آموزش, استفاده از تجهیزات

لیست تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

لیست تجهیزات هوشمند سازی ساختمان موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد دارید ساختمان خود را هوشمند کنید، این آشنایی تاثیر مثبتی در انتخاب درست خواهد داشت. دستگاه های هوشمند ساختمان را می توان بر اساس نوع ارتباط، نوع عملکرد و عملکرد آنها طبقه بندی کرد. آنها همچنین می توانند این دستگاه ها را بر اساس موقعیت آنها در شبکه طبقه بندی کنند. در ادامه مطلب همراه ما باشید

معرفی لیست تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

اولین راه برای طبقه بندی تجهیزات هوشمند سازی تمرکز بر زیرساخت های ارتباطی آنهاست. برای درک بهتر این مشکل، زیرساخت های روشنایی سنتی را در نظر بگیرید. این زیرساخت از خطوط انتقال نیرو تشکیل شده است که از تابلوهای برق به سوییچ ها و از آنجا به چراغ ها می رسد. اما سیستم های هوشمند به یک خط انتقال داده نیز نیاز دارند. تجهیزات خانه هوشمند برای اینکه بتوانند از راه دور با کمک اینترنت کنترل شوند، نیاز به تبادل اطلاعات با یکدیگر و اینترنت دارند. بسته به نوع ارتباط (روش انتقال داده)، انواع تجهیزات هوشمند ساختمان را می توان به دو دسته عمده تقسیم کرد:

  •       تجهیزات با قابلیت ارتباط بی سیم
  •       تجهیزات سیمی

هر نوع تجهیزات ساختمان هوشمند دارای مزایا و معایبی است. از این رو تمامی دستگاه های بی سیم و سیمی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و انتخاب بهترین آن با توجه به وضعیت پروژه حائز اهمیت است. برای آشنایی با مزایای ساختمان هوشمند این مطلب را مطالعه کنید.

لیست تجهیزات هوشمند سازی ساختمان: روشنایی هوشمند

سیستم های روشنایی هوشمند نه تنها مدیریت سیستم روشنایی شما را آسان تر می کنند، بلکه می توانند به خواب بهتر شما نیز کمک کنند.

چراغ های خانه شما را می توان مانند هر دستگاه دیگری از طریق تلفن هوشمند یا تبلت خود کنترل و مدیریت کرد. برای مثال، می‌توانید چراغ‌ها را با سوئیچ‌های لمسی کنترل کنید و جایگزین سوئیچ‌ها و دیمرهای سنتی شوید. برای مثال، می توان چراغ ها را طوری تنظیم کرد که در ساعات خاصی از روز روشن یا خاموش شوند. یا حتی سناریوهای مختلف را می توان در صورت نیاز پیاده سازی و اجرا کرد.

اگر از بی خوابی یا کیفیت خواب نامناسب رنج می برید، تغییر رنگ یا گرمای چراغ های روشنایی هوشمند می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند. سپس به تدریج نور اتاق را در طول شب کاهش دهید تا چشمان خود را برای خواب آماده کنید. برای آشنایی با هوشمند سازی لامپ های خانه، این مطلب را مطالعه کنید

 

لیست تجهیزات هوشمند سازی ساختمان: ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند یکی دیگر از وسایل خانه هوشمند است که به شما کمک می کند خانه خود را در دمای مناسب نگه دارید. این زمانی است که شما فقط از انرژی لازم و مورد نیاز استفاده می کنید. در حالی که یک ترموستات معمولی به شما امکان می دهد دما را به صورت دستی تغییر دهید. اما ترموستات های هوشمند را می توان از قبل تنظیم کرد. همچنین می تواند رطوبت خانه شما را با توجه به فصول مختلف تنظیم کند.

علاوه بر این، با استفاده از ترموستات هوشمند می توان دمای خانه را از راه دور کنترل کرد. به این ترتیب می توانید دمای سالن خود را در مسیر خانه تغییر دهید. بهتر از همه، این کار به میزان قابل توجهی قبض انرژی سالانه شما را کاهش می دهد و ردپای کربن شما را کاهش می دهد.

 این ترموستات دارای صفحه نمایش لمسی LED است که می توان از آن برای کنترل چیلر، فن، کولر و بخاری استفاده کرد. این دستگاه یکی از دستگاه های خانه هوشمند ایرانی است که دارای پنج پل لمسی است و می تواند دمای محیط را از 50- تا 60+ درجه سانتی گراد تنظیم کند.

ترموستات ها را می توان به راحتی بدون تغییر سیم کشی داخلی نصب کرد.  برای آشنایی با محصولات سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند به این صفحه سر بزنید.

لیست تجهیزات هوشمند سازی ساختمان: ترموستات هوشمند

قفل های هوشمند حداکثر امنیت را فراهم می کنند

آیا همچنان نگران قفل کردن درب بعد از بیرون رفتن هستید؟ داشتن وسایل خانه هوشمند مانند قفل هوشمند به شما آرامش و راحتی می دهد.

قفل های هوشمند بدون شک مکمل قفل های سنتی هستند. به عنوان مثال، می توانید بدون استفاده از کلید درب خود را قفل یا باز کنید. حتی این کار را می توان از راه دور انجام داد. همچنین هشدارهایی در مورد ورود و خروج افراد از خانه خود دریافت خواهید کرد. قفل های برقی و دیجیتال بخشی از گروهی از تجهیزات هوشمند است که پایه و اساس امنیت خانه شما را فراهم می کند.

قفل های هوشمند حداکثر امنیت را فراهم می کنند

کلام آخر

شناخت انواع لیست تجهیزات هوشمند سازی ساختمان به ما در درک و انتخاب تجهیزات کمک می کند. این تجهیزات  را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد. اگر باز هم سوالی دارید، لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان فراهوش پتسخگوی سوالات شما هستند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *