنیتی، دوربین‌ها، سیستم‌های گرمایش و سرمایش هوشمند (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع هوشمند – HVACS هوشمند) و موارد دیگر، هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. سیستم های سرمایش و گرمایش هوشمند یکی از مهمترین بخش های اتوماسیون خانه هوشمند است. سیستم تهویه مطبوع گرمایش و سرمایش منزل را کنترل می کند و کاربران با اتصال به وای فای و اینترنت می توانند سیستم ترموستات هوشمند را از تبلت و گوشی هوشمند مدیریت و کنترل کنند. این سیستم ها دارای کارکردها و مزایایی هستند که از جمله آنها می توان به کاهش هزینه اشاره کرد. در ادامه این مقاله بر آن شدیم تا به معرفی سیستم های سرمایشی و گرمایشی هوشمند و مزایای آن ها بپردازیم.

ترموستات هوشمند یا هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش چیست؟

ترموستات هوشمند گرمایش و سرمایش ترموستاتی است که می‌توان آن را از طریق تلفن، تبلت، بلندگوی هوشمند یا سایر دستگاه‌های متصل کنترل کرد. ترموستات های هوشمند به شما این امکان را می دهند که تنظیمات دمای دلخواه خود را برنامه ریزی کنید و همچنین می توانید آنها را در سیستم اتوماسیون منزل خود ادغام کنید.

بسته به مدل، این سیستم ها می توانند بسیاری از ویژگی های جالب را ارائه دهند. برخی از این سیستم های گرمایشی و سرمایشی می توانند تنظیمات گرمایش و سرمایش رایج را بیاموزند و بر اساس آن به طور خودکار عمل کنند. برخی از آنها همچنین دارای ویژگی هایی هستند که می توانند مشکلات کانال کشی یا سیستم های تهویه مطبوع را تشخیص دهند.

این سیستم های ترموستات هوشمند همچنین می توانند زمانی که سیستم شما به خدمات نیاز دارد، مانند زمان تعویض فیلتر، به شما هشدار دهند. علاوه بر این، ترموستات شما ممکن است بتواند اطلاعات دقیقی در مورد مصرف انرژی به شما ارائه دهد

برای آشنایی با لوازم هوشمند سازی خانه، این مطلب را مطالعه کنید

 

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند چگونه کار می کند؟

برای درک نحوه عملکرد سیستم های سرمایش و گرمایش هوشمند، باید نحوه عملکرد یک ترموستات معمولی را بدانید. ترموستات ها از دما برای تعیین زمان روشن و خاموش کردن تهویه مطبوع یا گرمایش استفاده می کنند. این سیستم به طور کلی مانند یک کلید چراغ کار می کند، با این تفاوت که از دما و معادلات نیز برای اطلاع از زمان روشن و خاموش کردن فن ها، گرمایش و سرمایش استفاده می کند.

یک ترموستات معمولی دارای یک سیم داغ، یک سیم معمولی، یک سیم است که به طرف فن می رود و یک سیم که برای گرمایش و سرمایش به سیستم HVAC می رود. علاوه بر این، ممکن است سیم‌های اضافی مانند گرمایش کمکی، گرمایش اضطراری، سرمایش و گرمایش دو مرحله‌ای، یا برای سیستم‌هایی که گرمایش و تهویه مطبوع را جدا می‌کنند، وجود داشته باشد.

ترموستات های هوشمند به طور مشابه کار می کنند، با این تفاوت که به سیستم Wi-Fi خانه شما نیز متصل می شوند. به این ترتیب، می توانید تنظیمات ترموستات خود را از راه دور با استفاده از برنامه موجود تغییر دهید. هنگامی که تنظیمات دما را در برنامه وارد می کنید، تنظیمات مورد نظر از طریق شبکه Wi-Fi به سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند منتقل می شود و ترموستات سیگنالی را به دمنده یا سیستم HVAC ارسال می کند.

هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش چگونه در هزینه ها صرفه جویی می کنند؟

سیستم‌های سرمایش و گرمایش هوشمند می‌توانند با سرد کردن و گرم کردن خانه‌تان در دمایی که نیاز دارید، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. ترموستات‌های هوشمند از طریق عملکردهایی مانند یادگیری، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و تقسیم‌بندی ساختمان، و همچنین با تشخیص مشکلات سیستم و یادآوری زمان‌های تعمیر و نگهداری، مصرف انرژی را کاهش داده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. حسگرهای اتاق می توانند مصرف انرژی را با گرم کردن و خنک کردن مناطق خاص کاهش دهند.

برای آشنایی با هوشمند سازی موتورخانه، می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

تفاوت بین ترموستات هوشمند و ترموستات قابل برنامه ریزی در سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند

سیستم های گرمایش هوشمند به کاربران اجازه می دهد تا برنامه ها و تنظیمات مورد نظر را وارد کنند. این سیستم هوشمند یک قدم جلوتر از ترموستات های قابل برنامه ریزی است زیرا به کاربران اجازه می دهد تنظیمات دلخواه را وارد کرده و برای عملکردها و ویژگی های پیشرفته تر، آن را به Wi-Fi متصل کنند.

الزامات نصب سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند چیست؟

بسیاری از خانه‌های دارای سیستم‌های HVAC هوشمند را می‌توان به سیستم‌های گرمایش و سرمایش هوشمند ارتقا داد؛ البته به شرطی که اتصال Wi-Fi وجود داشته باشد. با این حال، با توجه به اینکه انواع مختلفی از تنظیمات سیستم گرمایش و سرمایش وجود دارد، لازم است قبل از خرید یک ترموستات هوشمند، سازگاری با سیستم خود را تأیید کنید.

همچنین ممکن است بخواهید یک سیم C (یا سیم معمولی) را در تنظیم سیم کشی ترموستات گرمایش و سرمایش موجود خود بگنجانید. اگر سیم C ندارید، می توانید یک ترموستات هوشمند که شامل یک کیت آداپتور است بخرید.

 

الزامات نصب سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند چیست؟

نحوه استفاده اولیه از ترموستات های هوشمند در مکانیک سیستم های سرمایش و گرمایش هوشمند

سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند مانند مدل های سنتی نصب می شوند و در چند هفته اول نیاز به تنظیمات دستی دارند. هنگامی که ترموستات خود را روی سطح دلخواه تنظیم کردید (معمولاً هنگامی که از خواب بیدار می شوید، از خانه خارج می شوید، وارد خانه می شوید و می خوابید)، ترموستات ترجیحات شما را یاد می گیرد و به طور خودکار تنظیم می شود. زمانی که برنامه‌تان متفاوت است، یک ترموستات هوشمند به‌طور خودکار تنظیم می‌شود و زمانی که در خانه نیستید در هزینه‌های گرمایش و سرمایش صرفه‌جویی می‌کنید.

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند: راحت تر و صرفه جویی در انرژی

حتماً روزهایی را به خاطر دارید که مجبور بودیم دمای سیستم های گرمایشی خود را به صورت دستی تنظیم کنیم. سپس، ترموستات ها وارد بازار شدند و به ساکنان انعطاف بیشتری در تنظیم دمای خود دادند. اما حتی ترموستات های قابل برنامه ریزی نیز محدودیت هایی دارند. اکنون تکنولوژی گزینه دیگری را برای کنترل دما به ارمغان آورده است و شما می توانید سیستم سرمایش و گرمایش خود را به راحتی تنظیم کنید؛ این فناوری جدید ترموستات هوشمند نام دارد و در این مقاله به توضیح آن می پردازیم و محدودیت های دستگاه های قبلی را ندارد و مزایای زیادی را به همراه دارد. به خانه های هوشمند در واقع این فناوری جدید برای هوشمندسازی خانه شما ایده آل است.

ترموستات های هوشمند نیاز به تنظیم مداوم دما از طریق دکمه های دستگاه را به حداقل می رساند و به شما این امکان را می دهد تا هر زمان که نیاز به تغییر دما احساس کردید، آن را از راه دور از طریق یک برنامه تنظیم کنید. علاوه بر این، ترموستات های هوشمند الگوهای سبک زندگی شما را یاد می گیرند و بر اساس آن دما را تنظیم می کنند. به این ترتیب هوشمندی سیستم های سرمایشی و گرمایشی نه تنها می تواند آسایش و راحتی ایجاد کند، بلکه باعث صرفه جویی موثر در مصرف انرژی و کاهش هزینه های آن می شود.

سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند با فراهوش

امیدواریم این مقاله که برای شما نوشتیم بتواند پاسخگوی سوالات شما در زمینه سیستم های گرمایشی و سرمایشی هوشمند باشد. اگر به دنبال سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند برای ساختمان – برج – ویلا یا محل کار خود هستید می توانید فراهوش را در اینترنت جستجو کنید. ما یکی از بهترین شرکت های ایران برای تامین قطعات هوشمند و اجرای پروژه های هوشمند هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره 09103981398تماس حاصل فرمایید. مشاوران فراهوش پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *