آموزش, استفاده از تجهیزات

وب اپلیکیشن پیش رونده یا PWA چیست؟

وب اپلیکیشن فراهوش

وب اپلیکیشن پیش رونده و یا Progressive Web Application که به اختصار PWA نامیده می شود، نرم افزار مبتنی بر وب می باشد که با استفاده از فناوری های مدرن، نسخه ای سریع تر، قابل اعتمادتر و جذاب تر از اپلیکیشن ولی با ظاهر و کارکردی مشابه آن را داراست. این فناوری، مشکلات مربوط به نصب اپلیکیشن های سنگین در موبایل و کامپیوتر را نیز برطرف ساخته است و به صورت آنلاین منتشر می شود.

وب اپلیکیشن ها، بر روی هر پلتفرمی که از یک مرورگر مطابق با استانداردها استفاده می کند، از جمله دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه، اجرا می شوند. با توجه به اینکه قابلیت استفاده در هر دستگاه و سیستم عاملی را دارا می باشد، از این رو به آن وب اپلیکیشن پیشرو یا پیش رونده گفته می شود.

مزایای وب اپلیکیشن پیش رونده یا PWA

  1. با توجه به اینکه وب اپلیکیشن ها در فضای وب و اینترنت پیاده سازی شده اند، مرورگر های تمامی سیستم عامل ها می توانند وب اپلیکیشن های پیش رونده را اجرا نمایند و نیازی به به دانلود و نصب اپلیکیشن نمی باشد.
  2. وب اپلیکیشن های پیش رونده به منابع نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر یا موبایل نیازی نداشته و با توجه به پیاده سازی PWA بر روی هاست و یا سرور های مجازی، سرعت اجرایی و عملی سازی سناریوها و فرامین کاربران به سرعت و در کمترین زمان اجرا می شود.
  3. وب اپلیکیشن های پیش رونده، دارای مجوز SSL می باشند و این امر امنیت کاربران را تامین می سازد.
  4. PWA ها به دلیل استفاده از Service Worker همیشه به روز می باشند و به محض اتصال به اینترنت در صورتی که محتوای جدیدی منتشر شود، بلافاصله در اختیار کاربر قرار می گیرد و برخلاف اپلیکیشن ها نیاز به بروزرسانی ندارند.
  5. این اپلیکیشن ها واکنش گرا و کاملا انعطاف پذیر می باشند و دارای ظاهر و رابط کاربری مشابه یک اپلیکیشن بومی هستند.

آموزش کار با وب اپلیکیشن های پیش رونده (PWA)

دسترسی به وب اپلیکیشن های پیش رونده مانند دیگر وب سایت ها می باشد تنها کافیست آدرس اینترنتی آن ها را داخل مرورگر وارد کنید تا به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

پس از اولین ورود به یک وب اپلیکیشن پیش رونده در مرورگر های دسکتاپ، دیالوگ نصب و اضافه شدن آیکون آن به دسکتاپ ظاهر می شود و در مرورگر های موبایل نیز (اندروید و iOS) گزینه ی Add to home screen نمایش داده خواهد شد که با فشردن دکمه Add پس از آن مانند یک اپلیکیشن عادی قابل دسترس می باشند.

فراهوش با بهره‌گیری از این فناوری جدید و در راستای انطباق با انتظارات رو به رشد کاربران و مدیریت هرچه راحت تر خانه هوشمند، وب‌ اپلیکیشن‌ (PWA) خانه هوشمند فراهوش را ارائه داده است. که به کمک آن کلیه تجهیزات اینترنتی فراهوش را کنترل و در راستای مدیریت خانه خود سناریو مناسب به دستگاه ها می دهید. دستگاه مرکز کنترل پریز هوشمند مدل F700 و پریز هوشمند تک خروجی فراهوش با قابلیت کنترل ولتاژ، جریان و دما جز این دسته از تجهیزات می باشند که برای کنترل دستگاه های موجود در خانه مانند کلید های لمسی، کلید های پرده و کولر، ترموستات، درب کرکره ای، درب نفر رو و انواع سیستم های RF کاربرد دارند. این دستگاه ها با اتصال به اینترنت از طریق امواج WIFI بدون نیاز به IP ثابت امکان کنترل دستگاه های موجود را از طریق گوشی های هوشمند و یا کامپیوتر از هر جای دنیا برای شما امکان پذیر می کنند.

با کمک این فناوری محدودیت‌های اعمال شده توسط شرکت اپل برای کاربران iOS نیز به صورت دائمی از بین خواهد رفت و کاربران خانه هوشمند فراهوش می‌توانند بدون نیاز به نصب اپلیکیشن و مشکلات به‌ روز رسانی نرم‌افزاری از امکانات و تجهیزات هوشمند ما بهره مند شوند.

کاربران iOS خانه هوشمند فراهوش تنها کافیست با مراجعه به صفحه برنامه موبایل فراهوش و با یا بر روی لینک  برنامه تحت وب خانه هوشمند فراهوش کلیک نموده تا وب اپ فراهوش در safari بارگذاری شود. پس از ورود به صفحه اپ، در نوار پایین صفحه گزینه Export را انتخاب و روی گزینه Add to Home Screen کلیک کرده و گزینه Add را انتخاب کنند. پس از این، آیکون نرم‌افزار به صفحه نرم‌افزارهای گوشی اضافه خواهد شد و کاربران می‌توانند با کلیک بر روی آن وارد برنامه شوند.

لازم به ذکر است تمامی کاربران می توانند از این وب اپلیکیشن استفاده نمایند و تنها مختص به کاربران ios نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *