آموزش, هوشمندسازی

هزینه هوشمند سازی در رشت

هزینه هوشمند سازی در رشت

هزینه هوشمندسازی در رشت یا هر جای دیگری بسته به عوامل مختلفی مانند اندازه خانه، سطح اتوماسیون مورد نظر، کیفیت تجهیزات انتخاب شده و اینکه آیا شما چه سطحی از هوشمندسازی را انتخاب می کنید می تواند بسیار متفاوت باشد. در رشت، مانند بسیاری از نقاط دیگر، می‌توانید انتظار سرمایه‌گذاری در تجهیزات خانه هوشمند مانند ترموستات‌های هوشمند، سیستم‌های روشنایی، دوربین‌های امنیتی، قفل درها و دستیارهای صوتی را داشته باشید. علاوه بر این، ممکن است هزینه‌های مربوط به نصب، سیم‌کشی و هرگونه ارتقای لازم در زیرساخت خانه شما برای پشتیبانی از فناوری هوشمند وجود داشته باشد.

بررسی عوامل هزینه هوشمندسازی در رشت

قیمت اغلب اولین سؤالی است که مالکین ساختمان هنگام برآورد هزینه تعمیرات یا نصب تجهیزات فناورانه می‌پرسند. پرسیدن “هزینه هوشمند سازی یک ساختمان چقدر است؟ جز سوالاتی است که اکثر افراد میخواهند پاسخ آن را بدانند. برای تخمین سرمایه گذاری مورد نیاز برای یک پروژه ساختمان هوشمند، مقاوم سازی یا ساخت و ساز جدید،  یک مالک ساختمان ابتدا باید چندین سوال مهم دیگر را بپرسد. این سوالات، که در زیر فهرست شده‌اند، تغییرات و هزینه‌های بالقوه مرتبط با فناوری‌های ساختمان هوشمند را روشن می‌کنند:

  • آیا تجهیزات ساختمان قدیمی و نیاز به به روز رسانی یا تعویض دارند؟
  • آیا ساختمان هزینه های انرژی یا نگهداری بالایی دارد که بتوان آن را کاهش داد؟
  • آیا مقررات جدید محلی، شهری یا صنعتی باید رعایت شود، مانند مقرراتی که نیاز به بازرسی و گزارش دارند؟
  • آیا ساختمان های جدیدتر در منطقه با فناوری بهتر مستاجران را به سمت خود جذب می کنند؟

پاسخ «بله» به همه این سؤالات ممکن است گام بعدی را در هزینه کردن سخت افزار، نرم افزار و سایر عناصر برای هوشمندسازی ساختمان توجیه نکند اما به تعریف “ساختمان هوشمند” ممکن است کمک کند.

اگر میخواهید بیشتر درباره هزینه هوشمند سازی ساختمان بدانید، کلیک کنید.

بررسی عوامل هزینه هوشمندسازی در رشت

تجهیزات هوشمند و هزینه هوشمندسازی در رشت

درک اینکه مالکین ساختمان چقدر باید برای هوشمند کردن یک ساختمان بپردازند، مستلزم درک کاملی از چیستی ساختمان هوشمند است. یک ساختمان هوشمند شامل زیرساختی برای پشتیبانی از توسعه فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی متعددی است که استفاده کارآمد و بهینه‌ از امکانات، انرژی و سیستم‌های IT  را ارائه می دهد. بسیاری از مردم ساختمان هوشمند را به عنوان یک فناوری پیشرفته می دانند. در حقیقت، یک ساختمان هوشمند در داشتن توانایی پذیرش انواع فناوری های متفاوت آمادگی دارد.

برآورد هزینه های یک ساختمان هوشمند

در ابتدا باید انتظارات مالکین از ساختمان هوشمند را پرسید. سوالاتی که در این مرحله اولیه باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • اهداف پروژه چیست؟ پاسخ های بالقوه شامل: کاهش مصرف انرژی، مدیریت زمان، آسایش ساکنین و …
  • نگرانی ها و خواسته های خاص چیست؟ مثال‌ها ممکن است شامل مصرف انرژی یا تجهیزات باشد.
  • اولویت ها و ترتیب اهمیت چیست؟
  • جدول زمانی پروژه چیست؟
  • معیارهای پروژه چیست؟
  • چه فرآیندهای داخلی باید تغییر کند؟
  • مالکین در گذشته از چه فناوری هایی استفاده کرده اند؟ چه جنبه هایی ارزش ارائه می کردند یا مفید نبودند؟

ذینفعان باید فهرستی از آرزوها از اقلامی که فکر می کنند به آنها نیاز دارند جمع آوری کنند. بودجه، اولویت ها و جدول زمانی تعیین می کند که چه چیزی باعث کاهش هزینه می شود.

برای ساختمان‌های موجود، مالکین باید به فرآیند به صورت مرحله‌ای و برنامه‌ای نگاه کنند. اغلب، آن‌ها فهرست خواسته های خود را تهیه می‌کنند، آن را با هم جمع می‌کنند، پیشنهادی ارائه می‌کنند و دو سال بعد، آنچه را که خواسته‌اند به دست نمی‌آورند. این زمانی اتفاق می افتد که اولویت ها و پیچیدگی کارهماهنگ نباشند.

هنگامی که به هوشمندسازی خانه خود فکر می کنید، ضروری است که هدف خود را روشن کنید.

برآورد هزینه های یک ساختمان هوشمند

مزیت هوشمند سازی ساختمان

راحتی:

دستگاه‌های هوشمند می‌توانند کارهای روزمره را با خودکار کردن آنها یا اجازه کنترل از طریق تلفن هوشمند یا فرمان‌های صوتی راحت‌تر کنند.

بهره وری انرژی:

ترموستات هوشمند و  سیستم روشنایی هوشمند می توانند به بهینه سازی مصرف انرژی کمک کنند و به طور بالقوه قبض های آب و برق را کاهش دهند.

امنیت:

دوربین های امنیتی هوشمند، دوربین های زنگ در و قفل های هوشمند می توانند با ارائه نظارت و کنترل از راه دور، امنیت خانه را افزایش دهند.

ارزش فروش مجدد:

یک خانه هوشمند مجهز ممکن است ارزش فروش مجدد بالاتری داشته باشد و برای خریداران فناوری جذاب باشد.

برای به دست آوردن یک ایده واضح تر از هزینه ها، بهتر است نیازهای خود را تجزیه کنید و در مورد قیمت قطعات یا سیستم های مورد علاقه خود تحقیق کنید. سپس می توانید قیمت های فروشندگان مختلف را مقایسه کنید یا با متخصصان خانه هوشمند  برای تخمین های متناسب با خود مشورت کنید.

هم روی خانواده و هم روی آینده سرمایه گذاری کنید

خانه اغلب بزرگترین دارایی خانواده است. یک ساختمان برای یک مالک یا یک سرمایه گذار املاک و مستغلات به همان هدف عمل می کند، البته در مقیاس متفاوت. یک خانواده خانه خود را نه تنها برای لذت و آسایش خود، بلکه برای افزایش ارزش کلی دارایی خود ارتقا می دهند.

به طور مشابه، ارتقاء ساختمان هوشمند برای مالک تجاری از طریق انواع مستاجران جدید یا متفاوت، اجاره بهای بالاتر و ارزش بالاتر دارایی در هنگام انتقال مالکیت، سود خواهد داشت.

در اینجا برخی از ملاحظات و برآوردهای کلی آورده شده است:

    سرمایه گذاری اولیه:

سرمایه گذاری اولیه برای فناوری خانه های هوشمند می تواند از چند صد تا چند هزار دلار باشد. این شامل هزینه دستگاه های هوشمند مانند ترموستات، سیستم های روشنایی، دوربین های امنیتی، قفل های هوشمند و لوازم هوشمند می شود.

    هزینه‌های نصب:

اگر با فناوری آشنا نیستید، ممکن است لازم باشد افراد حرفه‌ای را برای نصب استخدام کنید. هزینه‌های نصب می‌تواند افزایش یابد، به‌ویژه اگر خانه‌های موجود را با فناوری هوشمند بازسازی می‌کنید.

    هزینه های ماهانه:

برخی از سیستم های خانه هوشمند با هزینه اشتراک ماهانه برای ویژگی های پیشرفته یا ذخیره سازی ابری برای فیلم های دوربین امنیتی ارائه می شوند. حتما این هزینه های جاری را در بودجه خود لحاظ کنید.

    سفارشی سازی:

هر چه می خواهید خانه هوشمند شما سفارشی تر و یکپارچه تر باشد، هزینه آن بیشتر می شود. به عنوان مثال، ادغام پرده های هوشمند، سیستم های آبیاری خودکار یا حتی سیستم های سرگرمی هوشمند می تواند هزینه کلی را افزایش دهد.

با دریافت بازخورد از ذینفعان، دانستن شرایط موجود سیستم و توسعه یک برنامه کامل، مالکان می توانند ساختمان های خود را به طور کارآمد و مقرون به صرفه هوشمند کنند. در نهایت، هزینه هوشمندسازی خانه شما در رشت به اهداف و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. این ایده خوبی است که به طور کامل تحقیق کنید و احتمالاً با کارشناسان مشورت کنید تا تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که با بودجه و اهداف شما همسو باشد.

برای آشنایی با خانه هوشمند در رشت، این مطلب را از دست ندهید.

برای قیمت گذاری خاص و مشاوره متناسب با نیاز و بودجه شما، بهتر است با مشاورین شرکت فراهوش در رشت مشورت کنید که می توانند بر اساس نیاز شما پیشنهاداتی را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *