آموزش, هوشمندسازی

استخر و سونای هوشمند

استخر و سونای هوشمند که مجهز به تجهیزات هوشمند و پیشرفته ای است که قادر به انجام فرآیندهای خودکار مانند روشنایی، تنظیم pH آب، گرمایش  و تمیز کردن آب استخر است.

افزودن فضاهایی مانند استخر، وجود امکانات پیچیده ماشین آلات، جلوگیری از اتلاف انرژی و ایجاد امکانات رفاهی بیشتر در ویلاها و ساخت فضاهای عمومی همگی نیازمند هوشمندی هستند. مهمترین اقدامات برای هوشمندسازی استخر شامل کنترل پمپ استخر، پمپ فیلتر استخر، کنترل وان ماساژ جت و گرمایش استخر می باشد. همچنین از دیگر امکانات قابل اجرا در استخر می توان به ایجاد سیستم صوتی، کنترل آبنما و نورپردازی اشاره کرد. از منظری دیگر، استخرهای شنا برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش در ساختمان ایجاد می‌شوند، بنابراین استفاده بیشتر از گزینه‌های هوشمند در تجهیزات استخر می‌تواند ارزش افزوده بالاتری برای پروژه ایجاد کند. در نظر داشته باشید که استخر مشترک در یک آپارتمان برای استفاده ساکنان باید چیدمان شود و نیاز به تعریف داشته باشد که از طریق یک سیستم کنترل ترافیک هوشمند به راحتی می توان به آن دست یافت.

قابلیت های استخر و سونای هوشمند

استخر و سونای هوشمند شامل کنترل سه قسمت اصلی استخر، سونا و موتورخانه است. این سیستم ها عموماً از طریق کنترل تجهیزات الکترونیکی و کابین مورد نیاز از جمله پمپ ها و واحدهای تصفیه اجرا می شوند. برخی از ویژگی های استخر و سونا هوشمند شامل احساس راحتی و آرامش، دسترسی به امکانات از طریق نمایشگرهای لمسی و تلفن همراه، امکان برنامه ریزی و زمان بندی دمای استخر و تصفیه آب و امکان تنظیم برنامه و زمان بندی خودکار تصفیه و فرآیندهای تنظیم دما فاصله مشخص است. این ویژگی ها صاحبان ویلا و استخرهای خصوصی را قادر می سازد تا استخر و سونا خود را بهتر و کارآمدتر مدیریت کنند

قابلیت های استخر و سونای هوشمند

مزایا و موارد استفاده استخر و سونای هوشمند

استخر و سونا در ویلا مطمئنا آرامش را برای صاحبان فراهم می کند. با این حال، این امکانات نیاز به نگهداری و نگهداری مداوم دارند. اتوماسیون استخر (استخرها و سوناهای هوشمند) این مشکل را با واگذاری بیشتر فرآیند تعمیر و نگهداری به سیستم خانه هوشمند حل می کند و زندگی مالک را تا حد زیادی ساده می کند و در زمان و هزینه های اضافی انرژی صرفه جویی می کند.

اتوماسیون استخر تا حد زیادی فرآیند مدیریت آن را ساده می کند. شما می توانید پارامترهایی مانند دما، خلوص آب و تصفیه و همچنین چندین سناریو مختلف را از راه دور کنترل کنید. بنابراین، به عنوان مثال، در صبح، زمانی که تصمیم می گیرید برای ورزش بروید یا فقط در استخر استراحت کنید، استخر سیستم آن را طبق برنامه شروع کرده و تمام پارامترهای لازم را کنترل می کند.

امکانات استخر هوشمند

سیستم تمیز کردن اتوماتیک استخر

سیستم های تمیز کردن خودکار استخر یکی از دیگر فناوری های هوشمند استخر است که برای تمیز کردن و حفظ کیفیت آب استخر استفاده می شود. این سیستم با بهره گیری از فناوری و سنسورهای مدرن، عملیات نظافت و نظافت استخر را به صورت خودکار انجام می دهد.

سیستم تمیز کردن اتوماتیک استخر

سیستم گرمایش استخر هوشمند

این سیستم گرمایش هوشمند برای گرم نگه داشتن خودکار آب و محیط استخر استفاده می شود. با این فناوری، سیستم های گرمایش، سنسورها، سیستم های اطلاعاتی و دمای آب استخر همگی قابل تنظیم و کنترل هستند. همچنین به یاد داشته باشید که کنترل دمای آب نیز در موضوع هوشمندی استخر ماهی استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر با هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش، این مطلب را کلیک کنید.

کنترل پمپ های موتورخانه استخر

کنترل دمای آب برای اقلام کنترلی جکوزی، جکوزی جت و موتور اتاق را می توان در سیستم هوشمند استخر تعریف کرد و در مواقعی که نیاز به استفاده از استخر از راه دور دارید این امکان را فراهم می کند. علاوه بر این مهم ترین عاملی که در هوشمند سازی موتورخانه استخر باید در نظر گرفته شود، کنترل از راه دور سیستم استخر است. این مشکل در استخر ویلا بسیار کاربردی است که چند ساعت قبل از رسیدن به ویلا و استفاده از استخر می توانید به راحتی شرایط استفاده از قبیل دمای آب استخر، تصفیه و گردش آب را از راه دور تکمیل کنید. اگر قصد هوشمندسازی موتورخانه خود را دارید؛ این مقاله را مطالعه کنید.

کنترل پمپ های موتورخانه استخر

بررسی هزینه های استخر و سونای هوشمند

قیمت استخرها و سوناهای هوشمند بسته به عوامل مختلفی مانند اندازه، جزئیات ساخت و ساز، تجهیزات مورد استفاده و هزینه های نصب و راه اندازی می تواند بسیار متفاوت باشد. برای قیمت گذاری دقیق و مشاوره جامع نصب استخر و سونا هوشمند توصیه می شود با شرکت سازنده و نصب کننده مشورت نمایید. این شرکت ها می توانند بر اساس نیازها و امکانات شما قیمت های دقیقی ارائه دهند و به شما در یافتن بهترین راه حل برای نصب استخر و سونا هوشمند کمک کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین فراهوش در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *