آموزش, استفاده از تجهیزات

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم.  شاید در نگاه اول تفاوت بین لامپ های هوشمند و کلید های هوشمند (کلید و پریز) اصلا برای شما معنی نداشته باشد و شاید فکر کنید که همه آنها بخشی از تجهیزات هوشمند سازی خانه هستند و باید با هم به یک سیستم روشنایی هوشمند تبدیل شوند. . اما در عمل استفاده از آنها با هم باعث عملکرد ضعیف آنها می شود. در چنین شرایطی، کدام یک بهتر است چراغ های خانه را هوشمندتر کرد؟ هر کدام از آنها محاسن خاص خود را دارند. برخی از کارشناسان کلید های هوشمند را به دلایل مختلف ترجیح می دهند، در حالی که بسیاری از آنها چراغ های هوشمند را ترجیح می دهند زیرا نصب آن ها آسان است و نیازی به تغییر ندارند.

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند: لامپ هوشمند و کلیدهای هوشمند چیست؟

قبل از شروع بحث درباره تفاوت‌های بین لامپ‌ها و سوئیچ‌های هوشمند، ابتدا به طور کامل توضیح می‌دهیم که لامپ‌ها و سوئیچ‌های هوشمند چیست و چه نقشی در خانه هوشمند دارند:

لامپ هوشمند چیست؟

لامپ  هوشمند، چراغ‌های ال‌ای‌دی هستند که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها این است که می‌توان آن‌ها را از راه دور و از طریق برنامه کنترل از راه دور تلفن همراه کنترل کرد. نور را اضافه و کم کنید، رنگ ها را تغییر دهید و حتی بتوانید صحنه ها را برنامه ریزی و تنظیم کنید. مثلاً در سفر باید به محض غروب چراغ ها را روشن کنیم و شب ها کم نور یا خاموش کنیم.

لامپ هوشمند چیست؟

کلید هوشمند چیست؟

کلید هوشمند وظیفه کنترل روشنایی ساختمان های هوشمند بر اساس BMS و پنل های لمسی را بر عهده دارد. البته با پیشرفت، می توان آن را از راه دور از طریق تلفن همراه کنترل کرد. مزیت کلیدهای هوشمند این است که با هر نوع چراغی سازگار بوده و پایداری بالایی دارند.

کلید لمسی هوشمند بدون نیاز به هاب مرکزی به تلفن های همراه متصل می شوند، عملکرد دکمه های هوشمند تنها به کنترل چراغ ها محدود نمی شود، بلکه می توانند پرده های هوشمند، شیشه های هوشمند و حتی سیستم های آبیاری هوشمند را نیز کنترل کنند.

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند: نصب چراغ‌های هوشمند و کلیدهای هوشمند

مهم ترین نکته در مقایسه کلیدهای هوشمند و چراغ های هوشمند نصب آنهاست. لامپ های هوشمند معمولاً در هنگام نصب یک برد هستند. زیرا برای نصب اکثر چراغ های هوشمند فقط باید اتصالات نوری در ساختمان هوشمند را محکم کنید و این کار ساده تمام مراحل نصب است! اما قیمت چراغ های هوشمند نسبتاً بالاست و هوشمند سازی سیستم روشنایی کل ساختمان اصلاً ارزان نیست.

اما نصب اکثر کلیدهای هوشمند پیچیده تر است و باید توسط یک تکنسین مانند یک برقکار ماهر نصب شود، برخلاف کلیدهای برق معمولی. زیرا این دکمه ها باید به یک هاب یا پانل مرکزی متصل شوند.

کنترل روشنایی با چراغ ها و کلیدهای هوشمند

نصب و راه اندازی چراغ ها و کلیدهای هوشمند کاملاً به شرایط بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید کل سیستم روشنایی خانه خود را با یک چراغ هوشمند هوشمند کنید، باید آنها را به صورت جداگانه تنظیم کنید. برخی از لامپ های هوشمند را می توان مستقیماً از طریق تلفن یا تبلت خود کنترل کرد، در حالی که برخی دیگر نیاز به یک هاب دارند.

به یاد داشته باشید که زیاد به لامپ های هوشمند ارزان قیمت اعتماد نکنید، آنها می توانند کنترل کل سیستم روشنایی هوشمند شما را در مدت زمان کوتاهی از دست بدهند و نیاز به تنظیم مجدد مکرر داشته باشند. و زمانی که می خواهید چیزی را در فضای تاریک پیدا کنید. جستجو کنید، لامپ هوشمند چشمک می زند!

تبدیل کلید معمولی به کلید هوشمند نیاز به کارهای برقی تخصصی دارد که همه صاحبان خانه به دلیل هزینه نصب نمی توانند به راحتی با آن موافقت کنند. به عنوان مثال، برخی از کلید های هوشمند نیاز به برق ثابت دارند، اما برخی دیگر نیازی به برق ندارند.

کنترل روشنایی با چراغ ها و کلیدهای هوشمند

آیا لامپ هوشمند به کلید هوشمند نیاز دارند؟

برای نصب چراغ های هوشمند نیازی به کلید هوشمند ندارید. سوئیچ های هوشمند مانند لامپ های معمولی کار می کنند، بنابراین می توانید آنها را از راه دور از طریق تلفن، دستیارهای صوتی مانند الکسا و سیری کنترل کنید، یا صحنه های مختلف را تنظیم کنید تا هنگام غروب خورشید روشن شوند و در ساعات خاصی در طول شب خاموش شوند.

این ویژگی به ویژه زمانی مفید است که لامپ در مکانی صعب العبور نصب شده باشد و تعویض لامپ را به یک چالش تبدیل کند. یکی دیگر از ویژگی های عالی کلیدهای هوشمند این است که می توانند سایر پریزهای متصل به دستگاه های مختلف را فعال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *