لوازم و تجهیزات برقی

تجهیزات هوشمندسازی اتاق خواب

تجهیزات هوشمندسازی اتاق خواب

معرفی تجهیزات هوشمندسازی اتاق خواب موضوع مورد بررسی در این مقاله می باشد. تکنولوژی خانه هوشمند می تواند اتاق خوابتان را تغییر و تجربه خواب شما را بهبود دهد. در اینجا چند ایده عالی برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد.

ترکیب تکنولوژی هوشمند در خانه شما یک راه عالی برای اتوماسیون فضای زندگی شما است و همین را می توان برای اتاق خواب شما نیز در نظر گرفت. با استفاده از تکنولوژی خانه هوشمند، شما می توانید  قبل از خواب، اتاق خود را در کنترل داشته باشید، به موسیقی گوش دهید و هرگز نگران بلند شدن برای خاموش کردن چراغ های خود یا بستن پرده ها نباشید.

اگر می خواهید اتاق خواب خود را هوشمندتر کنید، در اینجا تجهیزاتی معرفی می شوند که برای اتاق شما ضرورت دارند.

بررسی تجهیزات هوشمند سازی اتاق خواب

  1. تخت هوشمند

هیچ اتاق خواب هوشمندی بدون تخت خواب هوشمند کامل نیست. اگر چه این تکنولوژی هنوز در دوران ابتدایی خود است، نمی توان مزایای یک تخت هوشمند را برای تجربه خواب انکار کرد. برخی از تخت های هوشمند در بازار امروز به راحتی می توانند با الکسا یا دستیار گوگل ادغام شوند و به شما اجازه می دهند دستورات صوتی را برای تنظیم تخت صادر کنید. همچنین تخت هایی وجود دارند که دارای یک اپلیکیشن هستند، جایی که می توانید به وسیله آن دما را کنترل کنید ، ضربان قلب و تعداد تنفس خود را رصد کنید. اگر این ویژگی ها به اندازه کافی قانع کننده نباشند، این امکان وجود دارد که وضعیت های مختلف تخت را از طریق حافظه آن با فشار یک دکمه انتخاب کنید.

  1.  بالش های هوشمند از تجهیزات هوشمند سازی اتاق خواب

بالش های هوشمند در طیف گسترده ای از اشکال و اندازه ها در دسترس هستند. در میان اینها بالش هایی با وسایل الکترونیکی تعبیه شده است و برخی دیگر صرفا با نصب تجهیزاتی در بالش های معمولی به همراه ریموت هایی در کنار تخت  قابل استفاده اند. اما طراحی هر چه که باشد، بالش های هوشمند به شما چند ویژگی مفید مانند جلوگیری از خروپف، نظارت بر خواب و به عنوان یک دستیارصوتی شخصی عمل می کنند. بهترین بخش این است که برخی از بالش های هوشمند به اندازه کافی هوشمند هستند تا الگوی خواب شما را پیگیری کنند و تصمیم بگیرند که بهترین زمان برای بیدار شدن شما چه زمانی است. این چیز خوبی است، به خصوص اگر نمی خواهید شریک زندگی خود را هر روز صبح با یک ساعت زنگ دار بیدار کنید.

  1. اسپیکرهای هوشمند

اگر یک دستگاه وجود داشته باشد که بتواند اتاق خواب شما را به یک محیط هوشمند تبدیل کند، قطعا یک اسپیکر هوشمند است. اسپیکرهای هوشمند قلب خانه هوشمند شما هستند زیرا این تکنولوژی می تواند همه چیز را به شما گزارش دهند در عین حال فرمان های صوتی شما را دریافت کنند. از کنترل سایر دستگاه های هوشمند خود تا اعلام آخرین گزارش های آب و هوایی و ترافیک. با یک دستیار دیجیتال تعبیه شده، شما فقط به صدای خود نیاز دارید تا تقریبا همه چیز را در اتاق خود خودکار کنید. بلندگوهای هوشمند به عنوان آلارم ساعت شما هم کار میکنند. دراز بکشید و در رختخواب استراحت کنید در حالی که به خواننده یا پادکست مورد علاقه خود گوش می دهید.

  1. لامپ هوشمند

اگر مشتاقانه قصد هوشمندتر کردن اتاق خواب خود را دارید، احتمالا دستگاه های هوشمند را در سایر قسمت های خانه خود نصب کرده اید. بنابراین، چرا روشنایی اتاق خواب خود را با تکنولوژی هوشمند مجهز نکنید؟

با لامپ های هوشمند، می توانید نور طبیعی را در اتاق خواب خود شبیه سازی کنید تا به شما کمک کند سریعتر بخوابید و راحت تر بیدار شوید. به سادگی لامپ خود را در اواخر شب کم نور کنید یا صبح خود را با نور سفید گرم شروع کنید. شما همچنین هرگز در مورد مشکل فراموشی خاموش کردن چراغ ها  هنگام خواب نگران نمی شوید زیرا همیشه می توانید از دستیار صوتی خود که به لامپ متصل است بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

برای آشنایی بیشتر با سیستم روشنایی هوشمند، این مقاله را مطالعه کنید.

  1. پرده های هوشمند

هیچ چیز آزار دهنده تر از این نیست که بعد از یک روز طولانی در رختخواب لم داده باشید تا متوجه شوید که فراموش کرده اید پرده ها را ببندید. نگران نباشید، با پرده هوشمند، شما این قدرت را دارید که انها را از روی تخت خود کنترل کنید.

پرده یا کرکره هوشمند در واقع می توانند در هر نقطه از خانه شما استفاده شوند. با این حال، این تکنولوژی در اتاق خواب مفید است. شما نیازی به بستن پرده ها به صورت دستی ندارید و آنها می توانند روز بعد به طور خودکار باز شوند تا به شما در بیدار شدن با نور طبیعی کمک کنند. مانند هر دستگاه خانه هوشمند دیگر، شما به راحتی می توانید پرده های هوشمند خود را با استفاده از صدای خود کنترل کنید یا اینکه با برنامه ریزی خودکار انجام شوند. شما حتی می توانید پرده ها را با ساعت زنگ دار خود ادغام کنید و تایمر های سفارشی را برای باز و بسته شدن هر زمان که دوست دارید تنظیم کنید.

  1. لامپ میز کنار تخت هوشمند

پس از کشیدن پرده ها، احتمالا به نورپردازی در اتاق خواب هوشمند خود نیاز خواهید داشت. با این حال، یک لامپ بزرگ هوشمند ممکن است بیش از حد آزار دهنده باشد. اگر شما می خواهید در رختخواب مطالعه کنید یا از نورپردازی های رنگی متناسب با حال و هوای خود استفاده کنید، یک لامپ میز کنار تخت هوشمند چیزی است که شما نیاز دارید. شما می توانید این دستگاه ها را برای روشن و خاموش کردن بر اساس سنسورهای مختلف پیکربندی کنید. شما همچنین می توانید طیف گسترده ای از رنگ ها را انتخاب کنید.

مطلب هوشمند سازی لامپ های خانه را از دست ندهید.

  1. تصفیه کننده هوای هوشمند

کیفیت هوا در خانه شما تاثیر قابل توجهی بر سلامت کلی شما دارد. از آنجا که شما زمان بیشتری را در اتاق خواب خود نسبت به هر مکان دیگری در خانه خود می گذرانید، نیاز به هوای با کیفیت بالا مهم است. این جایی است که تصفیه کننده های هوشمند هوا وارد بازی می شوند. تصفیه کننده های هوشمند هوا برای حفظ سلامت هوای اتاق شما کار می کنند، در حالی که کیفیت هوا را آنالیز و گزارش می دهند. برخی از تصفیه کننده های هوشمند هوا دارای فیلترهای HEPA هستند که می توانند به از بین بردن 99.9 درصد از ذرات ناخواسته، از جمله گرد و غبار، شوره حیوان خانگی، دود و سایر آلرژی زا ها کمک کنند همینطور می تواند به از بین بردن بوی غذا و یا کپک در هوای اتاق خواب نیز کمک کند.

  1. پریز هوشمند

پس از نصب یک کلید و پریز هوشمند، هر دستگاه را می توان از راه دور از طریق یک برنامه یا از طریق یک دستیار صوتی کنترل کرد. این تکنولوژی عالی همچنین به شما اجازه می دهد تا برنامه ای ایجاد کنید که توسط یک سنسور فعال شوند. به عنوان مثال، اگر دمای اتاق شما در شب پایین تر از یک سطح خاص باشد، سیستم گرمایش شما به طور خودکار روشن می شود. یکی دیگر از استفاده های عالی از پریزهای هوشمند، کاهش سطح نگرانی شماست. از آنجا که برای اکثر مردم اتاق خواب یک جایگزین برای نگهداری و اتو کردن لباس ها و یا وسایل آرایشی است، این بدان معنی است که  انواع اتوهای لباس یا مو و صاف کننده های مو اغلب به طور خطرناکی در نزدیکی مواد قابل اشتعال مانند پرده ها و ملافه ها باقی می مانند. در همچین مواقعی خاموش کردن پریز هوشمند می تواند سطح نگرانی ما را کاهش دهد.

پریز هوشمند

فضای خواب خود را هوشمندتر کنید

آینده تجهیزات اتاق خواب هوشمند، خانه های هوشمند و ساختمان های هوشمند امیدوار کننده است. همانطور که این فناوری ها همچنان در حال تکامل هستند، محیط های زندگی را تغییر می دهند و انها را کارآمدتر، راحت تر و سازگار با محیط زیست می کنند.

تکنولوژی هوشمند در اتاق خواب به طور قابل توجهی کیفیت زندگی را با بهبود کیفیت خواب، نظارت جامع بر سلامتی، ارائه حس آسایش بی نظیر، ارتقاء بهره وری انرژی و کمک به رفاه روانی افزایش می دهد. همانطور که این فناوری ها همچنان در حال تکامل هستند، تاثیر انها بر زندگی روزمره حتی عمیق تر خواهد شد و اتاق های خواب هوشمند بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن خواهد بود. پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره و خرید تجهیزات هوشمند ساختمانی با مشاورین فراهوش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *