آموزش, خانه هوشمند

خانه هوشمند مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

خانه هوشمند مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

خانه هوشمند مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ اگر شما هم این سوال را دارید و نمیدانید که یک خانه هوشمند مناسب باید چگونه باشد پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

خانه های هوشمند یک فناوری در حال ظهور و در حال گسترش هستند. در پایین ترین سطح، خانه هوشمند می تواند به کلیه خدماتی که بدون دخالت صاحب خانه عملیاتی را در یک محیط خانه انجام می دهند، اشاره کند. امروزه در بازار فناوری، موضوع خانه هوشمند یکی از موضوعات داغ است. با توجه به اینکه این خانه ها هر روز به ویژگی های جدیدی اضافه می شوند و آنها را جذاب تر و کاربردی تر می کنند، جای تعجب نیست که توجه زیادی را به خود جلب کنند. وقتی کلمه هوش را می شنوید، قطعا می توانید ارتباط آن را با تکنولوژی حدس بزنید

خانه هوشمند مناسب چیست؟

خانه هوشمند مناسب خانه ای است که به افراد اجازه می دهد تا از طریق سیستم های خودکار نور، دما، سیستم های امنیتی، سیستم های رنگی و تصویری، لوازم خانگی و غیره را کنترل کنند. دستگاه های خانه هوشمند به یک سیستم مرکزی متصل هستند و می توانید با استفاده از گوشی یا هر سیستم دیگری فعالیت های آنها را کنترل کنید.

برای داشتن یک خانه هوشمند هیچ وقت دیر نیست! تنها با ایجاد چند تغییر در لوازم خانگی خود، می توانید خانه خود را از راه دور کنترل کنید. امروزه بیشتر خانه ها مجهز به سیستم دزدگیر یا دوربین مدار بسته هستند. ویژگی مثبت این است که می توانید خانه خود را در هنگام سفر ایمن نگه دارید.

خانه هوشمند مناسب چیست؟

چرا به خانه هوشمند مناسب نیاز داریم؟

  •       صرفه جویی در مصرف انرژی
  •       کاهش هزینه ها
  •       امکان کنترل از راه دور خانه هوشمند
  •      کنترل دستگاه های خانگی با دستیار صوتی
  •       امکان دریافت اعلان های مختلف مانند اعلان خطر
  •       امکان کنترل دمای منزل
  •       امکان کنترل آبیاری باغ
  •       بهبود امنیت
  •      مدیریت آسان کارهای روزانه
  •       بهبود کیفیت زندگی
  •       امکان نظارت و بازرسی تجهیزات از نظر نقص
  •       فعال یا غیرفعال کردن همه دستگاه های هوشمند

امکانات خانه هوشمند مناسب

روشنایی هوشمند

چراغ‌ها و دوشاخه‌های هوشمند اشکال مختلفی دارند و نصب آن‌ها چندان پیچیده نیست. در حالی که کلیدها و پریزها جایگزین کلیدها و پریزهای سنتی در خانه شما می‌شوند و بسته به میزان راحتی شما و احتمالاً عمر خانه، شما می توانید از انواع مختلف بی سیم یا باسیم انتخاب کنید. هر کدام مزایا و ویژگی های خود را دارند.

برای آشنایی بیشتر با سیستم روشنایی هوشمند این مطلب را مطالعه کنید

ترموستات هوشمند

چند سال پیش، ترموستات هوشمند احتمالاً اولین وسیله ای بود که بیشتر مردم در خانه خود قرار دادند. دلیل آن مشخص است؛ قیمت دستگاه کمتر از میزان مصرف انرژی با این نوع ترموستات است.

از طریق هوش مصنوعی، یک ترموستات هوشمند می‌تواند یاد بگیرد که معمولاً چه زمانی از خانه خارج می‌شوید، چه زمانی برمی‌گردید و چه دمایی را در زمستان و تابستان دوست دارید، تا بتواند بر اساس این اطلاعات دمای خانه شما را کنترل کند. این ترموستات ساده و آسان برای یادگیری است. این فرآیند بسیار ساده تر از یک ترموستات قابل برنامه ریزی است.

ترموستات هوشمند

 

قفل هوشمند

قفل های هوشمند را می توانید از طریق تبلت و یا گوشی همراه خود مدیریت کنید. می توانید کنترل بیشتری بر روی افرادی که به خانه شما دسترسی دارند داشته باشید. به جای اینکه کلید خود را به کسی بدهید و هرگز آن را پس نگیرید، می توانید یک کد روی قفل درب خود تنظیم کنید یا با یک برنامه آن را کنترل کنید و زمانی که دیگر به آن نیاز ندارید می توانید دسترسی را لغو کنید. نصب قفل هوشمند دشوارتر از تعویض قفل استاندارد نیست و راهی آسان برای ورود به خانه هوشمند شماست.

پریز هوشمند

 پریز هوشمند معمولاً عملکردهای مشابهی از جمله اتوماسیون، ادغام دستیار صوتی و کنترل انرژی را ارائه می دهند. تفاوت اصلی سهولت نصب و فضا است. برای استفاده از دوشاخه هوشمند، آن را به پریز برق و سپس دستگاه خود را وصل کنید. نیازی به سیم کشی نیست.

پریز هوشمند

 

ویژگی های خانه هوشمند

  1.      انعطاف پذیری
  2.       راحت تر و راحت تر
  3.       بهره وری انرژی
  4.       بهبود کیفیت زندگی
  5.       کارها را سریعتر انجام دهید و در زمان صرفه جویی کنید
  6.       کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر
  7.       بهبود امنیت و جلوگیری از حوادث و سرقت
  8.       کنترل و مانیتورینگ خانه از راه دور
  9.       امکان ایجاد صحنه برای دستگاه های هوشمند
  10.       کودکان، سالمندان، بیماران و حیوانات خانگی می توانند به راحتی از امکانات هوشمند استفاده کنند

کلام آخر

در این مقاله ویژگی های خانه هوشمند مناسب را بررسی کردیم و برخی از تجهیزات هوشمند سازی خانه را به شما معرفی کردیم. به شما پیشنهاد می کنیم با مشاورین فراهوش تماس گرفته و مشاوره های بیشتر در خصوص هوشمند سازی خانه خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *