لوازم و تجهیزات برقی

مهمترین محصولات هوشمند سازی ساختمان

مهمترین محصولات هوشمند سازی ساختمان

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مهمترین محصولات هوشمند سازی ساختمان بپردازیم.  آیا شما هم مانند اکثر مردم احتمالاً هوشمندسازی را چیزی می‌دانید که بیشتر برای خانه های لوکس کاربرد دارد؟ در واقع، بسیاری از مردم شروع به درک این موضوع کرده اند که یک خانه هوشمند وابسته به داشتن تجهیزات مناسب است. اگر می خواهید شروع به ساخت یک خانه هوشمند کنید، چند قطعه کلیدی تجهیزاتی وجود دارد که به آنها نیاز خواهید داشت. در این مقاله، این موارد ضروری را بررسی خواهیم کرد و نکاتی را در مورد نحوه تنظیم آنها در خانه به اشتراک خواهیم گذاشت. از ترموستات ها گرفته تا سیستم های امنیتی، در ادامه مطلب بخوانید.

انواع محصولات هوشمند سازی

انواع مختلفی از محصولات هوشمند سازی وجود دارد که برای ایجاد یک سیستم منسجم به آنها نیاز خواهید داشت. یکی از انواع رایج لوازم خانگی، دوربین امنیتی خانه است. اینها به شما این امکان را می‌دهند که در زمانی که دور هستید مراقب خانه خود باشید، و همچنین می‌توانید از آنها برای ضبط فیلم استفاده کنید، تا بعدها اتفاقات خانه خود را بررسی نمایید.

همچنین برای مدیریت همه این دستگاه ها به نوعی هاب یا کنترلر مرکزی نیاز دارید. این می تواند به سادگی یک دستگاه باشد که همه وسایل را به هم متصل می کند، یا می تواند چیزی مانند پلتفرم های پیچیده هوشمند باشد.

هنگامی که تمام تجهیزات لازم را در اختیار دارید، باید تصمیم بگیرید که چه ویژگی هایی برای شما مهم است و چگونه هر دستگاه بهترین عملکرد را با دستگاه های دیگر دارد. برای ایجاد یک خانه هوشمند، هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد، بنابراین زمان خود را صرف کرده و آزمایش کنید تا بهترین راه‌اندازی را متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

برای آشنایی با خانه هوشمند در رشت، کلیک کنید.

انواع محصولات هوشمند سازی

انواع مختلف سنسورها یکی از محصولات هوشمند سازی ساختمان

انواع مختلفی از سنسورها وجود دارند که می توانند در فناوری های هوشمند استفاده شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از انواع سنسورها سنسور حرکت است. این حسگرها حرکت را تشخیص می‌دهند و پیامی را معمولاً از طریق یک برنامه در دستگاه تلفن همراه یا رایانه به یک کنترل‌کننده ارسال می‌کنند تا اقدامات مختلفی را آغاز کند. آنها برای تشخیص اینکه کسی وارد یا خارج از اتاق می شود، چراغی را روشن یا خاموش می کند یا در را باز یا بسته می کند مناسب هستند. با این حال، آنها می توانند با چیزهایی مانند حرکات حیوانات خانگی یا باد فریب بخورند.

نوع اصلی دیگر سنسور سنسور دما است. این حسگرها دمای داخل و خارج اتاق را تشخیص می‌دهند و پیامی را به کنترل‌کننده ارسال می‌کنند تا بر اساس آن اطلاعات، اقدامات مختلفی آغاز شود. برای مثال، اگر دمای داخل یک اتاق بیشتر از بیرون باشد، ممکن است کنترل کننده کولر گازی را روشن کند. اگر بیرون پایین تر باشد، ممکن است سیستم تهویه مطبوع را خاموش کند.

در نهایت، سنسورهایی وجود دارند که سطح رطوبت هوا را تشخیص می دهند. این حسگرها به کنترل مواردی مانند تهویه مطبوع و گرمایش با تنظیمات بر اساس میزان خشکی یا رطوبت محیط کمک می کنند.

انواع مختلف پروتکل های ارتباطی

تعدادی پروتکل ارتباطی مختلف وجود دارد که می توان در خانه هوشمند از آنها استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

برخی از رایج ترین پروتکل های مورد استفاده در خانه های هوشمند وای فای، بلوتوث، ZigBee ، Z-Wave  و LoRa  هستند. هر کدام مجموعه ای از ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که آن را برای کاربردهای خاص بهینه می کند.

وای فای رایج ترین نوع اتصال بی سیم است که امروزه در خانه ها استفاده می شود. راه اندازی و استفاده از آن بسیار آسان است و برای خانه های کوچک یا آپارتمان هایی که دیوارهای زیادی بین دستگاه ها ندارند، انتخاب خوبی است.

بلوتوث از نظر سهولت استفاده مشابه وای فای است و می تواند دستگاه هایی را که تا 10 متر از هم فاصله دارند اما برد کمتری نسبت به Wi-Fi دارند را به هم متصل کند. این باعث می شود برای اتصال دستگاه های نزدیک به منبع (مانند تلفن شما) عالی باشد، اما برای اتصال دستگاه های دور (مانند اسپیکر) چندان مناسب نیست.

ZigBee یک پروتکل کم مصرف است که توسط برخی از هاب های هوشمند استفاده می شود. این برای ارتباطات از راه دور بین دستگاه ها عالی است و می تواند ترافیک بیشتری را نسبت به پروتکل های دیگر مدیریت کند.

Z-Wave یک پروتکل پرقدرت است که توسط برخی از پیشرفته ترین سیستم های اتوماسیون خانگی موجود در بازار استفاده می شود. این برای خانه‌های بزرگ با حسگرها و وسایل بسیار عالی است، زیرا اتصال بی‌سیم قابل اعتمادی دارد و می‌تواند حجم بالایی از ترافیک را مدیریت کند.

LoRa  نیز یک پروتکل ارتباطی بی سیم است و دستگاه های لورا و فناوری فرکانس رادیویی یک پلتفرم بی سیم دور برد و کم مصرف است که به فناوری اصلی شبکه های اینترنت اشیا (IoT) در سراسر جهان تبدیل شده است. این فناوری به دلیل مصرف پایین انرژی، برد بیشتر و مقاومت زیادی که در برابر تداخل سیگنال ها دارد سال ها در صنایع حساس نظامی استفاده می شد. برای آشنایی با کلید لمسی لورا از این صفحه دیدن فرمایید.

انواع مختلف دستگاه هایی که می توانند به خانه هوشمند متصل شوند

دستگاه های مختلفی وجود دارند که می توانند به یک خانه هوشمند متصل شوند و هر کدام به تجهیزاتی نیاز دارند. برخی از دستگاه هایی که می توانند متصل شوند عبارتند از چراغ ها، کلیدها و سنسورها. چراغ‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که روشنایی و رنگ چراغ‌های خود را از طریق یک برنامه یا از یک کنترل از راه دور کنترل کنید. کلیدها به شما امکان می دهند دستگاه ها را بر اساس اولویت ها یا برنامه زمانی خود روشن یا خاموش کنید. حسگرها به شما امکان می دهند مواردی مانند سطح دما یا رطوبت را کنترل کنید.

سایر دستگاه هایی که می توانند متصل شوند عبارتند از: سیستم های امنیتی، ترموستات ها و دوربین ها. سیستم‌های امنیتی به شما امکان می‌دهند تا افرادی که وارد خانه شما می‌شوند و می‌روند را پیگیری کنید، در حالی که ترموستات‌ها به شما اجازه می‌دهند دما را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنید. دوربین ها را می توان به دیوارها و سقف ها وصل کرد تا بتوانید در هر زمانی که بخواهید در خانه خود چه اتفاقی می افتد ببینید.

انواع مختلف سیستم های امنیتی که می توانند در یک خانه هوشمند استفاده شوند چیست؟

انواع مختلفی از سیستم های امنیتی وجود دارند که می توانند در خانه های مدرن استفاده شوند. این سیستم ها از نظر نحوه کار، هزینه و نوع سنسورهایی که استفاده می کنند متفاوت هستند. برخی از انواع رایج سیستم امنیت خانه هوشمند عبارتند از:

انواع مختلف سیستم های امنیتی که می توانند در یک خانه هوشمند استفاده شوند چیست؟

دوربین‌ها:

از این دوربین‌ها می‌توان برای نظارت بر خانه‌تان در زمانی که دور هستید استفاده کرد. آنها همچنین می توانند برای بررسی امنیت اعضای خانواده یا دارایی شما استفاده شوند.

آلارم های امنیتی:

آلارم های امنیتی می توانند به محافظت از خانه شما در برابر سرقت یا آسیب های دیگر کمک کنند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا افرادی که در حال حاضر در خانه شما هستند را رهگیری کنید.

ردیاب‌های دود، گاز و دی اکسید کربن:

آشکارسازهای دود و CO می‌توانند در صورت بروز آتش‌سوزی در خانه به شما هشدار دهند. آنها همچنین می توانند به شما در جلوگیری از مشکلات جدی پزشکی در صورت قرار گرفتن در معرض دود یا مونوکسید کربن کمک کنند.

اتوماسیون خانگی:

سیستم های اتوماسیون خانگی می توانند به شما کمک کنند خانه خود را با استفاده از نرم افزار یا دستگاه ها کنترل کنید. این می تواند به شما کمک کند تا خانه خود را راحت تر مدیریت کنید.

 روترها:

روترها می توانند به شما در کنترل ترافیک ورودی و خروجی از خانه کمک کنند. این می تواند به محافظت از امنیت و حریم خصوصی شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *