آموزش, خانه هوشمند, هوشمندسازی

آشنایی با انواع کلید و پریز فراهوش

about Smart switch and socket

چرا باید از کلید لمسی فراهوش استفاده کنیم ؟

اهمیت به روشنایی یک فضا از مباحثی است که همواره در زیبا سازی محیط های مختلف مورد توجه قرار می گیرد؛ پس در راستای تحقق این نیاز تمام ابزارهایی که برای روشن کردن محیط استفاده می شوند مانند کلید و پریز، نوع لامپ و لوستر از اهمیت بالایی برخوردارند.

امروزه با پیش رفت تکنولوژی و تلاش برای استفاده آن در زندگی روزمره گذار از کلید های سنتی روشنایی به کلید های مدرن بیش از پیش حس می شود و هوشمند سازی ساختمان یک از مواردی می باشد که از اهمیت فراوانی برخوردار است.
گاهی برای تغییر در یک فضا حتما لازم نیست تا عناصر بزرگ را تعویض نمایید بلکه می توانید با ایجاد یک تغییر کوچک به طور مثال، تعویض کلید و پریزها این تغییرات را ایجاد کنید و زیبایی منحصر به فردی را در محیط ایجاد کند.
ما بر این باوریم که به زودی انقلاب کلید لمسی رخ می دهد و این کلیدها به سرعت جایگزین نسل قبلی خود خواهند شد؛ مانند تمام دستگاه های الکترونیکی که به سرعت پیشرفت کردند و خود را با تمام جنبه های زندگی مان عجین کردند.
کلید های لمسی در واقع یکی از اجزای خانه هوشمند می باشد که این امکان را به کاربر می دهد که با تاچ کردن، با ریموت و با اپلیکیشن موبایل بتواند سیستم روشنایی را کنترل نماید. این کلید ها با زیبایی منحصر به فردی که دارند تغییرات چشمگیری در بحث، امنیت ، آسایش، کنترل انرژی و دکوراتیو ایجاد نموده اند.

کلید لمسی فراهوش در چهار تیپ و دسته بندی در بازار موجود می باشد :

1-کلیدهای لمسی ساده (simple)

2-کلیدهای هوشمند آر اف ( RF )

3-کلیدهای هوشمند لورا ( LoRa )

4-کلیدهای هوشمند وای فای ( Wifi )

که شامل کلید های تک پل ، کلید دو پل ، سه پل ، چهار پل ، کلید لمسی ترموستات ، کلید کولر آبی، کلید لمسی پرده ، کلید لمسی زنگ ، کلید لمسی احضار آسانسور در این مجموعه طراحی و تولید می گردد.

کلید های لمسی ساده :

کلید های لمسی ساده در واقع جایگزین کلید و پریز های سنتی یا همان کلید و پریزهای مکانیکی می باشند .این محصول این امکان را به کاربر می دهد که با تاچ کردن بتواند سیستم روشنایی را کنترل نماید . این کلید ها بخاطر زیبایی منحصر به فردی که دارند و تغییرات چشمگیری در بحث دکوراتیو ایجاد نموده اند بسیار مورد توجه مهندسین معمار قرار گرفته اند.

کلید های هوشمند(RF):

کلید های آر اف(RF) از نظر ظاهر هیچ تفاوتی با کلید های ساده ندارند اما این محصول علاوه بر دارا بودن ویژیگی های کلید های ساده ، ریموت دار نیز می باشند و کاربر می تواند در محیط منزل علاوه بر تاچ کردن با ریموت مدیریت پریز ها را کنترل کند و آن ها را خاموش و یا روشن نماید .
از ویژگی مهم این نوع کلید ها هوشمند بودن آن است که در صورت ارتباط با مرکز کنترل فراهوش می توان از طریق اپلیکیشن موبایل بیرون از خانه و از هر جای دنیا آن ها را کنترل نمود .
با نصب این کلیدها و پیکره بندی خانه هوشمند دیگر نیازی نیست برای خاموش یا روشن کردن لامپ حتما به محل کلید بروید! تنها کافی است با استفاده از ریموت کنترل و یا با استفاده از اپلیکیشن خانه هوشمند فراهوش، آیکون مربوط به لامپ مورد نظرتان را لمس کنید!

کلید های هوشمند لورا(LoRa):

کلید های لمسی لورا نسلی دیگر از کلید های هوشمند فراهوش هستند که علاوه بر دارا بودن ویژگی کلید و پریز های لمسی ساده و آر اف که در واقع شما می توانستید آن ها را از طریق لمس کردن ، و از طریق ریموت و اپلیکشین موبایل کنترل کنید ، این سری از کلیدها فیدبک دار نیز میباشند یعنی شما می توانید همواره از طریق اپلیکیشن موبایل آخرین وضعیت عملکردی کلید را مشاهده نمائید؛ علاوه بر آن این سری از کلید ها قابلیت تعریف سناریو داخلی روی هم دیگر را دارند بگونه ای که شما به راحتی می توانید توسط یک پل از یک کلید لمسی؛ مجموعه ای از کلید های دیگر را کنترل نمائید. در نظر داشته باشید که برای این نوع کنترل نیاز به هیچ گونه سیم کشی بین کلید ها و یا نیاز به اینترنت و شبکه داخلی نمی باشد!!!

کلید های هوشمند وای فای:

این نسل از کلید ها از لحاظ عملکردی مشابه کلید های هوشمند آر اف و لورا می باشند و تنها تفاوت عمده آن ها این است که برای کنترل کلید های لمسی وای فای از طریق موبایل ، نیاز به مرکز کنترل فراهوش نمی باشد ، و شما می توانید به طور مستقیم از طریق وای فای گوشی خود با کلید ارتباط برقرار کنید. این کلید ها برای آن دسته از کاربرانی توسعه می شود که در ساختمان مسکونی خود کمتراز 4 الی 5 کلید لمسی استفاده می کنند. برای استفاده کلید های لمسی بیشتر از تعداد اعلام شده جهت کاهش امواج وای فای و همچنین جهت داشتن یک سیستم یکپارچه ؛ بهترین گزینه استفاده از کلید های آر اف و یا لورا با مرکز کنترل فراهوش می باشد.

حال که با انواع کلید های لمسی و هوشمند فراهوش آشنا شدیم ، در ادامه به بررسی ویژگی های کلید های لمسی فراهوش می پردازیم.

بیشتر بخوانید: پروتکل لورا چیست و چگونه کار میکند؟

ویژگی های کلید لمسی فراهوش:

شما با استفاده از کلید های لمسی فراهوش علاوه بر برخورداری از زیبایی منحصر به فرد آنها می توانید از قابلیت های زیر برخوردار شوید :

1- ساخت ایران ؛ با کیفیت عالی و با 36 ماه ضمانت
2- قابل تولید در مدل های کلید لمسی ساده، کلید لمسی هوشمند و کلید لمسی هوشمند لورا و کلید هوشمند وای فای
3- قابلیت کنترل به کمک اپلیکیشن اختصاصی فراهوش از هر نقطه از جهان
4- – قابلیت تعویض آسان با کلید های سنتی مکانیکی بدون نیاز به تخریب و سیم کشی جدید (ابعاد رویی کلید حدود 35×86×86 میلیمتر و اندازه بخش مربعی شکل، که داخل دیوار درون قاب سیم کشی قرار میگیرد 30*51*55 میلیمتر)
5- قابلیت کنترل به وسیله ریموت با برد بالا در محیط ساختمان
6- قابل استفاده با سیم کشی های متداول در حال استفاده ی ساختمان
7- قابل تولید با ولتاژ 220 و 12 و 24 ولت
8- دارای رله های 10 آمپری برای هر پل
9- قابل تولید به صورت تک پل ،دوپل ،سه پل و چهار پل
10- دارای پکیج کامل از کلید های لمسی شامل کلید های روشنایی، ترموستات، کولر، پرده ،سرویس بهداشتی ، حمام ، زنگ و …..
11- قابلیت ست شدن با کلیه مرکز کنترل های هوشمند
12- قابلیت استفاده از 6 ریموت برای هر پل با برد بالا
13- حساسیت بالای کلید با عملکرد لمسی خازنی
14- دارای پنل شیشه ای ضد خش با رنگ کوره ای
15- قابل تولید به صورت سفارشی سازی
16- قابل تولید در رنگ های متنوع

 

 

برای آشنایی بیشتر با کلید لمسی فراهوش، می توانید به صفحه کاتالوگ محصولات فراهوش مراجعه فرمایید. همچنین در صورت نیاز به آموزش نحوه نصب کلید لمسی، ویدیو آموزش نصب کلید لمسی فراهوش را مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *