آموزش, هوشمندسازی

ویژگی های بهترین خانه هوشمند چیست؟

ویژگی های بهترین خانه هوشمند

ممکن است برای شما هم سوال باشد که بهترین ویژگی های خانه هوشمند کدامند؟ برای این که پاسخ سوال شما را بدهیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید. اگر می خواهید خانه خود را به سیستم های هوشمند مجهز کنید و بهترین خانه هوشمند را داشته باشید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ویژگی های مربوط به خانه های هوشمند با گذشت زمان و اختراع فناوری های جدید به طور مداوم در حال گسترش است، بنابراین با پیشرفت علم، ویژگی های بهترین خانه های هوشمند نیز تغییر می کند و توسعه می یابد، بنابراین توصیه می شود همیشه منتظر مقالات به روز در سایت باشید.

ویژگی های بهترین خانه هوشمند

یک خانه هوشمند ایده آل می تواند عملکردهای مختلفی داشته باشد. اگر از چند متخصص بپرسید، قطعا پاسخ های متفاوتی به شما خواهند داد. اما موضوعات مشترکی در پاسخ های آنها وجود خواهد داشت. در زیر سعی می کنیم آنچه را که اکثر کارشناسان بر سر آن اتفاق نظر دارند بیان کنیم.

برای اطلاعات بیشتر مقاله امکانات خانه هوشمند را مطالعه کنید.

 

امنیت و راحتی از ویژگی های بهترین خانه هوشمند

یکی از ویژگی های بهترین خانه هوشمند مربوط به استانداردها و امنیت آن است. ساخت سیستم خانه هوشمند نیاز به تجهیزات زیادی دارد. دستگاه های مورد استفاده در اکثر موارد بی سیم هستند و از سیستم های مختلف (مانند بلوتوث، رادیویی و غیره) برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، عدم استفاده از تجهیزات اضافی مانند سیم هزینه ها را کاهش می دهد. در این صورت استانداردها و ایمنی تجهیزات باید توجه کافی را به خود جلب کنند.

برای این کار توصیه ما استفاده از تجهیزات با کیفیت برای افزایش ایمنی و استانداردها و انجام کلیه بررسی های لازم از جمله رعایت کامل و دقیق استانداردها می باشد. داشتن علائم استاندارد داخلی و خارجی می تواند به طور کامل کیفیت و بی ضرر بودن محصول را ثابت کند.

قابلیت توسعه  خانه های هوشمند

یکی دیگر از ویژگی های بهترین خانه های هوشمند مقیاس پذیری آنهاست. بسیاری از افرادی که برای هوشمندسازی خانه‌های خود اقدام می‌کنند، ممکن است در ابتدا برنامه هوشمندسازی گسترده‌ای نداشته باشند، آنها فقط بخشی از خانه مانند قسمت پذیرش را هوشمند می‌کنند و به تدریج آن را بر اساس مدیریت هزینه اعمال می‌کنند. در این مورد، آنچه که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، قابلیت های توسعه سیستم های هوشمند خانگی است. توسعه هوش خانگی از دو منظر قابل بررسی است:

قابلیت توسعه  خانه های هوشمند

ابتدا باید محدودیت های دستگاه های متصل به سیستم مرکزی در نظر گرفته شود. همه سیستم‌های هوشمند دارای یک کنترل‌کننده مرکزی هستند که به عنوان زمان‌بندی عمل می‌کند و نقشی حیاتی در اتصال و یکپارچه‌سازی اعضای خانه هوشمند دارد. سیستم های مرکزی معمولاً تعداد محدودی از خطوط یا دستگاه ها را پشتیبانی می کنند، به این معنی که آنها محدود هستند. بنابراین اگر می خواهید سیستم خانه هوشمند را به تدریج توسعه دهید، می توانید قبل از تهیه دستگاه هوشمند، محاسبات لازم را روی تعداد خطوط پشتیبانی شده انجام دهید تا بعداً زمانی که تصمیم به توسعه آن گرفتید، مشکلی پیش نیاید.

صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها

یکی دیگر از ویژگی های بهترین خانه های هوشمند مربوط به توانایی آنها در صرفه جویی در هزینه و انرژی است. این امر بدون تحمیل هزینه های اضافی امکان پذیر است و اگر سیستم هوشمند عملکرد خوبی داشته باشد و دستورات برنامه ریزی شده را انجام دهد، در نهایت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه می شود. بنابراین توصیه می شود از محصولات اصلی استاندارد استفاده کنید.

برای آشنایی با تجهیزات خانه هوشمند، کلیک کنید.

صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها

عملکرد قابل اعتماد

منظور از اطمینان انجام، اطمینان از اجرای سفارش شما است. بسته به نوع سیستمی که انتخاب می کنید، روش اجرای دستور متفاوت خواهد بود. برخی از دستگاه ها مستقیماً به اینترنت متصل می شوند و دستورات کاربر را دریافت می کنند.

مجموعه دیگری از دستگاه‌ها دستورات کاربر را از طریق کنترل‌کننده مرکزی خانه هوشمند دریافت می‌کنند. دستگاه دستورات دریافتی از کاربر را به گروه اپراتور ارسال می کند.

دستگاه هایی که مستقیماً به اینترنت متصل هستند تنها یک راه برای برقراری ارتباط دارند. در صورت قطع شدن اتصال به اینترنت، دسترسی کاربر به سیستم قطع می شود. اگر خانه هوشمند در مکانی بدون تلفن ثابت نصب شود، برخی از عملکردهای خانه هوشمند غیرفعال می شود زیرا نمی توان از IP ثابت استفاده کرد. بهترین خانه هوشمند همیشه باید در دسترس است.

انواع خاصی از دستگاه های کنترل مرکزی خانه هوشمند قابلیت نصب سیم کارت را دارند. این دستگاه علاوه بر ارتباط با کاربران از طریق اینترنت، از طریق پیامک نیز قابل دسترسی است. با این حال، اعتماد شما به عملکرد سیستم هوشمندتان افزایش خواهد یافت.

نکته دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که برخی از سیستم های هوشمند برای اتصال به اینترنت نیاز به IP ثابت دارند. لطفاً توجه داشته باشید که اپراتورهای تلفن همراه نمی توانند خدمات IP ثابت را ارائه دهند.

کلام آخر

برای معرفی بهترین خانه هوشمند باید به ویژگی های آن اشاره کنیم. در این مقاله به برخی از ویژگی های مهم این خانه ها پرداخته شده است. اگرچه ممکن است فکر کنید این سیستم ها عملکردهای مهم دیگری نیز دارند. به نظر شما کدام ویژگی مهمتر از بقیه است؟ برایمان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *