لوازم و تجهیزات برقی

معرفی تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

معرفی تجهیزات هوشمند سازی ساختمان موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. آشنایی با دستگاه های هوشمند یکی از موضوعات مهمی است که باید قبل از اجرا و طراحی پروژه های هوشمند با آن آشنا شوید. در این مقاله به بررسی و معرفی انواع دستگاه های هوشمند ساختمان می پردازیم.

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

به طور کلی، هوشمندسازی ساختمان امکان مدیریت و کنترل از راه دور بسیاری از وسایل بیرونی و داخلی و ملزومات یک ساختمان را فراهم می کند. شایان ذکر است قسمت های مختلف ساختمان اعم از ماشین آلات، پارکینگ ها، پرده ها، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سیستم های روشنایی و … با استفاده از دستگاه های هوشمند ساختمان قابل کنترل و مدیریت بهینه است.

و دستگاه‌های هوشمند به این موارد محدود نمی‌شود، با استفاده از چنین دستگاه‌های هوشمندی می‌توانید سیستم آبیاری، جلوگیری از نشت گاز، سیستم‌های حفاظتی و امنیتی و سیستم‌های صوتی و تصویری منزل خود را کنترل کنید.

در این زمینه باید توجه داشت که در هر واحد ساختمانی می توان برخی یا همه دستگاه های هوشمند را با توجه به نیاز افراد پیاده سازی کرد. با استفاده از تجهیزات هوشمند ساختمان، علاوه بر کاهش آسیب و به حداقل رساندن خطرات احتمالی، می توان از ایمنی منزل نیز اطمینان حاصل کرد.

مهمترین تجهیزات ساختمان هوشمند

در ادامه مقاله معرفی تجهیزات هوشمند سازی ساختمان، قصد داریم تا تجهیزات مهم خانه هوشمند را معرفی کنیم.  طیف گسترده ای از تجهیزات برای اجرای پروژه های هوشمند استفاده می شود. در ادامه به برخی از مهم ترین تجهیزات می پردازیم

 

کلید لمسی

یکی از رایج ترین و رایج ترین دستگاه های ساختمان هوشمند شامل کلید لمسی است. قابلیت کنترل از راه دور، سهولت در مدیریت و کنترل تراکنش ها، صرفه جویی در زمان و بهینه سازی مصرف انرژی از جمله ویژگی های مهم کلیدهای لمسی است.

قفل هوشمند

این نوع قفل یک قفل خاص است که با تکنولوژی خاصی طراحی شده است. این قفل ها از بدنه ای بسیار مستحکم ساخته شده و سیستم هوشمند از باز شدن آن ها توسط افراد ناشناس جلوگیری می کند. این قفل ها را می توان به گوشی یا تبلت متصل کرد و در را از راه دور باز یا بسته کرد. قفل های هوشمند انواع مختلفی دارند که قفل های ترکیبی تشخیص چهره و قفل های کارتی انواع مختلف این نوع قفل ها هستند.

سنسورها هوشمند

یکی دیگر از وسایل مهم برای هوشمندسازی خانه، حسگرهایی هستند که وظیفه جمع آوری اطلاعات محیط و ارائه آن به پردازنده مرکزی را بر عهده دارند. سنسورهای ارسال امواج رادیویی، سنسورهای دما، سنسورهای نشت آب و سنسورهای حرکتی از پرکاربردترین سنسورها در زمینه هوشمندسازی ساختمان هستند.

پنل لمسی دیواری یا هوشمند

صفحه نمایش لمسی، نوع دیگری از وسایل خانه و ساختمان هوشمند، قادر به کنترل و مدیریت بسیاری از دستگاه های خانه مانند سیستم های سرمایش و گرمایش و مدارهای روشنایی است.

علاوه بر این، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های موبایل برای اطلاع از وضعیت خانه، شیرهای برقی برای مدیریت گاز و آب، رله‌های هوشمند برای اتصال یا قطع برق، ماژول‌های هوشمند، ترموستات‌های هوشمند، پنل‌ها و نمایشگرهای لمسی، سیستم‌های صوتی و دوربین‌های هوشمند وجود دارند. ، از دیگر وسایلی است که برای هوشمندسازی ساختمان استفاده می شود. اگر علافه به  آموزش هوشمند سازی خانه ها دارید، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *